بایگانی مطالب برچسب: شینا انصاری
معادن باید از محیطزیست مجوز بگیرند
|پیام ما| «چرا گزارشهای ارزیابی اثرات محیطزیستی پروژهها منتشر نمیشود؟ آن هم وقتی بر اساس قانون باید این کار انجام شود. آیا همه پروژهها امنیتی هستند؟» این پرسش خبرنگار «پیام ما» در نشست خبری سازمان حفاظت محیط زیست از معاون محیطزیست انسانی بود. پاسخ او این بود که کدام ماده قانونی چنین تکلیفی را برای سازمان حفاظت محیطزیست تعیین کرده است؟ اما رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در پاسخی دیگر، وعده داد: «گزارشهای ارزیابی طبقهبندی نشده را منتشر میکنیم.»
مسئولیت تاریخی برای نجات از فرونشست
|پیام ما| وزیر میراثفرهنگی و رئیس سازمان حفاظت محیطزیست در جلسهای مشترک از تهدید فرونشست برای هویت ایران، پیوند ناگسستنی فرهنگ و محیطزیست و ضرورت حفاظت از سرزمین و تاریخ آن گفتند. آنها در هجدهمین نشست شورای راهبردی وزارت میراثفرهنگی، گردشگری و صنایع دستی از یک سو از برنامه گردشگری صحبت کردند و از سوی دیگر درباره گردشگری بیتوجهی به محیطزیستی زنهار دادند. در این نشست، در حالی که «سیدرضا صالحی امیری»، وزیر میراثفرهنگی از برنامههایی چون تغییر کاربری اراضی و بهرهبرداری از حریم رودخانهها را از مشوقهای اصلی دولت در حوزه گردشگری معرفی میکرد، «شینا انصاری»، رئیس سازمان حفاظت محیطزیست، درباره توسعه گردشگری بدون پیوستهای محیطزیستی و آسیب جدی به اکوسیستم هشدار داد.
درخواست استاندار خوزستان برای مهار بینالمللی آتشسوزی هورالعظیم
استاندار خوزستان در تماسی با رئیس سازمان محیط زیست، خواستار اقدامات بینالمللی برای مهار آتشسوزی در بخش عراقی هورالعظیم و جلوگیری از بحران بهداشتی شد.
جنگ، تهدید ثبات محیطزیستی و سلامت فرامرزی
|پیام ما| بیش از چهل روز از جنگ اسرائیل علیه ایران میگذرد. بیش از هزار نفر کشته شدهاند و در کنار آن تخریب گسترده شهرها و مناطق تحت حفاظت سازمان حفاظت محیطزیست در این دوران، یکی از آسیبهای جدی برجایمانده است. سازمان حفاظت محیطزیست یک هفته بعد از آتشبس، بیانیهای در مورد خسارتهای واردشده صادر کرد و روز گذشته هم خبر آمد که «شینا انصاری»، ریاست این سازمان، طی مکاتبه با ۱۰ نهاد بینالمللی محیطزیستی با اشاره به تجاوز نظامی اخیر رژیم صهیونیستی به خاک ایران، نسبت به پیامدهای محیطزیستی شدید و گسترده این اقدام غیرقانونی هشدار داده است.
رئیس جمهور در جلسات مهم محیط زیستی شرکت میکند
جعفر قائم پناه، معاون اجرایی رئیس جمهور، از تمایل مسعود پزشکیان، رئیس جمهور، برای شرکت در جلسات مهم و کلان محیط زیستی خبر داد و بر اهمیت توجه به این موضوع در دولت تاکید کرد.
تالاب ما روزگاری ماهی داشت
چند روز قبل از آنکه صدای جنگندهها در آسمان ایران شنیده و راه پهپادها به استانهای مختلف باز شود، دختران و پسران دبستانی در کنار تالاب لاگون پارک ملی بوجاق به صف شدند و رو به تالابی که میخواهند روزهای پرآبیاش را ببینند، گفتند: «تالاب شهر ما زمانی آب داشت، روزی ماهی داشت، روزی پرندهها میاومدن، روزی میشد قایقسواری کرد،روزی آدمها شاد بودند، روزی تالاب زنده بود…». تالاب لاگون پارک ملی بوجاق بندر کیاشهر زیر پاهایشان قرار داشت، زیر پل چوبی بندری که تا سالهای قبل به داشتن تالاب میبالید و بعدها تبدیل به فاضلاب شهری و نیها شد. آنها روی زمینی خشک که نیها جای آب را در آن گرفتهاند، خواستار احیای تالاب شدند؛ تالابی که در دهه اخیر ساکنان کیاشهر هر روز شاهد کمجان شدنش بودند. آنها با تشکیل زنجیرهای انسانی و امضای طوماری خطاب به رئیس سازمان حفاظت محیطزیست، در روزهایی که خبری از جنگ نبود، خواستند راهی برای زندهشدن تالاب پیدا کنند، راهی برای زندگی.
خواهر غم شهادت برادر محیطبانش را تاب نیاورد
تکرار تعرض به میانکاله
ازسرگیری فعالیتهای غیرقانونی پتروشیمی در میانکاله
