پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | مردم جانشان به لب رسیده اما گویا مسئولان درخوابند

تذکر شفاهی نماینده شادگان در مجلس:

مردم جانشان به لب رسیده اما گویا مسئولان درخوابند





مردم جانشان به لب رسیده اما گویا مسئولان درخوابند

۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۰:۰۰

پیام‌ما/ علاوه بر ریزگرد و وضعیت خطرناک در ۹ شهرخوزستان اینترنت به سبب تجمع‌هایی در ایذه و سوسنگرد قطع شده بود.
همان‌طور که درجه حرارت هوا در خوزستان به ویژه اهواز بالا و بالاتر می‌رود و نوید تابستانی خشک و داغ را می‌دهد نشانه‌های حرارت‌سنج‌های دیگر هم نگران کننده می‌شود. قطع اینترنت همراه در روزهای اخیر پس از اعتراض‌هایی در ایذه و سوسنگرد در نبود آب و بیکاری نگاه‌ها را به خود جلب کرده است. البته نمایندگان خوزستانی مجلس از این موضوع اظهار بی‌اطلاعی کردند.
چهل و هفتمین روز از سال جدید برای خوزستانی‌ها با قطع اینترنت همراه پشت سر گذاشته شد. سرعت اینترنت ثابت هم دستکم در اهواز به شدت کم شده بود و جستجو برای یافتن علت این دو ماجرا با نام شهرهای سوسنگرد و ایذه گره خورده بود. شنبه ۱۷ اردیبهشت رفته‌‌رفته خبرها از تجمع‌هایی که به اعتراض کشیده شده بود در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد. این وضع در دو شهر «سوسنگرد» و «ایذه» بیشتر ملموس بوده ولی به گفته شهروندانی از خوزستان که با «پیام‌ما» صحبت کردند شب‌ها به هنگام تجمع مردم رنگ اعتراض به گرانی‌ها را گرفته است. به ویژه آنکه تصمیم اخیر دولت برای حذف ارز۴هزار و ۲۰۰ تومانی از یک سو و گران‌شدن ماکارونی و آرد شوک دیگری برای مردم ایجاد کرده بود. مردمی که امسال از بی‌آبی شدیدتر کرخه نگرانند و بیم آن دارند که دام‌هایشان تلف شود یا به سبب جلوگیری از کاشت برنج در حوضه آبریز کرخه ضررهای مالی سنگین‌تری به همراه گرانی‌ها ببینند.
رسانه‌های خوزستان نیز درباره اختلال در اینترنت تلفن‌های همراه خبردادند. پایگاه خبری عصر ما خوزستان جمعه شب از اختلال در اینترنت همراه اول خبر داد و نوشت تاکنون پیرامون علت اختلال در اینترنت شبکه همراه اول، از سوی وزارت ارتباطات توضیحی منتشر نشده است». همچنین پایگاه خبری تیترجنوب در مقطعی نوشته که «از ساعتی پیش اینترنت اپراتورهای همراه اول و ایرانسل در بعضی از مناطق اهواز و برخی شهرستان‌‌های استان دچار اختلال و قطعی شده است.این توصیف ساده‌ترین توصیف از اهواز و شهرهای دیگر خوزستان است که بیشتر و بیشتر به استقبال گرما رفته‌اند. هوای اهواز در هجدهمین روز اردی‌بهشت امسال ۳۳ درجه بود اما نفس اهوازی‌ها از ریزگرد و خاک به شماره افتاده بود.براساس گزارشی که ایسنا منتشر کرده شهریار عسگری مدیر روابط عمومی اداره‌کل حفاظت محیط زیست خوزستان از قرار گرفتن هوای ۹ شهر این استان در وضعیت “خطرناک” خبر داده است. چیزی که در اوج بحث‌های مربوط به گرانی نان در مجلس انتقاد نماینده شادگان را هم در پی داشت.
براساس گزارش ایسنا، شاخص کیفی هوای هندیجان، ماهشهر، اندیمشک، امیدیه، اهواز، شوشتر، بندر امام (ره)، شوش و رامشیر بالا و بنابراین وضعیت هوای این شهرها “خطرناک” بوده است.به گفته عسگری در این مدت هوای مسجدسلیمان و شادگان در وضعیت بسیار ناسالم، آبادان، حمیدیه و بهبهان در وضعیت ناسالم، گتوند و ایذه ناسالم برای گروه‌های حساس قرار داشته‌اند.
در همین حال شامگاه شنبه و صبح یک‌شنبه اهوازی‌ها تا حدودی می‌توانستند از پیام‌رسان واتس‌آپ استفاده کنند ولی سرعت پایین اینترنت بر همه کلافگی‌های دیگر مردم افزوده بود.در همین حال صبح یک‌شنبه وقتی در دو جلسه غیرعلنی و همچنین علنی نمایندگان با دو وزیر درباره گرانی نان و تبعات آن بحث می‌کردند نماینده شادگان در مجلس از گرد و خاک و نفس بریده مردم خوزستان گفت.
براساس گزارشی که ایسنا منتشر کرده حجت‌الاسلام مجید ناصری‌نژاد نماینده مردم شادگان در مجلس شورای اسلامی در تذکری شفاهی گفت: ریزگردها زندگی مردم را مختل کرده و سلامتی آنها را تحت تاثیر قرار داده است اما گویا مسئولان در خواب به سر می‌برند.
او در ادامه تذکر خود افزود: ما تذکری جدی به رئیس‌جمهور در رابطه با گرانی‌ها داریم. این دولت وعده داده بود که جلوی گرانی‌ها را بگیرد، نه تنها کالایی ارزان نشد بلکه شاهد گرانی هستیم. این چه روشی است که دولت پیش گرفته است؟ مشکل ما اطلاع‌رسانی نیست مشکل ما این است که مردم دیگر نمی‌توانند این وضعیت را تحمل کنند.نماینده شادگان تأکید کرد: جان مردم به لبشان رسیده است، باید جلوی این وضعیت گرفته شود. ریزگردها نفس مردم خوزستان را بریده است و هیچ مسئولی پاسخگو نیست، گویا مسئولان خوابند اما مردم درگیر بیماری شده‌اند.
روی دیگری از آنچه نماینده شادگان به آن اشاره کرده نیز دلیل تجمع‌های سوسنگرد و ایذه را توجیه می‌کند. یکی از شهروندان خوزستانی در گفتگو با پیام‌ما گفت: به هر حال با توجه به اینکه تجمع‌کنندگان و معترضان در این دو شهر اسلحه دارند نگرانی‌هایی وجود دارد اما می‌توان گفت با آن‌ها مدارا شده است.

به اشتراک بگذارید:





نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشترین بازنشر