پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | پیشنهاد ایجاد وزارت منابع طبیعی و محیط زیست

پیشنهاد ایجاد وزارت منابع طبیعی و محیط زیست





۲۸ مرداد ۱۳۹۹، ۱۲:۵۷

پیشنهاد ایجاد وزارت منابع طبیعی و محیط زیست

رییس فراکسیون محیط زیست مجلس شورای اسلامی گفت: ما در مجلس یازدهم پیشنهاد ایجاد وزارت منابع طبیعی و محیط زیست را پیگیری می‌کنیم و امیدواریم این موضوع در مجلس یازدهم به تصویب برسد.به گزارش ایسنا، سمیه رفیعی در چهارمین جشنواره روز ملی جنگلبان که امروز در سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور برگزار شد، اظهار کرد: جنگلبانان و محیط‌بانان کشور در خط مقدم دفاع از عرصه‌های طبیعی هستند اما متاسفانه آنطور که باید از آن‌ها حمایت نمی‌شود.

وی ادامه داد: جنگلبانان و محیط‌بانان بعضا با دستان خالی و کمترین بودجه‌ها از جنگل‌های کشور دفاع می‌کنند و متاسفانه تعدادی از آن‌ها نیز تاکنون شهید و مصدوم شده‌اند. بر اساس آخرین اطلاعات ما ۲۵۰ محیط‌بان و ۲۵ جنگلبان در کشور شهید شده‌اند.رییس فراکسیون محیط زیست مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه بعضی از قوانین ما در حوزه محیط زیست با یکدیگر تعارض دارند، تصریح کرد: ما در مجلس یازدهم نیاز داریم که سازمان جنگل‌ها در عرصه حفاظت از منابع طبیعی کمک کنند. در مورد اتفاقات اخیر در جنگل‌های آق‌ مشهد و کوه دماوند نیر پیشنهاد ما این است که با همکاری سازمان جنگل‌ها بتوانیم این گونه مشکلات را رفع کنیم.

رفیعی با بیان اینکه جرم‌ انگاری در حوزه محیط زیست و منابع طبیعی دچار ضعف است، گفت: حدود ۸۰ درصد اراضی کشور جزو اراضی ملی و در اختیار سازمان جنگل‌ها است اما قوانین به اندازه کافی نتوانسته‌اند بازدارنده باشند.وی با اشاره به اینکه سازمان جنگل‌ها وظایف حاکمیتی دارد اما در ساختار قوی نیست، تصریح کرد: در حال حاضر ما در مجلس شورای اسلامی پیشنهادی را تحت عنوان ایجاد وزارت منابع طبیعی و محیط زیست پیگیری می‌کنیم. امیدواریم که این پیشنهاد در مجلس یازدهم تصویب شود.

رییس فراکسیون محیط زیست مجلس شورای اسلامی در ادامه اظهار کرد: ما باید قانونی را تحت عنوان قانون جامع جامع حفاظت از منابع طبیعی داشته باشیم. اگر چنین قانونی وجود داشته باشد سازمان جنگل‌ها می‌تواند کارآمدی خود را ارتقا دهد.

به اشتراک بگذارید:





پیشنهاد سردبیر

مطالب مرتبط

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *