سایت خبری پیام ما آنلاین | امام جمعه کرمان: حادثه پلاسکو همه ملت ایران را داغدار کرد

امام جمعه کرمان: حادثه پلاسکو همه ملت ایران را داغدار کرد





۳ بهمن ۱۳۹۵، ۲۳:۲۸

امام جمعه کرمان:
حادثه پلاسکو همه ملت ایران را داغدار کرد

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان گفت: حادثه آتش سوزی در تهران حادثه غم انگیزی بود که همه ملت ایران را داغدار کرد. به گزارش ایرنا آیت الله سید یحیی جعفری روز گذشته در آیین تجلیل از خدمات عوامل اجرایی آیین نماز جمعه کرمان که با حضور شهردار کرمان، حجت الاسلام مهدی عرب پور مسئول ستاد نمازجمعه و شماری از آتشنشانان و مسئولان در محل دفتر امام جمعه کرمان برگزار شد افزود: شهادت آتش نشانان حادثه ساختمان پلاسکو تهران که در راه خدمت به خلق خدا جان خود را از دست دادند به مردم و خانواده های این عزیزان تسلیت عرض می کنیم و امیدواریم خداوند همه شهدای آتش نشان را با حضرت محمد (ص) و آل محمد محشور کند. وی خاطرنشان کرد: دیدیم که رئیس شورای شهر تهران با صراحت اعلام کرد چندین مرتبه هشدار دادیم که این ساختمان ایمنی ندارد و باید برای آن فکری شود اما کسی توجه نکرد تا اینکه چنین حادثه ای به وقوع پیوست.
نماینده ولی فقیه در استان کرمان گفت: همانطور که بندگی خدا ارزشمند است خدمت به خلق خدا هم ارزشمند و دارای اهمیت بسیار ویژه است و آتش نشانان ما هم در راه خدمت به خلق خدا به شهادت رسیدند. وی در ادامه سخنانش خطاب به عوامل اجرایی مراسم نماز جمعه کرمان اظهار کرد: اگر به اهمیت نماز جمعه پی ببرید آن وقت می فهمید که کار شما چقدر ارزشمند است که مومنان را در روز جمعه به مصلی می آورید و بعد از پایان نماز هم به منازل برمی گردانید. آیت الله جعفری با اشاره به روایتی از رسول خدا (ص) گفت: محبوب ترین انسان‌ها نزد خدا آنهایی هستند که نفع بیشتری به خلق خدا می رسانند.
وی تصریح کرد: کاری که عوامل اجرایی نماز جمعه در روز تعطیل انجام می دهند هم منفعت معنوی و هم منفعت مادی دارد و این بزرگواران در ثواب نمازهای مردم شریک خواهند بود. وی با بیان اینکه برخلاف تصور برخی افراد انجام امور نماز جمعه بسیار دشوار است گفت: ده ها نفر باید کار کنند، زحمت بکشند و برنامه ریزی کنند تا نماز جمعه به نحو مطلوب خوانده شود. امام جمعه کرمان خاطرنشان کرد: عوامل اجرایی از جمله راننده های اتوبوس های خط واحد، آتش نشانان و اورژانس نقش درجه اول را در برگزاری نماز جمعه ایفا می کنند که طبق وظیفه دینی و اسلامی موظف هستیم از این بزرگواران تشکر کنیم چرا که اگر کسی از مخلوق خدا تشکر نکند از خداوند هم تشکر نکرده است.

به اشتراک بگذارید:





نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *