پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | رهاسازی ۵ قطعه پرنده ضبط شده در طبیعت دنا

رهاسازی ۵ قطعه پرنده ضبط شده در طبیعت دنا





رهاسازی ۵ قطعه پرنده ضبط شده در طبیعت دنا

۱۸ آذر ۱۴۰۲، ۱۲:۴۲

به گفته مدیرکل حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد، سه قطعه "کبک" و ۲ قطعه "سهر طلایی" که از خانه یک متخلف کشف شد در طبیعت "دنا" رها شدند.

به گزارش پیام ما به نقل از ایرنا «اسلام جاودان خرد» روز شنبه با اشاره به گزارش های دریافتی طبیعت دوستان اظهار کرد: پس از اطمینان از صحت و سقم گزارش مردمی مبنی بر نگهداری تعدادی کبک و سهره محبوس شده در منزل متخلفی در یکی از روستاهای شهرستان بویراحمد، با هماهنگی مراجع قضایی و انتظامی پرنده های حبس شده در قفس کشف و ضبط شدند.

او ادامه داد: با تشخیص ماموران و کارشناسان این اداره مبنی بر بازیابی سلامت کامل این پرنده ها، در نهایت پرنده ها به دامان طبیعت برگردانده شدند.

او تاکید کرد: مطابق با قانون، خرید، فروش، عرضه، حمل و نگهداری اجزاء حیات وحش زنده و ذبح شده جرم بوده و متخلفین زیست محیطی با تشکیل پرونده برای اعمال قانون به مراجع قضایی معرفی می شود.

 

ابتدای ماه جاری نیز ۹ قطعه پرنده “سهره طلایی” که با اجرای دستور قضایی و طی حکم تفتیش از منزل متخلفی شد در دامان طبیعت رها شدند.

کهگیلویه و بویراحمد هفت منطقه حفاظت شده دارد که این مناطق بیش از ۱۰ درصد مساحت استان را تشکیل داده است حدود یک سوم از مساحت استان را ناهمواری ها و ۸۰ درصد مساحت آن جنگل و مرتع تشکیل داده است.

هفت منطقه حفاظت شده با مساحت ۱۸۰ و ۷۶۳ هکتار بنام های “دنا” با وسعت ۹۳ هزار و ۶۶۰ هکتار، “دنای شرقی” با وسعت ۲۸ هزار و ۲۰۲ هکتار، “خاییز سرخ” با مساحت ۳۳ هزار و ۲۳۵ هکتار، “خامی” با وسعت ۲۵ هزار و ۶۷۱ هکتار، “دیل” با ۱۰ هزار و ۳۸۱ هکتار، “سولک” با ۲ هزار و ۴۲۸ هکتار و “سیوک” با ۱۲ هزار ۸۵۸ هکتار در این استان زیبای طبیعی وجود دارد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

به اشتراک بگذارید:

برچسب ها:





پیشنهاد سردبیر

مسافران قطار مرگ

مسافران قطار مرگ

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشترین بازنشر