پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | فرزند «ایران» ۲ ماهه شد

فرزند «ایران» ۲ ماهه شد





فرزند «ایران» ۲ ماهه شد

۱۶ تیر ۱۴۰۱، ۰:۰۰

معاون محیط‌ زیست طبیعی سازمان حفاظت محیط زیست، همزمان با دو ماهه‌شدن توله‌یوز سوم از افزایش وزن و پایدارتر شدن وضعیت او خبر داد.
۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ «ایران» و «فیروز» صاحب سه توله‌یوز شدند اما دو توله تلف شدند. اکنون توله‌یوز باقیمانده با گذر از مراحل حساس یکی پس از دیگری و طی‌کردن روند درمان در وضعیت نسبتا پایداری دو ماهه شد.
حسن اکبری در گفت‌وگو با ایسنا به آخرین وضعیت توله‌یوز سوم اشاره کرد و گفت: از زمانی که کنسروها و پیش‌غذاهای مخصوص را شروع کرده‌ایم، وضعیت توله‌یوز بسیار بهتر شده‌ است. در حال‌ حاضر به تدریج پیش‌غذاها جای خود را به گوشت مرغ داده‌اند. کارکرد دستگاه گوارش و کاهش وزن شدید و فاصله‌ای که با وزن استاندارد داشته کمی بهتر شده است و وضعیت پایدارتری نسبت به گذشته دارد.
او افزود: حدود دو هفته‌ است که کنسرو و گوشت مرغ مصرف می‌کند و افزایش وزن بسیار بهتری داشته‌ است. وزن یوز قبل از آن در مدت قابل توجهی حدود یک کیلوگرم بود و افزایش وزن نداشت اما طی این دو هفته افزایش وزن خوبی داشته و تقریبا به یک کیلو و ۳۰۰ گرم رسیده است.
اکبری به سیستم ایمنی ضعیف توله‌یوز سوم اشاره کرد و افزود: با توجه به وضعیت توله‌یوز فاصله بین ۳ تا ۴ ماهگی مرحله حساسی برای او است. او درباره محل اقامت توله‌یوز توضیح داد: باید تا زمان گذر از مراحل حساس و تا زمانی که دغدغه نیاز او به دامپزشک و درمان را داریم، به‌طور تقریبی حداقل تا چهار ماهگی در پردیسان بماند تا به وضعیت پایدارتری برسد. نظارت مستقیم از طریق معاونت محیط زیست طبیعی نیز با حضور او در پردیسان صورت می‌گیرد. او افزود: در نهایت در صورت گذر از مراحل حساس به سایت توران منتقل می‌شود. در مجموعه توران جایگاهی را برای این توله‌یوز فراهم می‌کنیم. توران زیستگاه‌ طبیعی است، آلودگی‌ها کمتر و شرایط برای زندگی بسیار بهتر است. معاون محیط‌ زیست طبیعی سازمان حفاظت محیط زیست، با توجه به فراهم‌کردن امکانات در پروژه تکثیر توضیح داد: باید بتوانیم فضای سایت را مانند یک بیمارستان صحرایی مجهز کنیم. اکبری در پایان درباره نام توله‌یوز سوم بیان کرد: هنوز نام رسمی ندارد، اما با بررسی‌های روابط عمومی احتمالا به زودی نام رسمی اعلام می‌شود.

به اشتراک بگذارید:





نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشترین بازنشر