سایت خبری پیام ما آنلاین | طرح غربالگری کرونا به صورت وسیع اجرا می‌شود

طرح غربالگری کرونا به صورت وسیع اجرا می‌شود





۱۱ آبان ۱۳۹۹، ۱۰:۱۹

رحمانی فضلی، فرمانده قرارگاه عملیاتی ستاد ملی مبارزه با کرونا:

طرح غربالگری کرونا به صورت وسیع اجرا می‌شود

درحالی که همه‌گیری کرونا در ایران روز به روز بیشتر می‌شود خبر رسیده که قرار است طرح غربالگری کرونا به صورت وسیع در کشور اجرا شود. این خبر را وزیر کشور که به تازگی حکم «فرمانده قرارگاه عملیاتی ستاد ملی مبارزه با کرونا» را گرفته  بیان کرده است. اجرای این طرح درحالی مطرح و اجرا خواهد شد که روز گذشته رییس جمهور از  افزایش محدودیت‌ها در کشور خبر داد.

عبدالرضا رحمانی فضلی در نخستین جلسه قرارگاه عملیاتی ستاد ملی مبارزه با کرونا، گفت: بحث نحوه اجرای مصوبات مطرح است. ما باید هم منطقه ای و هم محله‌ای مصوبات را اجرا کنیم. استانداران و روسای دانشگاه‌های علوم پزشکی می‌توانند در هر استان و شهرستان در این حوزه کمک کنند. در محلات از نیروی انتظامی استفاده کردیم و موفق بوده است و باید از هلال احمر نیز کمک بگیریم. 

او افزود: چندین بار تاکید شده است که وزارت صمت متولی موضوع کمبود ماسک است و بر خلاف اعلام مسئولان هنوز در برخی از مناطق دسترسی به ماسک سخت است لذا باید وزارت صمت و بهداشت به این موضوع ورود پیدا کنند. 

او در ادامه خاطر نشان کرد: ظرف یک هفته گزارش تمام اقدامات باید به قرارگاه ارسال شود تا نقاط ضعف را احصاء کنیم. اجرای طرح غربالگری و تشخیص باید به صورت وسیع در اولویت قرار گیرد و تمام دستگاه‌ها به وزارت بهداشت کمک کنند و دادستان نیز باید ضمانت اجرایی آن را بدهد. 

وزیر کشور تاکید کرد: باید بتوانیم هر کسی که به ویروس کرونا مبتلا می‌شود را ردیابی کنیم و افراد مرتبط با او را شناسایی و از لحاظ بیماری تحت نظر قرار دهیم. دامنه غربالگری وسیع می شود و از این که آمار ابتلا افزایش پیدا می کند نباید نگران باشیم. چرا که وقتی زود بتوانیم مبتلایان را شناسایی کنیم آمار فوتی ما کاهش پیدا می‌کند.  رحمانی فضلی در بخش پایانی به موضوع شاخص آلودگی هوا و ارتباط آن با شیوع ویروس کرونا و افزایش فوتی‌ها اشاره کرد و افزود: وزیر بهداشت باید با همکاری سازمان محیط زیست این ارتباط را شناسایی کنند تا شاخص‌های تعطیلی ما بر اساس آن تغییر کند. استانداران و فرمانداران متناسب با سیاست ها باید عمل کنند و اختیاراتی در چارچوب قانون داده خواهد شد.

مقررات سختگیرانه ضد کرونا در ۸۹ شهرستان و مراکز ۲۵ استان

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا از اعمال محدودیت های ضد کرونا در ۸۹ شهرستان در وضعیت بحرانی این بیماری خبر داد.

