پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | امسال 14 نفر در سدهای آذربایجان غربی غرق شدند

امسال 14 نفر در سدهای آذربایجان غربی غرق شدند





۸ مرداد ۱۳۹۷، ۱۰:۰۶

امسال 14 نفر در سدهای آذربایجان غربی غرق شدند

رییس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی آذربایجان غربی گفت: ازابتدای سالجاری 14 نفر در رودخانه ها و سدهای استان غرق شدند.بهرامی با اشاره به اینکه هرساله با افزایش دمای هوا تمایل افراد به شنا در رودخانه ها و سدهانیز افزایش می یابد افزود: در سال جاری 17 نفر در غرق شدند که 4 نفر در سد ها و 10 نفر در رودخانه ها و 3 نفر نیز در اثر سیل جان خود را ازدست دادند. وی ادامه داد: اکثر افراد غرق شده در استان در سدهای شهید قنبری، سد سیلوانا و رودخانه های زرینه رود، باراندوز گزارش شده است.

دریاچه ارومیه مجدد قرمز شد

مدیر دفتر استانی ستاد احیای دریاچه ارومیه گفت: قرمز شدن دریاچه ارومیه ناشی از رشد جبلک های شورپسند دونالیلا سالیناست. فرهاد سرخوش با بیان اینکه در پی گرمای شدید هوا رشد جلبک های شور پسند به علت اشباع نمک، کاهش اکسیژن، افزایش می یابد افزود: با رشد این جبلک ها و ترشح رنگدانه های قرمز رنگ دریاچه ارومیه نیز قرمز رنگ می شود. وی با بیان اینکه قرمز شدن رنگ آب دریاچه ارومیه در هر سال، یکبار تکرار شده و تا آغاز فصل بارش ادامه می یابد گفت: افزایش دما و تبخیر بالای آب دریاچه ارومیه سبب افزایش غلظت نمک و مرگ جلبک های سبز و رشد جلبک های شورپسند شده و رنگ دریاچه تغییر می کند.

ماشین آلات سایت بازیافت زباله در مراوه تپه نصب می شود

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند استان گلستان گفت: نصب و راه اندازی ماشین آلات خط جدا سازی سایت بازیافت زباله در مراوه تپه در حال انجام است. محسن سمیعی اظهار کرد: سازمان مدیریت پسماند گلستان هم اکنون دو سایت فعال بازیافت زباله در شهرهای آق قلا (ویژه شهرهای غرب استان) و آزادشهر (ویژه شهرهای شرق استان) دارد. سمیعی افزود: سایت سوم این سازمان (مراوه تپه) است که اکنون در حال نصب و راه اندازی ماشین آلات خط جدا سازی هستیم.

 

به اشتراک بگذارید:





مطالب مرتبط

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *