نایب‌رئیس کمیسیون صنعت اتاق ایران خواستار حمایت از صنایع برای استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر شد

هدایت صنایع به سوی انرژی‌های تجدیدپذیر با حمایت‌های دولتی





هدایت صنایع به سوی انرژی‌های تجدیدپذیر با حمایت‌های دولتی

۲۰ آبان ۱۴۰۳، ۱۴:۱۰

نایب‌رئیس کمیسیون صنعت اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران گفت: صنایع با حمایت و مشوق‌های دولتی برای رفع ناترازی انرژی به سمت نیروگاه‌های خورشیدی، بادی و تجدیدپذیر هدایت شوند.

«سید باقر شریف‌زاده» امروز (شنبه) در خصوص ناترازی انرژی اظهار داشت: ناترازی انرژی در فصول مختلف سال، مشکلات عدیده را برای صنایع ایجاد کرده است که برای رفع این معضل نیاز به یک کار عقلانی و کارآمد داریم.

وی افزود: یکی از اقداماتی که دولت در راستای حمایت از صنایع می‌تواند انجام دهد، اعطای تسهیلات ارزان‌قیمت و مشوق‌ها برای اختصاص نیروگاه‌ها و انرژی‌های تجدیدپذیر است.

نایب‌رئیس کمیسیون صنعت اتاق ایران با اشاره به معضل قاچاق سوخت، گفت: ازآنجایی‌که قیمت سوخت و بنزین در کشور ما ارزان است، شاهد قاچاق هستیم که باید ساماندهی شود.

رفع ناترازی با ۲۰ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری

وی ادامه داد: اکنون در کشور یارانه به بنزین و سوخت اختصاص پیدا می‌کند و طبق آخرین گزارش پارسال نزدیک به ۱۳۶ میلیارد دلار یارانه به سوخت اختصاص‌داده‌شده است؛ این در حالی است که با حدود ۲۰ میلیارد دلار می‌توانیم ناترازی انرژی را رفع کنیم.

شریف‌زاده تأکید کرد: نبود فناوری‌های جدید، مصرف بی‌رویه، مصرف سوخت بالای خودروها و قاچاق سوخت منجر به ناترازی و هدررفت انرژی در کشور شده است که باید در این حوزه‌ها سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی شود.

وی با اشاره به اینکه مصرف بنزین، گازوئیل و گاز در کشور ما زیاد است، گفت: مطابق بررسی‌ها و کارهای پژوهشی انجام شده، مقایسه ایران و آلمان که از لحاظ جمعیتی یکسان‌اند، نشان‌دهنده مصرف سوخت بسیار بیشتر در کشورمان است.

نایب‌رئیس کمیسیون صنعت اتاق بازرگانی اتاق ایران عنوان کرد: این موضوع به‌خاطر نبود بهره‌وری درست از ماشین‌آلات، فناوری و تجهیزات است که باید مورد اهتمام قرار گیرد.

به اشتراک بگذارید:





نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشترین نظر کاربران

بـــــــدلِ آتش به ارزش

بـــــــدلِ آتش به ارزش