سایت خبری پیام ما آنلاین | «پیروز» را در توران رها می‌کنیم تا درنده شود

.

«پیروز» را در توران رها می‌کنیم تا درنده شود





«پیروز» را در توران رها می‌کنیم تا درنده شود

۱۲ آبان ۱۴۰۱، ۰:۵۹

سلاجقه در حاشیه جلسه
هیئت دولت:
رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: پیروز، یوز ایرانی شرایط خوبی دارد اما به دلیل اینکه باید جنگنده شود یک روز در منطقه توران او را رها می‌کنیم تا به خوی درندگی خود برسد.
به گزارش ایرنا، علی سلاجقه دیروز در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران درباره آخرین وضعیت پیروز افزود: این یوز خوشبختانه در وضعیت مناسبی قرار دارد اما باید طبق ذات خود جنگنده و درنده شود و به همین دلیل یک روز در منطقه توران رهایش خواهیم کرد.
او افزود: چون این یوز دست‌پروده انسان است، باید در شرایط طبیعی قرار گیرد و به خوی درندگی خود برگردد.
معاون رئیس‌جمهور همچنین در مورد تک‌درنای سیبری که همه ساله برای زمستان گذرانی وارد مازندران می‌شود، گفت: امسال نیز این درنا چون سال‌های گذشته وارد ایران شد و در تالاب‌ها آمد و شد دارد؛ به دنبال رایزنی با کشورهایی هستیم که جفت این درنا را دارند.
رئیس سازمان حفاظت محیط زیست همچنین گفت: با وزارت راه و شهرسازی مکاتبه کردیم تا در همه معابری که محل عبور و زندگی حیات وحش است توری‌کشی شود؛ این کار در منطقه توران در حال ورود به مرحله اجرایی است.
سلاجقه ادامه داد: تامین علوفه حیات وحش کشور در شرایط خشکسالی مشکل است لذا برای نخستین بار در مناطق مسکونی بیمه خسارت را مصوب کردیم که باغ‌ها و اراضی مردم که در نتیجه حضور حیات وحش خسارت می‌بیند کاملاً این خسارت جبران شود.

به اشتراک بگذارید:





نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *