پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | ۵۰ هکتار از پارک ملی تندوره در آتش سوخت

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت

۵۰ هکتار از پارک ملی تندوره در آتش سوخت

۵۰ هکتار از بافت گیاهی زمین‌های پارک ملی تندوره شهرستان درگز در سومین تجربه آتش‌سوزی این منطقه طی سال جاری در آتش سوخت و از بین رفت





۵۰ هکتار از پارک ملی تندوره در آتش سوخت

۱۸ خرداد ۱۴۰۲، ۰:۰۰

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت:۵۰ هکتار از بافت گیاهی زمین‌های پارک ملی تندوره شهرستان درگز در سومین تجربه آتش‌سوزی این منطقه طی سال جاری در آتش سوخت و از بین رفت.
ابوالفضل شعبانی به ایرنا توضیح داد: خاموش کردن این آتش که از بعد از ظهر سه‌شنبه آغاز شده بود حدود هفت ساعت به طول انجامید و عملیات پیشگیری از آغاز دوباره آتش و لکه‌گیری نیز تا بامداد روز بعد ادامه داشت.
او با بیان این که بررسی‌های اولیه نشان می‌دهد به احتمال زیاد عامل انسانی در وقوع این آتش‌سوزی نقش داشته است، افزود: بیش از ۵۰ نیرو شامل ماموران یگان حفاظت محیط زیست، اعضای هلال احمر، بسیج و دوستداران محیط زیست در خاموش کردن این آتش مشارکت داشتند. فرمانده یگان حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: خشکسالی و خشکی مراتع و وزش باد شدید طی روز سه‌شنبه دو عامل گستردگی شعله‌های آتش و سختی کار اطفای حریق بود.
شعبانی اضافه کرد: در دو آتش‌سوزی دیگر در این پارک ملی که طی هفته گذشته رخ داد به ترتیب هشت هکتار و هزار متر مربع از اراضی این منطقه در آتش از بین رفته است.
به گفته او به علت استمرار وضعیت خشکسالی، گرمای هوا و خشکیدن پوشش گیاهی همچنان احتمال شعله‌ور شدن آتش در مناطق تحت حفاظت خراسان رضوی وجود دارد.

به اشتراک بگذارید:





پیشنهاد سردبیر

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشترین بازنشر