به گزارش ایسنا، علیرضا رییسی درباره چهل و دومین جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا که با حضور ییس جمهور و دیگر اعضا تشکیل شد، گفت: در این جلسه رییس جمهور بر مباحث مطرح شده در جلسه‌ای که با حضور مقام معظم رهبری برگزار شد و همچنین رهنمودهای ایشان، مروری داشتند. در این جلسه گزارشهای مختلفی ارایه شد. آخرین وضعیت کرونا و اقدامات انجام شده نیز مطرح شد و روسای کمیته ها گزارش‌هایی ارایه دادند و در ارتباط با تشکیل قرارگاه عملیاتی ستاد ملی نیز بحث شد.

او درباره مصوبات گفت: هفته گذشته ۴۳ شهرستان در وضعیت بحرانی بودند که در گروه های شغلی دو، سه و چهار محدودیت ایجاد شده بود.

این محدودیت‌ها به مدت یک هفته دیگر در این شهرستان‌ها تمدید شد.

رییسی گفت: با توجه به اینکه الگوی بیماری در استان تهران و البرز شبیه هم است و مراوادات زیادی بین این دو استان صورت می گیرد، مقرر شد مصوبات در ارتباط با استان تهران، در ارتباط با استان البرز هم وضع شود و این موضوع تصویب شد.

او در ادامه تاکید کرد: مراقبت الکترونیک افراد در قرنطینه با کمک وزارت ارتباطات، از نکات مورد بحث در جلسه بود. همچنین مقرر شد جهت تکمیل زنجیره اطلاعات، تمام مراکز درمانی دولتی، خصوصی، عمومی، خیریه و… مکلف باشند تا اطلاعات بیماران مبتلا یا مشکوک به کرونا را به وزارت بهداشت ارایه دهند.

اعمال محدودیت‌های جدید در مراکز ۲۵ استان از چهارشنبه

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا ادامه داد: محدودیت‌های شغلی جدید در مشاغل گروه ۳و ۴ در مرکز ۲۵ استان اعمال می‌شود.او افزود: در استان‌های البرز، خراسان رضوی، آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، فارس، قم، مرکزی، خوزستان، اصفهان، اردبیل، کرمانشاه، خراسان شمالی، ایلام، چهارمحال و بختیاری، خراسان جنوبی، بوشهر، هرمزگان، یزد، ایلام، همدان، زنجان، تهران، کردستان، سمنان و کرمان به مدت ۱۰ روز از روز چهارشنبه باید محدودیت‌های اعلام شده، اعمال شود. رییسی همچنین گفت: مقرارت سخت‌گیرانه‌ای در ۴۶ شهرستان جدید به علاوه‌ ۴۳ شهرستان هفته قبل قرار است اعمال شود که در گروه‌های شغلی ۲و ۳ و ۴ خواهد بود. 

رییسی‌تاکید کرد: با‌حساب ۴۳ شهرستان قبلی، ۴۶ شهرستان‌هم تازه اضافه شده و در مجموع ۸۹ شهرستان کشور در محدودیت‌هایی اعلام شده خواهند بود. و ۲۵ مرکز استان نیز شامل محدودیت گروه ۳ و ۴ خواهند شد و به بسته به وضعیت شهرستان و استان ممکن است محدودیت‌ها تمدید شود.

شناسایی ۷۸۲۰ بیمار جدید کووید۱۹ در کشور

سخنگوی وزارت بهداشت آخرین وضعیت موارد بروز و فوتی ناشی از کووید-۱۹ در کشور طی شبانه‌روز گذشته را اعلام کرد.

به گزارش ایسنا، سیما سادات لاری در این باره گفت: تا روز  ۱۰ آبان و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۷۸۲۰ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که ۲۴۱۷ نفر از آنها بستری شدند. او افزود: مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۶۱۲ هزار و ۷۷۲ نفر رسید.

به گفته او متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۳۸۶ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۳۴ هزار و ۸۶۴ نفر رسید. لاری ادامه داد: خوشبختانه تا کنون ۴۸۱ هزار و ۹۳۰ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستانها ترخیص شده اند. همچنین ۵۱۸۵ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند. ‌‌‌

به اشتراک بگذارید:

برچسب ها:





مطالب مرتبط

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *