پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | سلاجقه برای شرکت در مجمع محیط زیست سازمان ملل عازم کنیا می‌شود

سلاجقه برای شرکت در مجمع محیط زیست سازمان ملل عازم کنیا می‌شود





سلاجقه برای شرکت در مجمع محیط زیست سازمان ملل عازم کنیا می‌شود

۱۰ اسفند ۱۴۰۲، ۱۰:۵۴

معاون رییس جمهور و رییس سازمان حفاظت محیط‌زیست، برای شرکت در ششمین نشست جهانی «مجمع محیط زیست سازمان ملل» امشب عازم نایروبی پایتخت کنیا می‌شود.

به گزارش پیام ما به نقل از ایرنا از روابط عمومی سازمان حفاظت محیط زیست، دیدار با وزرای محیط زیست کشورهای حاضر، رایزنی‌های دوجانبه و چندجانبه برای حل معضلات محیط زیست منطقه و جهان و همچنین سخنرانی در این اجلاس از جمله برنامه‌های علی سلاجقه، در این سفر خواهد بود.

در این اجلاس جهانی بیش از چهار هزار هیات نمایندگی از ۱۸۲ کشور عضو سازمان ملل شرکت می‌کنند که هدف آنها، تجدید پیمان برای تقویت چندجانبه‌گرایی خود به منظور کمک به اقدامات موثر در مسیر مهار عواملی است که سلامت زمین را به خطر می‌اندازند.

انتظار می‌رود در این نشست پنج روزه راه‌حل‌های متمرکز بر موضوعات مهمی همچون مواد معدنی حیاتی، آلودگی هوا، تشعشعات خورشیدی، ایمنی آب، حاکمیت اقیانوس و همچنین اصلاح نظام مالی بین‌المللی به بحث و تبادل نظر گذاشته شود.

این اجلاس که در آن اعضای برنامه محیط زیست ملل متحد با نام اختصاری (UNEP) حضور دارند امسال با حضور بیش از ۱۰۰ کشور در نایروبی برگزار می شود.

برنامه محیط زیست ملل متحد نهادی وابسته به سازمان ملل متحد است که فعالیتهای زیست‌ محیطی اعضای خود را هماهنگ کرده ، در توسعه کشورها در اجرای دقیق سیاست ها و تشویق های گسترش قابل تحمل موثر بر طبیعت از میان شیوه‌های دقیق محیطی مساعدت می‌ کند.

این انجمن در نتیجه کنفرانس سازمان ملل بر روی محیط انسان در سال ۱۹۷۳ پایه گذاری شد و اداره مرکزی آن در نایروبی، کنیا قرار دارد. بر اساس اعلامیه محیط زیست بشر (بیانیه اصولی) که در ژوئن ۱۹۷۲ به تصویب کنفرانس جهانی محیط زیست انسان در استکهلم رسیده است.

حفظ محیط زیست بشر و تضمین حقوق بشر برای برخورداری از محیط زیست سالم و تشویق و ترغیب فعالیت های زیست محیطی در سطوح بین المللی و منطقه ای و توسعه قوانین و معاهدات بین المللی به منظور کنترل آلودگی و تخریب محیط زیست ناشی از فعالیت های بشری از اهداف برنامه است.

به اشتراک بگذارید:





پیشنهاد سردبیر

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *