سایت خبری پیام ما آنلاین | ۴ مدال و صعود به جایگاه شانزدهم

نتایج ورزشکاران ایران در پنجمین روز پارالمپیک توکیو

۴ مدال و صعود به جایگاه شانزدهم





۷ شهریور ۱۴۰۰، ۲۱:۲۵

ورزشکاران ایرانی در پنجمین روز بازی‌های پارالمپیک توکیو در پنج رشته ورزشی رقابت کردند و موفق به کسب دو مدال طلا و دو مدال نقره شدند. به گزارش ایسنا، در پنجمین روز از بازی‌های پارالمپیک توکیو ورزشکاران ایران در رشته‌های تیروکمان، دوومیدانی، جودو و وزنه برداری مسابقه دادند که وحید نوری و خیرالله زاده در جودو موفق به کسب مدال طلا و علیرضا مختاری در دوومیدانی و حامد صلحی پور در وزنه‌برداری موفق به کسب مدال نقره شدند.
در روزهای گذشته روح‌الله رستمی در وزنه‌برداری به مدال طلا، امان‌الله پاپی در دوومیدانی به مدال نقره و امیر جعفری در وزنه برداری به مدال نقره رسیده بودند. اکنون ایران با ۳ مدال طلا و ۴ مدال نقره در رده شانزدهم جدول مدالی قرار دارد. فرزانه عسگری در مرحله یک شانزدهم نهایی مسابقات کامپوند بازی‌های پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو به مصاف کارمن روبیو از اسپانیا رفت و با ۱۴۰ بر ۱۳۴ به برتری رسید. او در نهایت به جمع نفرات برتر رقابت‌های کامپوند انفرادی بازی‌های پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو راه پیدا کرد.
تیم میکس کامپوند ایران متشکل از فرزانه عسگری و رمضان بیابانی در مرحله یک چهارم نهایی مسابقات تیروکمان بازی‌های پارالمپیک توکیو به مصاف تیم بریتانیا متشکل از ناتان مک‌کویین و جسیکا استرتون رفت. ملی‌پوشان ایران با نتیجه ۱۵۳ بر ۱۵۱ مقابل حریفان بریتانیایی پیروز شدند و جواز صعود به مرحله نیمه نهایی را به دست آوردند. تیم میکس کامپوند ایران در مرحله نیمه نهایی به مصاف تیم چین رفت و با نتیجه ۱۴۶ بر ۱۵۰ شکست خورد و شانس دستیابی به مدال طلا را از دست داد. این تیم با این نتیجه راهی دیدار رده بندی برای مدال برنز شد که در این مسابقه هم با نتیجه 151 بر 153 به روسیه باخت و چهارم شد.
تیم ملی بسکتبال با ویلچر ایران در چهارمین مسابقه خود به مصاف انگلیس یکی از سخت‌ترین رقبای خود رفت و با نتیجه ۶۹ بر ۵۷ شکست خورد. این سومین شکست تیم ملی بسکتبال با ویلچر در بازی‌های پارالمپیک توکیو بود. بسکتبالیستهای ایرانی پیش از این مقابل استرالیا و آمریکا شکست خورده و برابر الجزایر به برتری رسیده بودند. علیرضا مختاری در ماده پرتاب وزنه کلاس f۵۳ با هشت حریف از کشورهای دیگر رقابت کرد و با بهترین پرتابش به طول ۸ متر و ۴۸ سانتی متر صاحب مدال نقره شد. مختاری در حرکت نخست خود وزنه را ۷ متر و ۸۶ سانتی متر پرتاب کرد و پرتاب دومش خطا شد. این ورزشکار در پرتاب سوم خود دست به کار بزرگی زد و وزنه را به طول ۸ متر و ۴۸ سانتی متر انداخت. پرتاب چهارم مختاری ۸ متر و ۳۶ سانتی متر و پرتاب پنجمش ۶ متر و ۸۶ سانتی متر بود. وحیدعلی نجیمی در مسابقات دو ۱۰۰ متر بازی های پارالمپیک توکیو در مرحله گروهی با زمان ۱۱ ثانیه و ۱۸ صدم ثانیه از خط پایان عبور کرد ولی نتوانست جواز حضور در مرحله نهایی را کسب کند. وحید نوری دارنده طلای قهرمانی جهان در دسته منهای ۹۰ کیلوگرم پارالمپیک توکیو در دور نخست با قرعه استراحت روبرو بود. او در نخستین مبارزه خود به مصاف سیلوا از برزیل رفت و توانست با امتیاز ایپون حریف را ضربه فنی کند. نوری در مرحله نیمه نهایی برابر لات چومانایا از فرانسه قرار گرفت و در این مبارزه سخت در چهار دقیقه قانونی نتوانست امتیازی را کسب کند و کار به امتیاز طلایی رسید ولی نوری در نهایت توانست با امتیاز طلایی از سد حریفش عبور کند و به فینال برسد. او در فینال وزن منهای ۹۰ کیلوگرم به مصاف استیوارت الیوت از انگلیس رفت که در این رقابت کار راحتی پیش رو نداشت اما در نهایت توانست حریف خود را با امتیاز ایپون شکست داده و مدال طلای پارالمپیکی را به افتخارات خود اضافه کند. محمدرضا خیرالله زاده نماینده ایران در وزن۱۰۰+ کیلوگرم جودوی پارالمپیک توکیو و دارنده مدال طلای جهانی، با پیروزی مقابل تئودور سوبا از جامائیکا به نیمه‌نهایی این رقابت ها صعود کرد. او در مبارزه هوشیارانه موفق شد در کمتر از دو دقیقه با ضربه فنی” ایپون” بر حریف خود غلبه کند. او در دومین مبارزه خود در مرحله نیمه نهایی به مصاف جانگجون چوئی از کره جنوبی رفت و موفق شد حریف خود را با ایپون شکست دهد و به فینال راه یابد. او در دیدار فینال این وزن با غلبه بر چیکویدزه حریف سرسخت گرجستانی با ایپون در کمتر از سه دقیقه به برتری دست یافت و مدال خوشرنگ طلا را بر گردن آویخت.
سیدحامد صلحی‌پور در مسابقات دسته ۹۷- کیلوگرم وزنه برداری در کنار ۷ ورزشکار دیگر به روی تخته رفت. او توانست در حرکت آخر خود وزنه ۲۲۲ کیلوگرم را ثبت کند و به مدال نقره پارالمپیک توکیو برسد. پیش از این برای پارا وزنه برداری روح الله رستمی مدال طلا و امیر جعفری مدال نقره کسب کرده بودند.

به اشتراک بگذارید:





پیشنهاد سردبیر

مسافران قطار مرگ

مسافران قطار مرگ

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *