هشدار زرد رنگ اداره کل هواشناسی برای تهران

هشدار زرد رنگ اداره کل هواشناسی برای تهران





هشدار زرد رنگ اداره کل هواشناسی برای تهران

۱۰ مرداد ۱۴۰۳، ۱۵:۲۴

اداره کل هواشناسی استان تهران نسبت به وزش باد شدید، گاهی خیلی شدید همراه با خیزش گرد و خاک در برخی مناطق این استان هشدار داد.

به گزارش پیام ما به نقل از ایسنا، از عصر پنجشنبه تا یکشنبه (۱۱ تا ۱۴ مرداد ماه) وزش باد شدید، گاهی خیلی شدید همراه با خیزش گرد و خاک، کاهش موقت دید و کاهش کیفیت هوا به‌ویژه در ساعات بعد از ظهر و شب در نیمه غربی و جنوبی استان تهران پیش‌بینی می‌شود.
در این شرایط جوی امکان سقوط اجسام از ارتفاع و خسارت به سازه‌های موقت، مانند داربست‌ها، تابلوهای تبلیغاتی و تجهیزات موجود در نقاط مرتفع وجود دارد. همچنین خطر شکستن درختان کهنسال و نهال‌ها نیز وجود دارد. در مناطق مستعد خیزش گرد‌و‌خاک و گاهی گسترش گرد‌و‌خاک از استان‌های همجوار و کاهش کیفیت هوای استان و کاهش شعاع دید، وزش باد شدید تا خیلی شدید موقتی در ارتفاعات، دور از انتظار نیست.
اداره کل هواشناسی استان تهران به شهروندان توصیه کرده است تا در عبور و مرور جاده‌ای احتیاط داشته باشند و از استحکام سازه‌های موقت و سست، مانند داربست‌ها اطمینان حاصل کنند. همچنین تاکید کرده است تا از استقرار در مکان‌های مرتفع، مانند برج‌ها و دکل‌ها و پرواز با گلایدر و هواپیماهای سبک و بالگرد اجتناب کنند. تردد و توقف کنار درختان و سازه‌های ناتمام را نیز خطرناک می‌داند. در این گزارش بر مستحکم‌سازی پوشش گلخانه‌ها، عدم سمپاشی یا محلول‌پاشی باغ‌ها و مزارع هنگام وزش باد نیز تاکید شده است.
بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی استان تهران، ورامین با بیشینه دمای ۳۹ درجه سانتیگراد گرم‌ترین ایستگاه استان تهران در ۲۴ ساعت گذشته گزارش شده است.
آسمان تهران فردا ۱۱ ‌مرداد ماه صاف تا قسمتی ابری و غبار رقیق، در بعد از ظهر افزایش باد با حداقل دمای ۲۴ و حداکثر دمای ۳۸ درجه سانتیگراد پیش‌بینی شده است. همچنین در روز ‌جمعه ۱۲ مرداد ماه، آسمانی صاف تا قسمتی ابری، در بعضی ساعت‌ها وزش باد، از بعد از ظهر افزایش باد با حداقل دمای ۲۴ و حداکثر دمای ۳۸ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.
هشدار زرد رنگ به معنای این است که پدیده‌ای جوی رخ خواهد داد که ممکن است در سفرها و انجام کارهای روزمره اختلالاتی را ایجاد کند. این هشدار برای آگاهی مردم صادر می‌شود تا بتوانند آمادگی لازم را برای مواجهه با پدیده‌ای جوی داشته باشند که از حالت معمول کمی شدت بیشتری دارد.

به اشتراک بگذارید:





نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشترین بازنشر