سایت خبری پیام ما آنلاین | ورود گردشگری در ستاد هماهنگی تنظیم روابط اقتصادی خارجی

ورود گردشگری در ستاد هماهنگی تنظیم روابط اقتصادی خارجی





۵ بهمن ۱۳۹۸، ۱۰:۵۸

ورود گردشگری در ستاد هماهنگی تنظیم روابط اقتصادی خارجی

با  تهیه سند راهبردی بین وزارت خارجه و میراث فرهنگی، گردشگری به موضوع ستاد هماهنگی تنظیم روابط اقتصادی خارجی در وزارت خارجه اضافه شد.

رئیس اداره دیپلماسی گردشگری وزارت امور خارجه با اعلام تهیه سند راهبردی بین وزارت خارجه و میراث فرهنگی گفت: گردشگری به موضوع ستاد هماهنگی تنظیم روابط اقتصادی خارجی در وزارت خارجه اضافه شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، سیدرضا هاشمی، رئیس اداره دیپلماسی گردشگری وزارت امور خارجه در نشست هم اندیشی اعضای جامعه تورگردانان با وزیر میراث فرهنگی که اول بهمن در هتل اسپیناس پالاس برگزار شد، گفت: سند راهبردی بین وزارت امور خارجه و میراث فرهنگی آماده شده است که امیدواریم این سند به امضای دو وزیر برسد این سند در واقع شامل چهار بخش سرمایه گذاری، آموزش در گردشگری، بازاریابی و تبلیغات و روابط و پروتکل‌های بین دولتهاست این بخش‌ها آماده شده تا با همکاری دو وزارتخانه محقق و از منابع محدودی که در اختیار داریم، استفاده شود.

وی ادامه داد: وزارت امور خارجه متولی امر گردشگری نیست. بلکه تنها مجری سیاست خارجی است که گردشگری یکی از ابعاد سیاست خارجی محسوب می‌شود و ما به عنوان تسهیلگر به کمک وزارت میراث فرهنگی می آییم تا در ابعاد بین المللی برنامه‌هایشان را با کمک وزارت خارجه انجام دهند.

هاشمی گفت: ستاد هماهنگی تنظیم روابط اقتصادی خارجی در وزارت خارجه وجود دارد که کاربردی و سطح آن در حد معاونان وزراست. به دلیل شرایط کشور با دبیرخانه صحبت شده تا جلسه‌ای برای آن برگزار شود، من خواستم تا یک جلسه اختصاصی به موضوع گردشگری پرداخته شود. قرار شد اولین جلسه این ستاد با موضوع گردشگری برگزار و با حضور فعالان این حوزه تصمیم‌های عملیاتی گرفته شود.

 

به اشتراک بگذارید:





نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *