پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | newest

جدیدترین اخبار

حصارهای پارک لاله به زودی برداشته می‌شود

رئیس کمیسیون شهرسازی شورای شهر تهران دیروز، نوزدهم اردیبهشت‌ماه، اعلام کرد ساخت‌وساز در پارک لاله به دلیل ورود شورای شهر به موضوع فعلا متوقف شده و حالا یک عضو شورای شهر تهران هم امروز اعلام کرده که حصارهای آن هم به زودی برداشته می‌شود.

۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۱:۴۲

حصارهای پارک لاله به زودی برداشته می‌شود

پایش کمی و کیفی ۶۰ درصد تالاب‌ها

معاون محیط‌زیست دریایی و تالاب‌های سازمان حفاظت محیط‌زیست درباره آخرین اقدامات و برنامه‌های در دستور کار این سازمان برای حفظ و احیای تالاب‌های کشور توضیحاتی ارائه کرد.

۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۱:۳۱

پایش کمی و کیفی ۶۰ درصد تالاب‌ها

۴۰ درصد بیماران پروانه‌ای کودکان زیر ده سال هستند

مدیرعامل «خانه ای بی» با اعلام آخرین وضعیت دارویی بیماران پروانه‌ای گفت: ۴۰ درصد مبتلایان به بیماری ای بی، کودکان زیر ده سال هستند و مابقی بیشتر از ده سال و درصد کمی هم بیشتر از ۲۰ سال سن دارند.

۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۱:۰۹

۴۰ درصد بیماران پروانه‌ای کودکان زیر ده سال هستند

ورود سامانه بارشی به غرب کشور در هفته آینده

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی از تداوم بارش‌ها در برخی نقاط کشور خبر داد.

۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۰:۴۱

ورود سامانه بارشی به غرب کشور در هفته آینده

کارشکنی در قانونِ تعاون

اتحادیه‌ها و اتاق تعاون وفق برخی قوانین داخلی مانند فصل‌های چهارم و دهم قانون بخش تعاون جمهوری اسلامی ایران، مسئولیت‌هایی در قبال تعاونی‌ها دارند. از جمله ترویج، آموزش، حل‌وفصل دعاوی و نیز توسعه و حمایت از تعاونی‌ها. از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز همچون نمایندهٔ دولت از سوی فصل یازدهم قانون مذکور و قانون اجرای سیاست‌های کلی اصل ۴۴ و سند توسعهٔ تعاون مصوب ۱۴۰۲، وظایف مشابه را عهده‌دار شده است. حالا مرکز پژوهش‌های مجلس در گزارشی اعلام کرده است که همین موضوع «موازی‌کاری»، «هم‌پوشانی» و «تقسیم کار نامناسبی» ایجاد کرده است که از ۲۵ درصد سهم تعیین‌شده برای تعاونی در اقتصاد کشور مطابق اسناد بالادستی، خوشبینانه‌ترین آمار سهم بالای هشت درصد را روایت نمی‌کند. این گزارش همچنین می‌گوید: «گاهی قوانین تقسیم کار و نحوهٔ انجام آنها، سازمان‌های مختلف را به آیین‌نامه‌ها ارجاع داده است. گاهی شاید رضایت سازمان‌های همکار درنهایت برآورده نشود و به همین سبب در اجرا کارشکنی یا حتی به‌طور غیرعمد دشواری‌های اداری به‌وجود آید.»

۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۲۳:۱۵

کارشکنی در قانونِ تعاون

«مفرش» جعبه‌ای از طرح و رنگ

عشایر خوش ذوق و سلیقه در طول تاریخ برای تأمین مایحتاج خود ایده‌های هنری هم داشتند. مثلاً وقتی یک جعبهٔ مستطیل‌شکل که برای نگهداری یا جابه‌جایی وسایل استفاده می‌شود به عشایر می‌رسد، رنگ و شکل دیگری می‌گیرد و از یک جعبهٔ بی‌روح به یک اثر هنری تبدیل می‌شود و اسمش می‌شود «مفرش‌بافی» که حالا بیشتر به صنایع‌دستی فراموش‌شده شبیه است.

۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۲۳:۱۰

«مفرش» جعبه‌ای از طرح و رنگ

کلاف سردرگم حفاظت

براساس تصویب شورای‌عالی محیط‌زیست جریمه شکار غیرمجاز حیات‌‌وحش ۳.۹ برابر شد. از نظر معاون محیط طبیعی سازمان حفاظت محیط‌زیست این افزایش می‌تواند بازدارندگی ایجاد کند و شکار غیرمجاز را کاهش دهد. در مقابل برخی کارشناسان حیات‌وحش معتقدند تنها زمانی بازدارندگی ایجاد خواهد شد که مجموعه‌ای از اقدامات در کنار هم انجام شوند. آنها به «پیام ما» می‌گویند ممکن است یکی از تبعات ناخواستهٔ چنین افزایشی تنها بالا رفتن سطح تعارض و درگیری‌ها باشد.

۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۲۲:۵۸

کلاف سردرگم حفاظت

اثر تغییر اقلیم بر تشدید فقر در سوریه

۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۲۲:۵۵

اثر تغییر اقلیم بر تشدید فقر در سوریه

تایوان جوانان را به توسعهٔ هوش مصنوعی تشویق می‌کند

تایوان از ۲۴ تا ۲۶ آوریل میزبان رویدادی در مقیاس بزرگ بود که در این رویداد فناوری‌ها و برنامه‌های هوش مصنوعی در کانون توجه بود. این رویداد پنج حوزهٔ موضوعی اصلی شامل تولید هوشمند، شهرهای هوشمند، حاکمیت شرکتی، سبک زندگی تجاری و علوم‌ زندگی را به نمایش گذاشت که آخرین پیشرفت‌های هوش مصنوعی در این حوزه‌ها را برجسته می‌کند. مجموعه‌ای بیش از ۲۵۰ شرکت و برند جدیدترین برنامه‌های کاربردی هوش مصنوعی خود را به نمایش گذاشتند و هرکدام راه‌حل‌های هوش مصنوعی متنوع و نوآورانه‌ای را ارائه کردند که متناسب با نیازهای در حال تکامل کسب‌وکار در سراسر جهان بود. استارت‌آپ‌های برجسته‌ای که در این رویداد دستاوردهای خود را به نمایش گذاشتند شامل BytelLingo، Dr.TC و iSeek می‌شد. آنها هرکدام رویکردها و راه‌حل‌های متمایزی برای رسیدگی به چالش‌های مبرم در صنایع مختلف ارائه کردند. شرکت این استارت‌آپ‌ها در نمایشگاه هوش مصنوعی بر تعهد تایوان به نوآوری و پیشرفت فناوری تأکید داشت. ازآنجاکه کسب‌وکارها در سراسر جهان از هوش مصنوعی برای افزایش بهره‌وری و استفاده از منابع استقبال می‌کنند، این استارت‌آپ‌ها راه‌حل‌های مناسبی برای تسهیل تحول دیجیتال و برآورده کردن تقاضاهای در حال تحول بازار جهانی ارائه دادند. یک منطقهٔ ویژه به‌نام منطقهٔ «اکتشاف علم» وجود داشت که شرکت‌کنندگان می‌توانستند فعالیت‌های نیمه‌هادی و رباتیک را امتحان کنند. همچنین، مسابقهٔ AI Junior با موضوع پر کردن شکاف‌ها برگزار شد که جایزهٔ بزرگی به برندگان ارائه داد و جوانان را تشویق می‌کرد تا در تحقیقات هوش مصنوعی شرکت کنند.

۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۹:۱۷

تایوان جوانان را به توسعهٔ هوش مصنوعی تشویق می‌کند

افزایش حملات خشونت‌بار به روزنامه‌نگاران محیط‌زیست

|پیام ما| یونسکو می‌گوید از سال ۲۰۰۹، بیش از ۷۴۹ روزنامه‌نگاری که به موضوع بحران اقلیمی پرداخته‌اند، مورد حمله یا تهدید قرار گرفته‌اند و تاکنون دست‌کم ۷۵۰ روزنامه‌نگار آسیب بدنی و ارعاب را تجربه کرده‌اند و ۴۴ نفر نیز به قتل رسیده‌اند. بااین‌حال تنها پنج نفر از عاملان این اقدامات محکوم شده‌اند.

۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۹:۰۱

افزایش حملات خشونت‌بار به روزنامه‌نگاران محیط‌زیست