جرایم سنگین در انتظار فروشندگان قطعات یدکی تقلبی
۲۵ آذر ۱۳۹۴، ۱۴:۱۹
جرایم سنگین در انتظار فروشندگان قطعات یدکی تقلبی
عضو انجمن خدمات پس از فروش خودرو از فروش برخی قطعات تقلبی خودروها با برندهای مطرح در بازار خبرداد و گفت: نامهنگاریهایی با دولت انجام شده است تا برای این افراد جرایم سنگین در نظر گرفته شود.
رامین پیمانفر از فروش گسترده قطعات تقلبی خودروها با برند و بستهبندی کمپانیهای خودروساز در بازار خبرداد و گفت: برخی مراجعهکنندگان به تعمیرگاههای مجاز خودروسازان تصورشان بر این است که قطعات یدکی مورد استفاده در تعمیرات از سوی تعمیرگاهها، قیمتی بالاتر از بازار دارد و بنابراین معتقدند که مراجعه به نمایندگیهای مجاز، هزینه آنها را برای تعویض قطعات و تعمیر، بالا میبرد.
عضو انجمن خدمات پس از فروش خودرو افزود: این در شرایطی است که برخی فروشندگان لوازم یدکی در بازار، قطعات یدکی تقلبی را با بستهبندی برندهای مطرح و خودروسازان در بازار به فروش میرسانند که قیمتی کمتر از قیمت قطعات اصلی عرضه شده در نمایندگیها دارند، در حالی که برخی نمایندگیهای خودروسازان، از تعویض قطعات حاشیه سود اندکی دارند و ترجیح میدهند که بخش تعمیر و خدمات را از نمایندگی خود حذف کنند، در حالی که این یک اجبار است که در کنار فروش خودرو، باید خدمات پس از فروش نیز داده شود.
وی تصریح کرد: از طریق انجمن صنفی خدمات پس از فروش پیگیر این هستیم که دولت تدبیری بیاندیشد که برای افرادی که قطعات تقلبی خودروها را به جای قطعات اصلی و در بسته بندی و با برند خودروسازان عرضه میکنند، جرایم سنگینی در نظر گرفته شود تا قطعات بی کیفیت، به نام تولیدکنندگان و خودروسازان تمام نشود.
به گفته پیمانفر، میانگین مراجعه خودروها به تعمیرگاهها ۲،۸ اعلام شده و البته هدفگذاری وزارت صنعت، معدن و تجارت این است که این رقم ظرف مدت ۴ سال به یک برسد، این عدد بر اساس تعداد خودروهای مراجعه شده نسبت به کل تولید خودرو در بازه زمانی خاص محاسبه می شود و البته ما برنامه ریزی کردهایم که ظرف مدت کمتر از ۴ سال به رقم یک برسیم.
وی اظهار داشت: شرکتهای خوب در زمینه خودرو، تنها به جایگاه تولید با کیفیت نمیاندیشند، بلکه به خدمات پس از فروش مناسب و به دلخواه مشتری هم فکر می کنند. بنابراین اگر خودروسازی می خواهد حضور پایداری در بازار ایران داشته باشد، باید به خدمات پس از فروش هم فکر کند؛ چراکه خرید خودرو فرآیندی زمان بر نیست، اما استفاده از آن فرآیندی ۵ تا ۱۰ ساله دارد که در طول این مدت باید به نحوی پشتیبانی شود، بنابراین یکی از اقدامات جدید خودروسازان به ویژه خودروسازان چینی، سرمایه گذاری در حوزه قطعات یدکی است.
برچسب ها:
مطالب مرتبط
تعداد قربانیان زلزله ژاپن به ۲۳۶ نفر افزایش یافت
پاییز سال ۲۰۲۳ محققان دانشگاه تگزاس با یک الگوریتم هوش مصنوعی، ۷۰ درصد زمینلرزهها را یک هفته پیش از وقوع آنها بهدرستی پیشبینی کردند
امیدهای گمراهکننده برای پیشبینی زلزله
تعداد جانباختگان زلزله ۷.۶ ریشتری ژاپن تاکنون ۳۰ نفر
نرخ فرونشست ایران 5 برابر میانگین جهانی
مرکز پژوهشهای مجلس میگوید هیچ منطقهای در کشور مقاوم نیست
شهرهای ایران لرزان در برابر زلزله
ریسکهای زلزله در تهران
مدیرکل مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان:
زمینلرزه زاهدان، تاکنون بیش از ۷۰ مصدوم داشته است
قربانیان متعدد یک زلزلهٔ متوسط
پایان عملیات جستوجو در هرات
تعداد بالای زنان مفقودشده در «زندهجان»
برآوردها نشان میدهد شمار قربانیان افزایش مییابد
تلفات در هرات به ۲۰۰۰ نفر رسید
نظر کاربران
نظری برای این پست ثبت نشده است.
تبلیغات
وب گردی
- روغن صنعتی مایعی جادویی برای افزایش عمر مفید ماشین آلات
- ۱۰ ماده غذایی که به شما در سفر به سوی کاهش وزن کمک میکنند
- چاپ ترافارد؛ هر آنچه که باید درباره این نوع چاپ دستی بدانید
- اقدامات لازم برای اسباب کشی و جابجایی منزل
- بسته بندی مواد پودری با دستگاه ساشه: شغل پردرآمد این روزها
- طبع روغن زیتون در طب سنتی چیست؟ معرفی 4 خواص روغن زیتون
- خرید ساک دستی تبلیغاتی چه مزایایی برای هر برند دارد؟
- تعریف درست هوش مصنوعی (AI) چیست؟
- 10 ایده شغل دوم با سرمایه اولیه کم برای کارمندان
- مقایسه تعرفه پنلهای پیامکی و تبلیغاتی بیشتر
بیشترین نظر کاربران
معمای ریاست محیط زیست در کابینه رئیسی
بیشترین بازنشر
ستاندن حیات از غزه
پربازدیدها
1
به نام حیوانات به کام باغوحشداران
2
«بمو» را تکهتکه کردند
3
سوداگران گنج پل تاریخی ۳۰۰ ساله در بابل را تخریب کردند
4
محیطبانها با رد زنی چرخهای موتورسیکلت به شکارچیان رسیدند
5
کبوتر نماد مناسبی برای صلح است؟
دیدگاهتان را بنویسید