پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمان خبر داد : ردیف مستقل بودجه برای کمک به جنوب استان

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمان خبر داد : ردیف مستقل بودجه برای کمک به جنوب استان





۴ بهمن ۱۳۹۵، ۲۳:۰۶

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمان خبر داد :
ردیف مستقل بودجه برای کمک به جنوب استان
رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمان گفت: در بودجه 1396 یک ردیف مستقل برای کمک به جنوب استان که 100 میلیارد تومان می باشد و این اعتبار برای ارتقا سطح زیرساخت های جنوب استان دیده شده است، تخصیص یافته است.
دکتر جعفر رودری تصریح کرد: با توجه به پیگیری های مسئولین استان و توجه هییت دولت از جمله دکتر «جهانگیری» و دکتر «نوبخت» که در دو سفری که به استان داشته اند، در بودجه 1396 یک ردیف مستقل برای کمک به جنوب استان که 100 میلیارد تومان می باشد و این اعتبار برای ارتقا سطح زیرساخت های جنوب استان دیده شده است، تخصیص یافته است.
وی از عدم صحت شایعه استقلال بودجه جنوب استان کرمان سخن به میان آورد و ابراز کرد: احداث راه آهن «بم – جیرفت» یکی دیگر از اتفاقات خوب سال 1396 برای استان کرمان می باشد، قابل ذکر است که قبلا بصورت مطالعاتی در قانون بودجه آمده بود اما سال آینده وارد فاز اجرایی و عملیاتی خواهد شد و 50 میلیارد تومان برای احداث این راه آهن اختصاص یافته است که اوایل سال آینده عملیات اجرایی آن آغاز می گردد.
وی ادامه داد: بحث جاده ارتباطی جیرفت و بم تامین اعتباری خوبی شده که این موضوع می تواند در روان سازی صادرات محصولات کشاورزی کمک شایانی کند، بطوریکه بخش عمده آن در سال آینده بهسازی می گردد و همچنین کمک زیادی برای رفع ترافیک این مسیر خواهد کرد.
رودری سال آینده را سال شکوفایی حمل و نقل و راه های استان دانست و تصریح کرد: اگر آنچه در لایحه بودجه در نظر گرفته شده است، محقق گردد، سال آینده رونق چشم گیری در بحث راه های استان شاهد خواهیم بود.
دکتر «جعفر رودری بودجه سال 1396 استان کرمان را تشریح کرد و گفت: اعتبارات تملک دارایی های سرمایه ای استان در سال جاری بیش از 57 هزار میلیارد تومان بوده است که با رشد 9.1 درصدی در سال آینده به حدود 63 هزار میلیارد تومان افزایش می یابد.
وی افزود: اعتبارات تملک دارایی های سرمایه ای استان کرمان که شامل؛ استانی، نفت،گاز، الزامات و ماده 18 ردیف (استانی، ملی، استانی ویژه)، ملی، استانی ویژه می گردد که در سال جاری از محل استانی و نفت 316 میلیارد تومان اعتبار تخصیص یافته استان بوده است که در سال آینده این اعتبار به 361 میلیارد تومان خواهد رسید.
رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمان با بیان این مطلب که نرخ رشد اعتبارات تملک دارایی های سرمایه ای استان های کشور 13.1 درصد می باشد، ادامه داد: نرخ رشد اعتبارات تملک دارایی های سرمایه ای استان کرمان 14.6 درصد است که نسبت به سایر استان ها 1.5 درصد بالاتر می باشد.
وی با اشاره به اینکه به جزء ردیف استانی و نفت؛ اعتبارات دیگری در قالب استفاده متوازن از امکانات کشور به استان ها تخصیص داده می شود، اظهار کرد: این بخش از اعتبارات شامل دو بخش استانی و ملی می باشد که در بخش استانی در سال جاری 329.5 میلیارد تومان به استان کرمان اختصاص داده شده و در سال آینده با رشد 4.99 درصدی به 346 میلیارد تومان رسیده است.
رودری از رشد 4.96 درصدی اعتبارات استفاده متوازن از امکانات کشور در بخش ملی خبر داد و تصریح کرد: اعتبارات این بخش به استان کرمان در سال جاری 219.7 میلیارد تومان بوده است که در سال آینده این اعتبار به 230.6 میلیارد تومان رسیده است.

به اشتراک بگذارید:





نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *