بایگانی مطالب برچسب: شینا انصاری

بازدید رئیس سازمان حفاظت محیط زیست از خبرگزاری ایرنا

شینا انصاری معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست روز دوشنبه ضمن بازدید از خبرگزاری جمهوری اسلامی با حسین جابری انصاری مدیرعامل ایرنا دیدار و گفت‌وگو کرد.

رایزنی شینا انصاری با رئیس دیوان عدالت اداری درباره محکومیت‌های محیط‌زیستی

معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست خواستار بررسی محکومیت‌ها در رابطه با شکایت کارکنان و صدور آرا متعارض از شعبات دیوان علیه این سازمان شد.
دیوان عدالت اداری

سازمان محیط زیست پیگیر تخلف نگهداری خانگی یک توله شیر شد

رئیس سازمان حفاظت محیط‌ زیست از پیگیری ویژه تخلف مربوط به نگهداری خانگی نامناسب یک توله شیر از سوی این سازمان خبر داد.
توله شیر

زنان، کنشگران مؤثر در حفاظت از محیط‌زیست

در مراسم گرامیداشت میلاد حضرت فاطمه زهرا (س) و روز زن که در تاریخ 24 دسامبر 2024 در سالن همایش‌های سازمان حفاظت محیط‌زیست برگزار شد، شینا انصاری، معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست، بر نقش حیاتی زنان در حفاظت از محیط زیست تأکید کرد و از تشکیل کارگروه زنان و تغییر اقلیم خبر داد.
شینا انصاری

محیط‌زیست عرصه همکاری است نه رقابت

در اختتامیه بیست‌ودومین دوره نمایشگاه بین‌المللی محیط‌زیست، پیام‌های مهمی از سوی مقامات کشور مطرح شد. «شینا انصاری»، رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست، بر لزوم حفاظت مشارکتی از محیط‌زیست تأکید کرد و گفت: «حفاظت از محیط‌زیست مسئولیتی همگانی است که تنها از عهده یک سازمان برنمی‌آید». او بر ضرورت همکاری بین سازمان‌های دولتی، سمن‌ها و اقشار مختلف جامعه تأکید کرد تا بتوان در برابر چالش‌های زیست‌محیطی گام‌های مؤثری برداشت. محمدجواد ظریف، معاون راهبردی رئیس‌جمهور، نیز در این مراسم بر مسئولیت مشترک انسان‌ها در حفظ محیط‌زیست اشاره کرد و گفت: «اگر همگان با هم همکاری نکنند، حتی بزرگترین قدرت‌های جهان هم نمی‌توانند محیط‌زیستی سالم ایجاد کنند». این رویداد نه‌تنها فرصتی برای طرح مسائل محیط‌زیستی بود بلکه با رونمایی از سند راهبردی پنج‌ساله توسعه صندوق ملی محیط‌زیست، گام جدیدی در جهت برنامه‌ریزی بلندمدت برای حفظ منابع طبیعی کشور برداشته شد. این مراسم نشان داد در دنیای امروز، حفاظت از محیط‌زیست باید دغدغه‌ای جهانی باشد که نیاز به همکاری همه‌جانبه دارد.

تحقق توسعه پایدار نیازمند توجه ویژه به زنان است

همایش زنان و توسعه پایدار؛ نگاهی به نقشه راه اقتصادی و محیط‌زیستی زنان ایران

بلاتکلیفی مدیریت محیط‌زیست در ۲۳ استان

|پیام ما| دو ماه از آخرین زمانی که رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست برای ارسال رزومه تعیین کرده بود، می‌گذرد. تعیین مدیران استانی به خواست «شینا انصاری» برای نخستین‌بار با ارسال رزومه توسط افراد انجام گرفت؛ تاکنون مدیران استان‌های آذربایجان‌غربی، کهگیلویه‌وبویراحمد، البرز، اصفهان، یزد، خراسان‌رضوی، لرستان و کردستان انتخاب شده‌اند و اداره‌کل محیط‌زیست ۲۳ استان کشور هنوز مدیر ندارند. تأخیر در انتخاب مدیران به‌گفته فعالان این عرصه هم نکته مثبتی است و هم منفی. مثبت از این نظر که احتمالاً این تأخیر به‌دلیل دقت در بررسی رزومه‌هاست و منفی از این نظر که وضعیت مدیریتی استان‌ها بلاتکلیف است و این می‌تواند برای وضعیت حفاظتی مناطق و سایر موارد مرتبط به سازمان خطرناک باشد. این درحالی‌است که برای سازمان منابع‌طبیعی که باید حافظ بیش از ۸۰ درصد از عرصه‌های طبیعی کشور باشد، هنوز مدیری تعیین نشده است و طبعاً مدیران منابع طبیعی در استان‌ها، هنوز همان مدیران قبلی هستند.

سرنوشت دریاچه ارومیه، سرنوشت همه ماست

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در یادداشتی نوشت: نباید فراموش کنیم که سرنوشت دریاچه ارومیه، سرنوشت همه ماست. از این رو باید با اولویت احیای این دریاچه که کاری به غایت دشوار است را پیگیری کنیم.
شینا انصاری