پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | ۱۰۰ هکتار از میانکاله سوخت

در طول چهار روز

۱۰۰ هکتار از میانکاله سوخت





۱۰۰ هکتار از میانکاله سوخت

۱۲ تیر ۱۴۰۰، ۰:۳۰

در طول چهار روز آتش‌سوزی، بیش از ۱۰۰ هکتار از اراضی میانکاله سوخت.
رئیس اداره کل محیط زیست شهرستان بهشهر با اشاره به وقع چهار مورد آتش‌سوزی از ششم تا دهم تیرماه گفت:‌ آتش سوزی فعلا مهار شده است. از ۶ تیرماه تا روز دهم هر روز شاهد آتش‌سوزی در منطقه بودیم.
زمان‌رضا احمدی به ایلنا توضیح داد: در تاریخ ۶ تیر ماه حدود ۲۷ هکتار، در ۷ تیر ماه حدود ۵ هکتار، در ۸ تیر ماه حدود ۳.۸ دهم هکتار و در روز دهم تیر به تنهایی ۷۰ هکتار از اراضی منطقه دچار حریق شد و تنها در این ۴ روز، حدود ۱۰۰ هکتار از اراضی محدوده میانکاله دچار آتش‌سوزی شد.
او با اشاره به آتش‌سوزی‌های رخ داده در میانکاله از ابتدای سال تاکنون گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۲ مورد آتش سوزی رخ داد و در مجموع .۱۲۸.۵ هکتار از عرصه‌های طبیعی میانکاله طعمه حریق شد.
رضا احمدی درباره مهار آتش گفت: از این میزان در حدود ۷۰ درصد از گونه گیاهی سازیل و ۳۰ درصد گونه گیاهی انار وحشی در میانکاله دچار طعمه حریق شدند.
او همچنین با اشاره به این موارد اضافه کرد: در تاریخ ۹ تیر ماه در ساعت دو بامداد گزارش وقوع آتش‌سوزی به ماموران یگان حفاظت رسیده و ماموران مستقر در منطقه میانکاله با تجهیزات اطفای حریق، یک دستگاه تراکتور، یک دستگاه خودرو، یک دستگاه لودر استیجاری به محل حریق اعزام شدند و مهار اولیه آتش را انجام دادند. با توجه به شدت وزش باد و پراکندگی آتش‌سوزی، آتش مجددا شعله‌ور شد و روز دهم پس از ۹ ساعت تلاش شبانه‌روزی حریق در ساعت ۱۲ ظهر مهار شد.
رئیس اداره کل محیط زیست شهرستان بهشهر در ادامه درباره احتمال آتش‌سوزی مجدد با توجه به گرمای هوا و وزش باد گرم بیان کرد: با توجه به گرمای هوا و وزش باد در منطقه، همکاران ما و ماموران یگان حفاظت در حالت آماده باش هستند و گشت‌های مستمر در منطقه انجام تا به محض وقوع آتش هماهنگی‌های لازم در جهت اطفا حریق انجام شود.

به اشتراک بگذارید:





پیشنهاد سردبیر

مسافران قطار مرگ

مسافران قطار مرگ

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *