پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | نشت نفت در خلیج مکزیک

پس از بروز توفان آیدا، تصاویر ماهواره‌ای نشت نفت از منبعی ناشناخته را نشان می‌دهند

نشت نفت در خلیج مکزیک





۱۵ شهریور ۱۴۰۰، ۲۲:۳۹

پس از بروز توفان آیدا در آمریکا حالا در یکی از مناطق آسیب دیده در ایالت لوئیزیانا اثرات نشت نفت از منبع ناشناخته‌ای در خلیج مکزیک دیده‌ می‌شود. غواصان نتوانسته‌اند تا کنون منبع نشت را پیدا کنند و از گسترش آلودگی به خلیج جلوگیری کنند. آژانس حفاظت از محیط زیست آمریکا هم برای بررسی این وضعیت هواپیماهای نظارتی را به این منطقه اعزام کرده است.
توفان آیدا که یکی از بزرگترین توفان‌های رخ داده در ایالات متحده آمریکا بود خسارت‌های زیادی را در این کشور به بار آورد و این خسارت‌ها همچنان ادامه دارد. پس از اینکه اعلام شد این توفان موجب مرگ ده‌ها تن و آسیب به خانه‌ها، فروشگاه‌ها و مترو در شهرهای مختلف شده است حالا پیامدهای محیط زیستی این توفان هم آشکار شده است. به نظر می‌آید یکی از خسارات محیط زیستی این توفان آلودگی‌های دریایی و نشت مواد شیمیایی و نفت از پالایشگاه‌ها به خلیج مکزیک است. توفان آیدا به عنوان یکی از نتایج تغییرات اقلیمی به حساب می‌آید.
به گزارش پیام ما به نقل از رویترز، پس از بروز توفان آیدا، نشت نفت از منبع ناشناخته‌ای در منطقه «کارچند بی» در خلیج مکزیک گزارش شد و اکنون یک تیم غواصی سعی می‌کند این منبع را پیدا و از نشت بیشتر آلودگی در خلیج جلوگیری کنند.
تصاویر ماهواره‌ای اداره ملی اقیانوس‌شناسی ایالات متحده که روز شنبه منتشر شده‌اند، نشان می‌دهد که یک لکه قهوه‌ای مایل به سیاه در حدود دو مایلی یک مرکز نفت و گاز در در آب‌های ساحلی پخش شده است.
آسوشیتدپرس می‌گوید تصاویر ماهواره‌ای نشانگر این است که این لکه روغنی بیش از 19 کیلومتر به سمت شرق در امتداد ساحل خلیج حرکت کرده است.
آیدا یکی از قوی ترین توفان‌هایی است که تا کنون درسواحل خلیج آمریکا رخ داده است. این توفان باعث جاری شدن سیل شدید و تلفات جانی شد.
سخنگوی گارد ساحلی گفت که شرکت تاولوس انرژی موسسه کلین گلف را استخدام کرده که پاسخی برای نشت احتمالی نفت پیدا کنند و با کمک غواصان منبع آلودگی آب را پیدا کنند. این شرکت البته گفته که او مسئول نشت این نفت در آب نیست.
سخنگوی واحد ایمنی گارد ساحلی گفته است که پس از مشخص شدن منبع نشت، گارد ساحلی و آژانس‌های همکار روی برنامه بهبود وضعیت و کنترل منبع نشت کار می‌کنند.
او گفته است که موسسه کلین گلف برای کاهش هرگونه آسیب زیست محیطی تجهیزات و تمهیدات لازم را در منطقه ایجاد کرده است.
نشت خلیج «مارچند» یکی از چندین خطرات زیست محیطی گزارش شده در پی توفان آیدا در لوئیزیانا و خلیج است که واکنش‌های مختلفی را در پی داشته است.
آژانس حفاظت از محیط زیست ایالات متحده روز پنجشنبه اعلام کرد که یک هواپیمای نظارتی را به منطقه‌ای در لوئیزیانا اعزام کرده است چرا که این منطقه به شدت تحت تاثیر توفان آیدا قرار گرفته و آسیب دیده است. این منطقه، همان منطقه پالایشگاهی است که در نزدیکی آن نشت نفت گزارش شده است.
هواپیمای اعزامی از تگزاس قصد دارد اطلاعات مربوط به پالایشگاه‌ها و دیگر سایت‌های دارای اولویت را جمع آوری کند.

به اشتراک بگذارید:





نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *