پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | صبح ناآرام زاهدان

دو مامور پلیس بر اثر حمله مسلحانه به کلانتری ۱۶ زاهدان به شهادت رسیدند

صبح ناآرام زاهدان

بعدازظهر دیروز رسانه‌ها خبر دادند که گروهک تروریستی موسوم به «جیش‌العدل» مسئولیت این حمله مسلحانه را به عهده گرفت





صبح ناآرام زاهدان

۱۷ تیر ۱۴۰۲، ۲۱:۱۰

|پیام ما| حمله افراد ناشناس به کلانتری ۱۶ زاهدان در قلب این شهر با کشته شدن هر چهار مهاجم مسلح به پایان رسید. با این حال دو نفر از ماموران انتظامی این کلانتری نیز به شهادت رسیدند. هویت مهاجمان تا بعد از ظهر مشخص نبود تا آنکه بر اساس اعلام رسانه‌ها گروه «جیش‌العدل» که در برخی رسانه‌ها از آن به «جیش‌الظلم» یاد می‌شود، مسئولیت این حمله خونین را بر عهده گرفت.
خیابان «رازی» یکی از خیابان‌های مرکزی شهر زاهدان، روز گذشته صبحی ناآرام را آغاز کرد. این خیابان از نقطه‌ای آغاز می‌شود که «مسجد جامع مکی» در آن واقع شده و در امتداد آن، مکان‌هایی همچون مصلای بزرگ زاهدان، ورزشگاه ۲۲ بهمن و برخی مکان‌های فرهنگی و مذهبی دیگر واقع شده است. کلانتری ۱۶ نیز در تقاطع بوار آزادگان با این خیابان واقع شده است.
آنطور که برخی اهالی و کسبه به «پیام ما» می‌گویند، حوالی ساعت ۷ صبح، صدای انفجار و تیراندازی، آرامش صبحگاهی خیابان را برهم می‌زند. در نخستین اطلاع‌رسانی درباره این حمله مسلحانه، «مهدی شمس آبادی»، دادستان زاهدان از شهادت یکی از ماموران انتظامی خبر داد. کمی بعد، خبرگزاری ایسنا به نقل از یک منبع آگاه از وجود «عامل انتحاری» خبر داد و نوشت: «دو نفر از افراد مجهز به کمربند انتحاری بودند که اقدام به انفجار کردند»

در این حمله مسلحانه «ستوان علی کیخا» و «سرباز وظیفه مبین رشیدی» به شهادت رسیدند و یک نفر از نیروهای پلیس و دو نفر از مردم نیز زخمی شدند

دو شهید و چهار کشته
دقایقی بعد، استانداری سیستان‌وبلوچستان وجود عوامل انتحاری در این حمله مسلحانه را رد کرد. «علیرضا مرحمتی»، معاون امنیتی و انتظامی استانداری سیستان‌وبلوچستان با «تروریستی» خواندن این حمله اعلام کرد: «حدود ساعت ۷:۱۵ صبح، چهار فرد مسلح ناشناس اقدام به این حمله کردند که با حضور به موقع نیروهای امنیتی و انتظامی اوضاع تحت کنترل قرار گرفت.»
او گفت: «عامل انتحاری در این حمله در کار نبوده و افراد مسلح ناشناس با استفاده از نارنجک وارد برجک نگهبانی کلانتری شدند. افراد مسلح با استفاده از نارنجک به بخش ورودی و انتظامات کلانتری حمله کردند و با اقدام متقابل نیروهای انتظامی در همان نقطه زمین گیر شدند و به محوطه راه نیافتند.»
مرحمتی در ابتدا اعلام کرد که فقط یک نفر از ماموران انتظامی به شهادت رسیده است. اما ساعتی بعد، روابط عمومی استانداری سیستان‌وبلوچستان به «پیام ما» اعلام کرد که تعداد شهدای این واقعه دو نفر هستند که هر دو از ماموران انتظامی این کلانتری بودند. هر چهار مهاجم نیز کشته شده‌اند.
روابط عمومی استانداری همچنین اعلام کرد که هنوز هیچ فرد یا گروهی مسئولیت این اقدام را بر عهده نگرفته است و پیگیری‌ها برای شناسایی مهاجمان و عوامل این حمله تروریستی ادامه دارد.
همچنین سرتیپ دوم «دوستعلی جلیلیان» فرمانده انتظامی استان سیستان‌وبلوچستان در گفت‌وگویی که در دقایق اولیه پس از این حمله با رسانه‌ها داشت، اعلام کرد که یکی از شهدا، از سربازان وظیفه این کلانتری است. بر اساس روایت جلیلیان، مهاجمان مسلح در ساعات اولیه روز که شهروندان برای پیگیری امور خود به کلانتری مراجهه کرده بودند، در پوشش ارباب رجوع به کلانتری حمله کرده‌اند و درگیری آنها با ماموران انتظامی حدود یک ساعت به طول انجامید.
خبرگزاری فارس نام ماموران انتظامی به شهادت رسیده در این واقعه را «ستوان علی کیخا» و «سرباز وظیفه مبین رشیدی» اعلام کرد. همچنین بر اساس اعلام این خبرگزاری، یک نفر از نیروهای پلیس و دو نفر از مردم نیز در این حادثه زخمی شدند.
مولوی عبدالحمید محکوم کرد
ساعاتی پس از این حمله مسلحانه، «مولوی عبدالحمید» امام جماعت مسجد مکی زاهدان با صدور بیانیه‌ای این اقدام را محکوم کرد. با اشاره به حمله مسلحانه صبح امروز شنبه (۱۷ تیرماه ۱۴۰۲) به کلانتری ۱۶ زاهدان، با صدور بیانیه‌ای آن را محکوم کرد.
او در بیانیه خود نوشته است: «حادثه حملۀ افراد مسلح به کلانتری ۱۶ زاهدان موجب تاسف و تالم شدید گردید. اگرچه تاکنون ابعاد این جریان برای بنده مشخص نیست و از کیفیت این حمله و اینکه چه گروه یا افرادی پشت آن هستند، بی‌اطلاع هستم، اما پیشاپیش نگرانی و برائت خویش را از هر نوع خشونت و حمله مسلحانه و هر حرکتی که باعث ناامنی باشد، اعلام می‌دارم.»
در ادامه بیانیه این روحانی اهل سنت آمده است: «راه ما پیگیری مشکلات جامعه از طریق مذاکره و انتقاد سازنده است و بر حفظ تمامیت ارضی و امنیت کشور تاکید می‌کنیم و برای رسیدگی به حقوق حقه از طریق صحیح و مسالمت‌آمیز تاکید داریم. لذا از مردم شریف استان سیستان‌وبلوچستان به‌ویژه زاهدان تقاضا دارم ضمن حفظ آرامش و خویشتنداری، از هر نوع حرکت و عملی که باعث ناامنی می‌شود پرهیز کنند.»
«جیش‌العدل» مسئولیت حمله را پذیرفت
اما بعدازظهر دیروز، خبرگزاری فارس اعلام کرد: «گروهک تروریستی جیش الظلم (جیش‌العدل) مسئولیت حمله تروریستی به کلانتری زاهدان را بر عهده گرفت.»

به اشتراک بگذارید:

برچسب ها:





پیشنهاد سردبیر

مسافران قطار مرگ

مسافران قطار مرگ

مطالب مرتبط

جنگل‌های خوزستان زیر تازیانۀ آتش

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست خوزستان: از ابتدای امسال تا اواخر تیرماه، ۵۹ مورد آتش‌سوزی در بیش از ۵ هزار و ۳۰۰ هکتار از مناطق حفاظت‌شده رخ داده است

جنگل‌های خوزستان زیر تازیانۀ آتش

خطر تکه‌پاره‌شدن مدیریت «دنا»

با وجود تأکید رئیس‌جمهور به عدم هرگونه جابه‌جایی مدیران و تصمیم‌گیری مدیریتی در اصفهان، مدیران به‌دنبال تغییر در مدیریت یکپارچۀ یکی از مناطق محیط‌زیست هستند

خطر تکه‌پاره‌شدن مدیریت «دنا»

ایران یک درجه گرم‌تر شد

ایران یک درجه گرم‌تر شد

ضرورت مدیریت صحیح پسماند در کنترل پشه آئدس مهاجم

در نامه معاون وزیر بهداشت به رییس سازمان شهرداری‌ها تاکید شد:

ضرورت مدیریت صحیح پسماند در کنترل پشه آئدس مهاجم

آتش‌سوزی ارتفاعات قلارنگ در ایلام گسترش یافته است

آتش‌سوزی ارتفاعات قلارنگ در ایلام گسترش یافته است

۳۶ شکارچی و متخلف زیست محیطی در اصفهان دستگیر شدند

۳۶ شکارچی و متخلف زیست محیطی در اصفهان دستگیر شدند

هوای تهران پنج روز آینده با افزایش دما همراه است

هوای تهران پنج روز آینده با افزایش دما همراه است

هشدار استقرار توده هوای گرم روی خوزستان

هشدار استقرار توده هوای گرم روی خوزستان

مرگ پیرترین ببر سیبری ایران در باغ وحش ارم

مرگ پیرترین ببر سیبری ایران در باغ وحش ارم

روند کاهشی انتشار گاز گلخانه‌ای در چین و جایگزینی منابع تجدیدپذیر به جای زغال سنگ

روند کاهشی انتشار گاز گلخانه‌ای در چین و جایگزینی منابع تجدیدپذیر به جای زغال سنگ

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشترین بازنشر