دبیر اجرایی رویداد اعطای نشان سبز هتلهای ایران عنوان کرد
هتلهای ایران در مسیر سبز
۱۵ شهریور ۱۴۰۴، ۱۹:۲۰
|پیام ما| معاونت گردشگری با همکاری جامعه حرفهای هتلداران ایران و دبیرخانه کمیته ملی طبیعتگردی و گردشگری سبز اولین رویداد «اعطای نشان سبز هتلهای ایران» را در پنجم مهرماه ۱۴۰۴ برگزار میکند.
«محمد جهانشاهی»، دبیر اجرایی این رویداد، در گفتوگو با «پیام ما» اشاره میکند هدف از برگزاری این رویداد شامل دو محوریت مهم است: «محوریت اول، مصرف منابع در صنعت گردشگری و دوم بهبود وضعیت اقتصادی است که خود آن حاصل بهینهسازی مصرف انرژی است. همچنین علاوه بر بهبود وضعیت اقتصادی هتلها، تقویت مسئولیت اجتماعی گردشگری را بهعنوان یک هدف مهم در این برنامه دیدهایم.»
به گفته او، هدف کلان این کار، جریانسازی در صنعت گردشگری کشور به سمت رویکردهای پایداری است.
دبیر کمیته ملی طبیعتگردی و گردشگری سبز کشور اشاره میکند چهار شاخص اصلی دراینباره مورد ارزیابی قرار میگیرد که خود این شاخصها حدود سی مورد را در بر میگیرند: «بهینه مصرف آب، مدیریت بهینه مصرف انرژی، مدیریت پسماند و تعامل با جامعه محلی چهار شاخص اصلی است.»
جهانشاهی درباره تاثیر این اقدام در آینده توضیح میدهد: «گردشگری پایدار از دهه ۹۰ و جریانهایی مثل گردشگری سبز از سال گذشته در دنیا به صورت جدی پیگیری میشود. همچنین دسترسی جوامع مختلف به فناوریهای نوین به ویژه در بحث هوشمندسازی باعث شده بیشتر هتلهایی که ساخته میشوند به سمت مدیریت سبز و بهینه حرکت کنند. در کشور ما هم به دلیل اینکه بخش زیادی از هتلها بالای پنجاه سال سن دارند و نیازمند بهینهسازی هستند باید سرمایهگذاریهای جدید در این مسیر حرکت کند تا با رویکردهای مدیریت پایدار هم از منابع، بهتر استفاده کنند و هم هزینههایشان کاهش یابد.»
او به تاثیر این موضوع در مواجهه با تغییراقلیم اشاره کرد: «اکنون با چالش تغییراقلیم مواجهایم که بر صنعت گردشگری هم از منظر خدمات و هم مقاصد گردشگری تاثیر گذاشته و به همین دلیل این اقدام میتواند بر افزایش تابآوری گردشگری اثرگذار باشد و کسبوکارها نیز پایدار بمانند.»
دبیر کمیته ملی طبیعتگردی و گردشگری سبز کشور تاکید کرد اکنون مدیریت پایدار و سبز دیگر یک انتخاب نیست: «بلکه به عنوان یک اصل مهم مورد پذیرش قرار گرفته و این اقدام میتواند آغاز یک حرکت در صنعت گردشگری باشد.»
این رویداد ویژه هتلهای صاحب پروانه بهرهبرداری سراسر کشور و مناطق آزاد برگزار خواهد شد. مکان برگزاری این رویداد، تهران و همزمان با مراسم بزرگداشت روز جهانی گردشگری است.
فراخوان اولین دوره اهدا نشان سبز گردشگری ایران

برچسب ها:
جامعه محلی، صنعت گردشگری، طبیعتگردی، گردشگری، گردشگری پایدار، گردشگری سبز، مدیریت پسماند، مسئولیت اجتماعی
نظر کاربران
نظری برای این پست ثبت نشده است.
مطالب مرتبط
گزارش «پیام ما» از «گردشگری تاریک» و بدون متولی زیرزمینی در ایران
نسلی که دنبال سایهها میرود
دریاچه گهر در مسیر ثبت جهانی؛ تهدید گردشگری بیضابطه بر نگین فیروزهای زاگرس
پنج موزه و هفت بنای تاریخی فارس در انتظار سرمایهگذاران بخش خصوصی
هشت غار سمنان زیر ذرهبین مستندسازی علمی
کشف تازه باستانشناسی در بریتانیا
نشانههای نجومی پیش از استونهنج آشکار شد
میراث فرهنگی و گردشگری
ارتقای جایگاه گردشگری در نظام حکمرانی کشور
پیوند هنر و گردشگری؛
ظرفیت مشترک صنایع دستی و میراث تاریخی برای رونق توریسم فارس
توسعه زیرساختهای گردشگری
توافق دو استان برای توسعه کریدور گردشگری ریلی اردبیل–مشهد
پیشنهاد قیمتگذاری کیسههای پلاستیکی در فروشگاههای زنجیره ای تهران
به بهانه سفر وزیر میراثفرهنگی به نصفجهان
سیاستگذاری گردشگری در دو راهی شعار و برنامه
وب گردی
- آشنایی با خدمات متنوع اسنپفود در رشت
- بهترین مدل شومیز برای افراد چاق؛ 10 مدل ترند 1405
- جنس سیم چه تأثیری در کیفیت برق رسانی دارد؟
- مسابقه ملی ایدهپردازی «ایدانو» به آنتن شبکه دو رسید
- «سهم ما از قدردانی»؛ حمایت ویژه هتلهای دُنسه از قهرمانان امداد
- درخواست ایجاد مسیر دوچرخهسواری ۱۰۰ کیلومتری در قم
- چند روز بعد از سمپاشی ساس از بین میرود؟ (راهنمای کامل سمپاشی ساس + قوی ترین سم ساس)
- باغ پرندگان تهران کجاست؟ معرفی، ساعت کاری و آدرس
- مقایسه قیمت ورق شیروانی، سیاه، استیل و گالوانیزه در یک نگاه
- درخواست برقراری دورکاری و تعطیلی پنجشنبه برای کادر غیرعملیاتی (پشتیبانی) درمان سازمان تأمین اجتماعی بیشتر
بیشترین نظر کاربران
کریدور گردشگری «مکران تا آبادان» در دستور کار توسعه جنوب
پربازدیدها
1
رقص سوگوارانه؛ کنشی مقاومتی
2
رقص عزا
3
مبارزه با جستوجوی گنج
4
هوای آلوده با موتورهای منسوخشده و آلاینده خودروهای داخلی
5
گنجِ گمشده زیر چرخ لودرها




دیدگاهتان را بنویسید