سایت خبری پیام ما آنلاین | بازمانده خرابه‌های تخت جمشید به نفع ماست

ضرغامی:

بازمانده خرابه‌های تخت جمشید به نفع ماست





۵ شهریور ۱۴۰۰، ۲۲:۰۱

وزیر جدید میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: اگر امروز خرابه‌های تخت جمشید برای ما مانده به نفع ماست و نباید ما این‌ها را به دو قطبی تبدیل کنیم. مثلا در روزی که منتسب است به روز کوروش، بد است که این موضوع به دلیل برخی اشتباهات به‌جای یک روز وفاق ملی، تبدیل شود به دوقطبی‌های بد.
عزت‌الله ضرغامی در مراسم معارفه‌اش به عنوان وزیر جدید میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: این وزارتخانه بدنه کارشناسی قوی و خوبی دارد و این یک مزیت نسبی برای وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی است، مدیران او سطح توانمندی‌شان بالاست.
او بیان کرد: این وزارتخانه سه حوزه تخصصی دارد که نگاه من به هر سه بخش مساوی و متعادل است. در تمام این حوزه‌ها در سراسر کشور گنجینه‌ای از کارشناسان، نخبگان، فعالان بخش خصوصی و… وجود دارد. وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی وزارتخانه‌ای کم‌نظیر است که سازمان‌های مردم‌نهاد و بخش خصوصی جدی دارد.
او در ادامه تأکید کرد: شیوع کرونا موجب شد تا بخش خصوصی ضرر و زیان‌های زیادی ببیند و این بخش با دوران سختی روبه‌رو است به این منظور برنامه‌ای در این خصوص نوشته شده است و پس از نشست کارشناسی با کارشناسان وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی اعلام می‌کند تا بتوانیم بخش خصوصی را نجات دهیم.
ضرغامی گفت: یکی از کارهای ما برنامه‌ریزی برای استفاده از بدنه عظیم بخش خصوصی، کارشناسان و نظرات دلسوزانه در سراسر کشور است. گنجینه‌ای از زیبایی‌ها در کشورمان وجود دارد که با هماهنگی جدی با سازمان محیط‌زیست بتوانیم امکان بازدید مناطق بکر را برای مردم فراهم کنیم.
وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی عنوان کرد: در این سه حوزه تا کنون اقدامات خوبی انجام شده و ما ادامه راه این برنامه‌ها خواهیم بود و در جایی که اقتضا پیش آید کارهای جدید را با روش‌های متعدد انجام می‌دهیم. او تأکید کرد: بنا بر فرمایش‌های مقام معظم رهبری باید جهش انجام شود، یکی از جاهایی که می‌توان این جهش را انجام داد وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی است. با تغییر نگاه و هماهنگی میان دستگاه‌های مختلف می‌توان محقق کرد.
ضرغامی با بیان اینکه در جلسه هیات دولت وزیر بهداشت در خصوص توسعه گردشگری سلامت اعلام آمادگی کرده است، افزود: زمانی‌که وزارت بهداشت با تمام توان خود پای کار بیاید و سایر بخش‌ها کمک کنند می‌توانیم به توسعه گردشگری سلامت کمک کنیم.
او ادامه داد: این حوزه هم از لحاظ اقتصادی و هم فرهنگی و نیز صدور انقلاب بسیار بااهمیت است و همین سه حوزه در این وزارتخانه کافی است برای ایده‌های صدور انقلاب به شرطی که همه دست‌اندرکاران متوجه شوند که این حوزه بسیار مهم است.ضرغامی گفت: باید به نیازهای مردم و آنچه دوست دارند توجه کنیم. اگر امروز خرابه‌های تخت جمشید برای ما مانده به نفع ماست و نباید ما این‌ها را به دو قطبی تبدیل کنیم. مثلا در روزی که منتسب است به روز کوروش، بد است که این موضوع به دلیل برخی اشتباهات به‌جای یک روز وفاق ملی، تبدیل شود به دوقطبی‌های بد.

به اشتراک بگذارید:





نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *