بایگانی مطالب برچسب: چاههای غیرمجاز
راهکارهای تکراری دانشگاه برای آب |پیـام ما
|پیامما| حدود یک سال از فعالیت «شورای همکاری دولت و دانشگاه در حوزه مدیریت آب» گذشت. هفته دوم خرداد جلسهای با حضور رئیسجمهوری تشکیل شد تا رئیس دانشگاه تهران گزارشی از راهکارهای یافتهشده برای مدیریت منابع آب کشور ارائه دهد؛ گزارشی که بنا بر آنچه سخنگوی صنعت آب کشور میگوید، به ۳۲ راهحل اصلی رسیده است. نه دولت و نه دانشگاه متن این دو گزارش را منتشر نکردهاند، اما رئیسجمهوری مفاد آن را به دستگاههای اجرایی ابلاغ کرده است. براساس آنچه در اخبار به نقل از رئیسجمهوری منتشر شد و پس از آن از سوی سخنگوی صنعت آب کشور در گفتوگو با «پیامما» اعلام شد، کارشناسان میگویند این گزارشها به نظر حامل هیچ راهکار جدیدی نیست و همان چیزی است که سالها در اسناد و مقررات کشور بهعنوان تکالیف دولت وجود داشت، اما به دلایل متعددی اجرا نشد. دانشگاه راه را اشتباه رفته است و باید به موضوع موانع پیشروی اجرای راهکارها میپرداخت، نه تکرار مکررات.
بارندگیهای امسال کمبود آب تهران را جبران نکرد
معاون حفاظت و بهرهبرداری شرکت آب منطقهای تهران با اشاره به بهبود نسبی بارشها نسبت به سال گذشته گفت: با وجود افزایش بارندگیها، میزان بارش در استان تهران هنوز ۳۴.۵ درصد کمتر از میانگین بلندمدت است و به دلیل ادامه خشکسالیهای پیدرپی، صرفهجویی شهروندان برای عبور از تنش آبی همچنان ضروری است.
