پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | رئیس سازمان جهاد کشاورزی شمال استان کرمان: 107 طرح کشاورزی در شمال کرمان افتتاح می‌شود

رئیس سازمان جهاد کشاورزی شمال استان کرمان: 107 طرح کشاورزی در شمال کرمان افتتاح می‌شود





۱۱ بهمن ۱۳۹۵، ۰:۲۴

رئیس سازمان جهاد کشاورزی شمال استان کرمان:
107 طرح کشاورزی در شمال کرمان افتتاح می‌شود

رئیس سازمان جهاد کشاورزی شمال استان کرمان گفت: 107 طرح در حوزه آب و خاک، دامپروری، تولیدات گیاهی، صنایع تبدیلی و تکمیلی دهه فجر امسال در شمال کرمان افتتاح می‌شود.
عباس سعیدی با اشاره به پروژه‌های قابل افتتاح جهاد کشاورزی شمال کرمان در ایام‌ دهه فجر اظهار کرد: در مجموع 107 طرح در حوزه آب و خاک، دامپروری، تولیدات گیاه، صنایع تبدیلی و تکمیلی در شمال کرمان افتتاح می‌شود.
وی افزود: این طرح‌ها با مجموع اعتبار هزینه شده یک‌هزار و 136 میلیارد ریال برای 3 هزار و 640 نفر شغل ایجاد می‌کنند و 63 طرح آب و خاک، 19 طرح دامپروری، 16 طرح صنایع تبدیلی و تکمیلی و 9 طرح تولیدات گیاهی است.
این مسؤول ادامه داد: در حوزه آب و خاک، 439 میلیارد ریال برای طرح‌های قابل افتتاح هزینه شده که 351 میلیارد ریال اعتبار دولتی و 88 میلیارد ریال آورده شخصی است.
سعیدی تصریح کرد: طرح‌های آب و خاک مورد افتتاح شامل 30 طرح آبیاری تحت فشار، 9 استخر ذخیره آب، 14 طرح انتقال آب، پنج طرح مرمت قنوات، احداث شبکه زیر سد نساء شهرستان بم، آزمایشگاه خاک‌شناسی شهربابک و بهره‌برداری از زهکش‌های شهرستان انار است.
وی خاطرنشان کرد: 30 طرح آبیاری تحت فشار که در دهه فجر به بهره‌برداری می‌رسد، 2 هزار و 113 هکتار از اراضی باغی و زراعی را شامل می‌شود.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی شمال کرمان ادامه داد: در حوزه دامپروری 19 طرح با کل اعتبار هزینه شده 140 میلیارد ریال و ایجاد 72 شغل در شمال استان کرمان افتتاح می‌شود.
سعیدی گفت: طرح‌های قابل افتتاح دامپروری در دهه فجر امسال شامل دو واحد گاو شیری، یک واحد پرواربندی و 11 واحد مرغداری است که موجب افزایش 240 هزار قطعه مرغ گوشتی و 60 هزار قطعه مرغ تخمگذار می‌شود.
وی بیان داشت: در حوزه شیلات و آبزی‌پروری 6 پروژه شامل دو واحد پرورش ماهی سردآبی، سه واحد پرورش ماهی گرمابی و یک واحد ماهیان خاویاری در دهه فجر مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی شمال استان کرمان تصریح کرد: در سال 93، تولید شمال استان کرمان در زمینه آبزیان 930 تن بود که این میزان در حال حاضر به 2 هزار و 300 تن رسیده است.
سعیدی طرح‌های مورد افتتاح در دهه فجر امسال در بخش صنایع تبدیلی کشاورزی را 16 مورد عنوان کرد و افزود: این طرح‌ها با اشتغالزایی 234 نفر و اعتبار 362 میلیارد ریال به بهره‌برداری می‌رسد.
وی خاطرنشان کرد: در بخش تولیدات گیاهی، 9 واحد گلخانه در 4.35 هکتار با اعتبار کل 154 میلیارد ریال و اشتغال 43 نفر بهره‌برداری می‌شود که 107 میلیارد ریال از اعتبار تسهیلات بانکی است.
سعیدی ادامه داد: در استان کرمان با توجه به میزان آب و بحرانی که در این زمینه مواجه هستیم، توسعه سطح کشت ممنوع است و مورد موافقت سازمان جهاد کشاورزی قرار نمی‌گیرد.
وی گفت: برای تامین نیاز جامعه طرح‌های اصلاح الگوی کشت را مدنظر داریم و با ارائه آموزش‌ها به کشاورزان به دنبال افزایش عملکرد در واحد سطح هستیم.

به اشتراک بگذارید:





پیشنهاد سردبیر

مسافران قطار مرگ

مسافران قطار مرگ

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *