پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | امسال هیچ اعتباری به مقابله با غبار ندادند

دبیر ستاد ملی مقابله با پدیده گرد‌وغبار:

امسال هیچ اعتباری به مقابله با غبار ندادند





امسال هیچ اعتباری به مقابله با غبار ندادند

۷ اسفند ۱۴۰۰، ۷:۱۲

در حالی که در روزهای گذشته خوزستان غرق در غبار شدید بوده و حتی دیروز وضعیت خطرناک در اهواز خطرناک ثبت شده، دبیر ستاد ملی مقابله با پدیده گردوغبار گفته است: امسال برای طرح‌های مقابله با گردوغبار ۲۴۵ میلیارد تومان اعتبار ابلاغ شده بود اما تاکنون هیچ پولی تخصیص نیافته است. علی‌محمد طهماسبی با ابراز نگرانی از تخصیص نیافتن اعتبار طرح‌های تثبیت کانون‌های ریزگرد به ایرنا گفت: در صورتی که ۱۴۰ میلیارد تومان اعتبار به صورت فوری و اضطراری به طرح‌های نهالکاری اختصاص پیدا نکند این طرح‌‌ها با آسیب جدی مواجه می‌شود.
او افزود: اختصاص فوری ۱۴۰ میلیارد تومان از این اعتبارات که مربوط به نگهداری و آبیاری طرح‌های نهالکاری و بوته‌کاری سال‌های گذشته بوده، بسیار ضروری است؛ اختصاص مابقی اعتبارات که مربوط به عملیات جدید و توسعه نهالکاری‌هاست اهمیت زیادی دارد اما در اولویت بعدی است. طهماسبی با اشاره به اینکه امسال به دلیل تحریم‌ و سایر موارد در شرایط خاص و با مضیقه‌های مالی مواجه هستیم، عنوان کرد: پیگیری‌های بسیاری در این زمینه صورت گرفته و سه مکاتبه از سوی رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با رئیس سازمان برنامه و بودجه انجام شده همچنین در نخستین جلسه‌ ستاد ملی گردوغبار با رئیس سازمان حفاظت محیط زیست، این مساله مطرح شد. با پیگیری‌های بسیاری که انجام شده قرار است تا آخر هفته اعتبار خوبی اختصاص پیدا کند اما در صورت محقق نشدن این اعتبارات، مقرر شد در مکاتبه‌ای با هیات وزیران، اهمیت موضوع تشریح شود.
به گفته او از سال ۹۶ تا ۹۹ در راستای تثبیت کانون‌های گردوغبار به ویژه طرح‌های نهالکاری و بوته‌کاری ۲ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار اختصاص داده شده بود که تنها در زمینه آبیاری و نگهداری نهالکاری‌ها حدود ۶۰۰ میلیارد تومان هزینه شده و این اقدامات همچنان ادامه دارد.
طهماسبی با بیان اینکه قسمت عمده طرح‌های مقابله با گردوغبار در خوزستان اجرا شده، افزود: از مجموع اعتبارات ۸۸۰ میلیارد تومان به خوزستان اختصاص داده شده که شامل بیش از ۵۰ درصد اقدامات کل کشور و بیش از ۶۰ درصد سطوح کار شده است.

به اشتراک بگذارید:





پیشنهاد سردبیر

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشترین بازنشر