پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | برای طرح مثلث توسعه اقتصادی، همدلی بی نظیری در استان شکل گرفته است

استاندار کرمان :

برای طرح مثلث توسعه اقتصادی، همدلی بی نظیری در استان شکل گرفته است





۱ دی ۱۳۹۴، ۲۱:۵۵

استاندار کرمان گفت: شاید ابتدا فکر نمی‌کردیم این همگرایی برای توسعه در استان ایجاد شود اما خوشبختانه این همدلی در استان شکل گرفت و طرح مثلث توسعه اقتصادی، کارنامه درخشانی از خود در استان به جا گذاشته است.
رزم حسینی تصریح کرد: این ایده بعد از رفع تحریم‌ها رونق چشمگیری در استان ایجاد خواهد کرد و کار خوبی بود که نشان داد می‌توان ارکان حکومت را در امر توسعه همراه و همدل کرد. وی در ادامه با اشاره به بحران آب موجود در استان کرمان و اجرا کردن طرح همیاران آب، بیان کرد: یکی از کارهای مهم طی دو سال گذشته، پیگیری بحث آب استان بود که بعد از سه دهه خوشبختانه این موضوع، تعیین تکلیف شد و طرح همیاران آب در این زمینه اجرایی و حتی این طرح بعنوان یک طرح ملی در کشور نیز مطرح و براساس نظر ریاست سازمان محیط زیست کشور، تیمی از جوانان در حال مستندسازی این طرح هستند تا به زبان‌های خارجی نیز ارائه شود. مدیر ارشد اجرایی استان کرمان اظهار کرد: همچنین عملیات حفاری تونل انتقال آب از سد صفارود(شهیدان امیرتیموری) به کرمان نیز طی روزهای گذشته آغاز شد که این تونل یک خط ترانزیت آب ملی است و قابلیت انتقال 700 میلیون مترمکعب آب را دارد که در آینده آب خلیج فارس نیز از این تونل منتقل خواهد شد.

9 هزار فقره پرونده دعاوی خانواده در دادگاه‌های کرمان
رئیس دادگاه‌های عمومی و انقلاب کرمان پیش از ظهر امروز در شورای پیشگیری از وقوع جرم استان در محل دادگستری کل اظهار داشت: طی هشت ماه سال جاری 9 هزار فقره پرونده دعاوی خانواده به دادگاه‌های خانواده کرمان وارد شده‌است.وی با اشاره به اینکه هر ماه 150 تا 180 پرونده دعاوی خانواده وارد دادگاه‌های استان کرمان می‌شود از ارجاع 4 هزار و 500 فقره پرونده به مراکز مشاوره خبر داد.ابراهیمی ابراز داشت: تلاش‌های مراکز مشاوره استان کرمان منجر به 10 تا 35 درصد سازش در پرونده‌های دعاوی خانواده شده‌است. حجت‌الاسلام امیرمحمد ابراهیمی عنوان کرد: هر قاضی در روز به 9 یا 10 پرونده دعاوی خانوادگی در استان رسیدگی می‌کند.وی یادآور شد: مراکز مشاوره‌ای در سطح کشور داشتیم که از مردم پول نمی‌گرفتند، اما با توجه به اینکه با بودجه‌های دولتی اداره می‌شدند، عمر کوتاهی داشتند.ابراهیمی متذکر شد: بزهکاری‌ها از فروپاشی خانواده صورت می‌گیرد و اگر بنیان خانواده را ساماندهی کنیم از بزهکاری‌ها جلوگیری می‌شود.

سودجویی از خرید و فروش زمین‌های وقفی در ریگان
حجت‌الاسلام علی پی‌پر در گفت‌وگو با فارس در ریگان با اشاره به برخی موارد سودجویی از خرید و فروش زمین‌های وقفی در این شهرستان اظهار داشت: 150 هکتار از اراضی واقع در ریگان جزو اراضی موقوفه هستند که عده‌ای سودجو اقدام به خرید و فروش این زمین‌ها می‌کنند.وی بیان داشت: شهروندان ریگانی باید توجه داشته‌باشند که قبل از هرگونه خرید و فروش زمین به اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان مراجعه و از موقعیت و اطلاعات زمین‌ها اطمینان حاصل کنند.پی‌پر افزود: تعدادی افراد فرصت‌طلب با سوءاستفاده از اطمینان شهروندان، اقدام به فریب آنها کرده و زمین‌های وقفی را به فروش می‌رسانند که بعدا مشکلاتی را برای شهروندان به وجود می‌آورد. رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان ریگان تصریح کرد: اداره اوقاف از طریق سیستم قضایی با این افراد سودجو بر‌خورد می‌کند و شهروندان نیز باید مراقب اقدام اینگونه افراد سودجو باشند. پی‌پر با تقدیر از عمل خیرخواهانه واقفان در هفته وقف گفت: امسال بیش از 9 مورد وقف با ارزش ریالی بالغ بر دو میلیارد ریال در هفته وقف در ریگان صورت گرفت‌. وی افزود: همچنین یک موقوفه به ارزش سه میلیارد ریال شامل یک هکتار زمین، یک‌ هزار اصله درخت نخل خرما و مقداری آب کشاورزی به مناسبت هفته وقف در ریگان شناسایی شد.

به اشتراک بگذارید:





مطالب مرتبط

نام این کرم در فهرست آفات همگانی قرار می‌گیرد

مدیرکل مبارزه با آفات همگانی سازمان حفظ نباتات:

نام این کرم در فهرست آفات همگانی قرار می‌گیرد

راه دسترسی به غار کلدر سازمان‌دهی می‌شود

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی لرستان:

راه دسترسی به غار کلدر سازمان‌دهی می‌شود

آلودگی ۹ استان به تب دنگی/ «استامینوفن» بهترین دارو برای این بیماری

معاون بهداشت وزیر بهداشت اعلام کرد:

آلودگی ۹ استان به تب دنگی/ «استامینوفن» بهترین دارو برای این بیماری

هشدار آتش‌نشانی به مالکان ساختمان‌های ناایمن

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران:

هشدار آتش‌نشانی به مالکان ساختمان‌های ناایمن

ترکیب ناموزون نامزدهای میراث

نام ۱۵ داوطلب برای تصدی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مشخص شد

ترکیب ناموزون نامزدهای میراث

امیدواریم ختم‌به‌خیر شود

امیدواریم ختم‌به‌خیر شود

ضرورت مدیریت صحیح پسماند در کنترل پشه آئدس مهاجم

در نامه معاون وزیر بهداشت به رییس سازمان شهرداری‌ها تاکید شد:

ضرورت مدیریت صحیح پسماند در کنترل پشه آئدس مهاجم

معرفی نامزدهای وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی

معرفی نامزدهای وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی

در تلویزیون، سینما و نمایش خانگی معیارهای واحد اعمال می‌شود

وزیر فرهنگ:

در تلویزیون، سینما و نمایش خانگی معیارهای واحد اعمال می‌شود

قطعی شدن حضور ۵ رئیس جمهور و ۱۰ رئیس مجلس در مراسم تحلیف پزشکیان

قطعی شدن حضور ۵ رئیس جمهور و ۱۰ رئیس مجلس در مراسم تحلیف پزشکیان

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشترین بازنشر