پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | فریاد آزادی فلسطین در خیابان‌های ایران

راهپیمایی روز قدس همزمان با ناآرامی‌ها در سرزمین‌های اشغالی برگزار شد

فریاد آزادی فلسطین در خیابان‌های ایران

قالیباف: امروز از غزه تا کران باختری حتی تا قلب تلاویو، مجاهدان فلسطینی مجاهدانه ایستاده‌اند و اگر روزی با سنگ مبارزه می‌کردند، امروز با موشک برابر دشمن صهیونیستی ایستاده‌اند





فریاد آزادی فلسطین در خیابان‌های ایران

۲۶ فروردین ۱۴۰۲، ۱۰:۲۷

|پیام ما| مراسم راهپیمایی روز جهانی قدس روز گذشته در بیش از هزار شهر و روستای کشور با شعار محوری «فلسطین محور وحدت جهان اسلام، قدس در آستانۀ آزادی» برگزار شد. این در‌حالی‌است که از چند هفته قبل، رژیم صهیونیستی بزرگترین ناآرامی‌ها و نارضایتی‌ها از بدو تأسیس خود را تجربه می‌کند.

 

هزاران نفر در شهرهای مختلف کشور به خیابان‌ها آمدند و همانند سال‌های گذشته در آخرین جمعۀ ماه رمضان در دفاع از مردم فلسطین، آزادی قدس و سرزمین‌های اشغالی را خواستار شدند. شبکۀ لبنانی المیادین راهپیمایی امسال روز جهانی قدس در تهران و دیگر شهرهای ایران را «بسیار گسترده و بی‌سابقه» توصیف کرد. شبکۀ عراقی العهد نیز تعداد شرکت‌کنندگان در این مراسم را «بیش از حد انتظار» توصیف کرد. شبکه‌های المنار، فلسطین الیوم، بخش عربی خبرگزاری اسپوتنیک، خبرگزاری فلسطینی شهاب و پایگاه خبری العهد لبنان نیز در کنار رسانه‌های ایران به پوشش خبری این رویداد پرداختند.
قالیباف: امروز گروههای فلسطینی از هر زمان دیگری قوی‌تر هستند
محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی که سخنران پیش از خطبه‌های نمازجمعۀ تهران بود، گفت: روز قدس برای کشورهای اسلامی و برای احیای دوبارۀ اسلام است، روز قدس به ما نشان داد که تنها راه موفقیت و پیشرفت ما راه مقاومت و تکیه بر سنت‌های الهی است. رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: در 30 سال ابتدایی انقلاب دیدیم وقتی بر مردمی‌سازی تکیه کردیم، چه موفقیت‌هایی کسب کردیم و باید بدانیم که تکیه بر کفر چیزی جز ذلت برای ما ندارد. رژیم صهیونیستی در این سالها تلاش کرد فلسطین فراموش شود، ولی فلسطین همچنان زنده است و نمونۀ آن در جام جهانی قطر دیدیم که نمایندۀ کشورهای مسلمان و حتی غیرمسلمان پرچم و نام فلسطین را در مراحل مختلف گرامی داشتند و این موفقیت به دلیل فرهنگ مقاومت و خون شهداست. قالیباف با بیان اینکه امروز قدس کانون انتفاضه است، یادآور شد: امروز از غزه تا کرانۀ باختری حتی تا قلب تلاویو، مجاهدان فلسطینی مجاهدانه ایستاده‌اند و اگر روزی با سنگ مبارزه می‌کردند، امروز با موشک برابر دشمن صهیونیستی ایستاده‌اند و امروز گروههای فلسطینی از هر زمان دیگری قوی‌تر و دشمن از هر زمانی ضعیف‌تر است. او با تأکید بر اینکه امروز فلسطین به کانون ارزش‌های انسانی تبدیل شده است،‌ تصریح کرد: اگر سیاست راهبردی حمایت از فلسطین را ادامه دهیم، می‌توانیم شاهد رشد آن در کشورهای منطقه باشیم و شرایط صهیونیستی امروز به‌نحوی است در یک سال ۴ بار انتخابات برگزار می‌کند که تمام اینها نشانۀ فروپاشی این رژیم و قدرت جبهۀ مقاومت است. رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: امروز در سرزمین ‌های فلسطین مجاهدین فلسطینی، نه منفعلانه بلکه عملیاتی، در مقابل جنایت‌های رژیم اسرائیل ایستاده‌اند و اگر پیش از این با سنگ مقابله می‌کردند، امروز با موشک مقابله می‌کنند.

قالیباف: شرایط صهیونیستی امروز به‌نحوی است در یک سال چهاربار انتخابات برگزار می کند که تمام اینها نشانۀ فروپاشی این رژیم و قدرت جبهه مقاومت است

رئیسی: عادی‌سازی روابط برای رژیم صهیونیستی امنیت‌ساز نیست
ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهوری در حاشیۀ راهپیمایی روز قدس را نماد همبستگی و انسجام امت اسلامی دانست و گفت: آزادی قدس شریف بسیار نزدیک است؛ نزدیک‌تر از آنچه می‌شود تصور کرد. او با اشاره به حضور گستردۀ مردم تهران در راهپیمایی روز قدس گفت: این اجتماع و اجتماعاتی که در سراسر عالم اسلام برگزار می‌شود، پشتوانه‌ای برای مردم فلسطین، لبنان و مبازران و مجاهدان مقاومت است که بدانند تنها نیستند و در این میدان همه از آن‌ها حمایت می‌کنند . رئیس‌جمهور همچنین گفت: عادی‌سازی روابط با دولت‌های منطقه به هیچ عنوان برای رژیم صهیونیستی امنیت‌ساز نبوده و نخواهد بود.
اژه‌ای: همۀ آزادیخواهان باید دربارۀ جنایات رژیم غاصب افشاگری کنند
محسنی اژه‌ای، رئیس قوه قضاییه نیز در این راهپیمایی در جمع خبرنگاران گفت: رژیم جعلی و غاصب اسرائیل بیش از ۷۰ سال است که مشغول جنایت و ظلم است و از وظایف نه تنها مسلمانان بلکه همۀ آزادیخواهان جهان است که به افشای جنایات این رژیم سفاک بپردازند و این امر از مصادیق جهاد تبیین است. او اضافه کرد: فقط امروز نیست که صهیونیست‌ها مشغول جنایت علیه بشر و نقض تمامی حقوق انسانی فلسطینیان هستند بلکه چندین دهه است که آن‌ها جنایتکاری و ظلم پیشه می‌کنند. رئیس قوه قضائیه گفت: همۀ مسلمانان و آزادیخواهان جهان باید علیه رژیم جنایت‌پیشه و جعلی صهیونیستی دست به افشاگری و اقدامات بازدارنده بزنند و ان‌شاءالله در این امر تسریع صورت گیرد تا اضمحلال و نابودی این رژیم غاصب هر چه زودتر تحقق یابد. امیدواریم با اتحاد و حمایت همۀ مسلمین جهان، مقابله همه‌جانبه با صهیونیست‌های ظالم و آزادی قدس هر چه زودتر تحقق یابد.
اندیشکدۀ آمریکایی: حمله به مسجدالاقصی خودتخریبی رژیم صهیونیستی است
راهپیمایی روز جهانی قدس امسال در حالی برگزار شد که از چند هفته قبل، ناآرامی‌ها بر سر تغییرات پیشنهادی بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در قوانین این رژیم بالا گرفته بود. از چند روز قبل نیز ناآرامی‌ها در نزدیکی مسجدالاقصی و یورش صهیونیست‌ها به صف نمازگزاران در این مسجد، خشم مسلمانان را برانگیخته است.
دراین‌باره، خبرگزاری ایرنا به نقل از اندیشکدۀ «واشنگتن برای سیاست خاورر نزدیک» در بررسی عملکرد رسانه‌های منطقه نوشت: بخشی از افکار عمومی همزمانی اعتراضات در اراضی اشغالی با حمله به مسجد الاقصی را نشانۀ روند خودتخریبی این رژیم، مجازات الهی، پایان دوران نتانیاهو و مقدمات تشکیل یک ائتلاف ضداسرائیلی گسترده ارزیابی می‌کنند. در گزارش این اندیشکده آمده است: اراضی اشغالی چند هفته‌ای است که از درون و بیرون دچار تنش‌های عمیق شده است. به نظر می‌رسد در هر دو حوزه حضور «بنیامین نتانیاهو» به‌عنوان نخست‌وزیر در کنار انتخاب یک کابینۀ تندرو مؤثر بوده است. در عرصۀ داخلی تصمیم ائتلاف افراطی در کابینه برای تغییر قوانین قضایی باهدف رهانیدن نتانیاهو از دادگاه، موجب بروز بزرگترین اعتراضات داخلی در تاریخ این رژیم شده است. از سوی دیگر دیدگاه و نظرات تند مقام‌های ارشد صهیونیستی علیه مالکان اصلی این سرزمین نیز باعث تشدید خشونت علیه مردم فلسطین در بیت‌المقدس، کرانه باختری و حتی نوار غزه شد که با واکنش حامیان فلسطین در جبهۀ مقاومت همراه شد.

به اشتراک بگذارید:

برچسب ها:





پیشنهاد سردبیر

مسافران قطار مرگ

مسافران قطار مرگ

مطالب مرتبط

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشترین بازنشر