بایگانی مطالب برچسب: اکوسیستم
حمله به پتروشیمیها، حمله به درآمد مردم است/ صادرات نفت ایران افزایش یافت
یک کارشناس ارشد انرژی گفت: حمله به زیرساختها از فولاد شروع شده و اکنون به پتروشیمیها رسیده است. در حالی که بخش قابل توجهی از درآمد کشور از همین دو صنعت در حوزه فولاد و محصولات و فرآوردههای پتروشیمی است.
توزیع گسترده ۵۷ هزارکیسه کود اوره یارانهای دراستان تهران
مدیر شرکت خدمات حمایتی استان تهران از توزیع ۵۷هزارکیسه کود شیمیایی یارانهای در شهرستانهای این استان طی ۳۲ روز جنگ رمضان خبر داد.
افزایش قیمت آب برای پر مصرفها
عباس علیآبادی وزیر نیرو با استناد به قانون برنامه هفتم توسعه، تعرفه آب برای مشترکان پرمصرف را بهصورت غیر یارانهای و معادل ۱۴۳ هزار ریال به ازای هر مترمکعب تعیین و برای اجرا از ابتدای اردیبهشت ۱۴۰۵ ابلاغ کرد.
تأکید مدیرکل محیط زیست بر حفاظت از تالابها و تنوع زیستی
در راستای ارتقای سطح حفاظتی و نظارت مستمر بر عرصههای طبیعی، فرهاد حسینی طایفه، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان گیلان، در بازدیدی میدانی در روز جمعه ۱۴ فروردین ماه ۱۴۰۵، ضمن حضور در پاسگاههای محیطبانی، وضعیت تالاب بینالمللی امیرکلایه و مرکز حفاظت فوک خزری در پارک ملی بوجاق را مورد ارزیابی قرار داد.
ورود سامانه بارشی به کشور از امروز/ بارش برف در نقاط سردسیر
صادق ضیاییان افزود: امروز پنجشنبه(۲۸ اسفندماه) با ورود سامانه بارشی در مناطقی از شمال غرب، غرب، جنوب غرب، استانهای واقع در دامنههای زاگرس، جنوب و جنوب شرق، همچنین بصورت پراکنده در شمال شرق کشور رگبار باران گاهی با رعدوبرق و وزش باد شدید پیشبینی میشود.
حمله موشکی به چند نقطه از بندرانزلی
فرماندار بندرانزلی از حمله موشکی آمریکا و رژیم صهیونیستی به چند نقطه از این شهر خبر داد.
سال بیم، امید و سوگ
تجربه دو جنگ که هنوز یکی از آنها به پایان نرسیده و چشماندازی هم برای پایان آن نیست، آتشسوزیهای گسترده در جنگلهای شمال و زاگرس، شهادت سه محیطبان پارک ملی گلستان، شهادت چهار فعال محیطزیست در آتشسوزیهای زاگرس، ممنوعیت ورود به مناطق برای کارشناسان حیاتوحش، نرسیدن حقابه به تالابها، آلودگی هوا در بسیاری از استانها، افشا شدن فیش حقوقی مدیران سازمان منابع.طبیعی و حمله به جنگلبانان توسط قاچاقچیان چوب تنها بخشی از اتفاقات حوزه محیطزیست و منابعطبیعی در سال ۱۴۰۴ بود. سالی که طبیعت ایران فشار بیسابقهای را تحمل کرد و خسارتها بیش از این میشد، اگر حافظانش دست از تلاش میکشیدند.
توافقنامههای محیطزیستی در جنگ نقض شده است
از همان زمان که آتشبس اعلام شد، بسیاری نگران از آغاز جنگ دوباره بودند. بسیاری از شهروندان در تهران چسب پشت شیشهها را نگه داشتند و با نگرانی چشم به مذاکرات دوختند. حالا دو هفته از جنگ دوباره میگذرد. در این بازه زمانی سازمان حفاظت محیطزیست چه اقداماتی انجام داده است؟ آیا آنها هم خودشان را برای این روزها آماده کرده بودند و این روزها مدیران این سازمان چه میکنند. در گفتوگو با «شینا انصاری»، رئیس سازمان حفاظت محیطزیست، دراینباره از او پرسیدیم.
