سایت خبری پیام ما آنلاین | در همایش ائمه جمعه استان رخ داد حمایت استاندار از سخنرانی مطهری

در همایش ائمه جمعه استان رخ داد حمایت استاندار از سخنرانی مطهری





۱۴ آذر ۱۳۹۵، ۱۹:۵۶

در همایش ائمه جمعه استان رخ داد

حمایت استاندار از سخنرانی مطهری

 پس از مخالفت گسترده با سخنرانی علی مطهری در کرمان، استانداری از حضور وی در کرمان حمایت کرد.

اوایل آذر بود که مجمع اسلامی دانشجویان دانشگاه شهید باهنر کرمان از حضور علی مطهری در این دانشگاه یک روز قبل از روز دانشجو خبر داد. این خبر اگرچه در حاشیه ماجرای مخالفت با سخنرانی مطهری در دانشگاه علوم پزشکی کرمان قرار گرفت، اما پس از فروکش کردن حواشی مربوط به این قضیه و همچنین کمرنگ شدن لغو سخنرانی مطهری در مشهد، مخالفت با سخنرانی مطهری در کرمان از سوی برخی چهره‌ها اوج گرفت. روز گذشته اما علیرضا رزم حسینی، استاندار کرمان از حضور مطهری در کرمان حمایت کرد.

ما بر اساس قانون کار می‌کنیم

استاندار کرمان روز گذشته در همایش ائمه جمعه استان کرمان به مناسبت دهه وقف گفت: «نایب رییس دوم مجلس شورای اسلامی به دعوت یک تشکل دانشجویی به کرمان دعوت و طبق قانون تمهیدات لازم در شورای تأمین شهرستان و استان اندیشیده شده است.» آن‌طور که ایرنا نوشته، وی افزود: «ان‌شاءالله با کمترین حاشیه در فضای استان کرمان که فضای همدلی است این مراسم برگزار می‌شود.» وی خطاب به ائمه جمعه استان کرمان اظهار کرد: «ما بر اساس قانون کار می‌کنیم.» استاندار کرمان گفت: «از همه جناح‌ها در استان سخنرانی کرده‌اند و ما در چارچوب قانون برای سخنرانی نایب‌رئیس مجلس شورای اسلامی تمهیدات لازم را انجام می‌دهیم که با کمترین حاشیه برگزار شود.» رزم حسینی این اظهارات را در پاسخ به صحبت های امام جمعه بافت در این همایش بیان کرد. پیش‌ازاین هم فرماندار و رییس شورای تأمین شهرستان کرمان گفته بود «موضوع سفر نایب‌رئیس مجلس شورای اسلامی در شورای تأمین شهرستان کرمان مطرح‌شده و با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته این سفر در چارچوب ضوابط و مقررات، همراه با آسایش و آرامش برگزار می‌شود.»

توحیدی همچین در پاسخ به این سؤال «پیام ما» که با توجه به اتفاقات اخیر مشهد و تأکید رییس جمهور بر جلوگیری از تعرض به قانون، اگر کسی بخواهد در کرمان سخنرانی نایب رییس مجلس را لغو کند، ایستادگی می‌کنید، اظهار کرد: «قطعاً ایستادگی می‌کنیم. اگر قرار به سخنرانی آقای مطهری باشد، ما کاملاً همکاری می‌کنیم و تمامی تمهیدات لازم اندیشیده می‌شود.» اگرچه فرماندار کرمان پیش از استاندار موضع خود را مشخص کرده بود اما ازآنجایی‌که ائمه جمعه به‌طور مستقیم از استاندار خواسته بودند با سخنرانی مطهری مخالفت کند، موضع‌گیری رزم حسینی اهمیتی دوچندان پیدا می‌کند.

مخالفت پشت مخالفت 

در حالی رزم حسینی از سخنرانی مطهری حمایت کرده که مخالفت با سخنرانی علی مطهری در دانشگاه باهنر کرمان از هفته پیش اوج گرفت. حجت‌الاسلام عرب پور، امام‌جمعه موقت کرمان و رییس شورای اصولگرایی استان که مشاور استاندار هم هست، هفتم آذرماه در گفت‌وگو با سایت غیررسمی «کرمان خبر» موضع خود در این خصوص را اعلام کرد. وی بابیان اینکه «متأسفانه علی مطهری دارای یکسری خصلت‌هایی است که نمی‌تواند در راستای نقد سالم مؤثر باشد، بلکه ایشان بیشتر به دنبال مرز شکنی‌ها و هنجارشکنی‌ها هستند» حضور مطهری در کرمان را به نفع نظام ندانست چراکه، می‌تواند «چالش و حواشی ایجاد کند.» امام‌جمعه موقت کرمان تصریح کرد: «نظر ما بر این است که ایشان عاقلانه و در این شرایط خاص پس از حواشی مشهد برای حفظ وحدت بین مردم در سخنرانی‌هایی ازاین‌دست شرکت نکنند و کسانی هم که دعوت‌کننده ایشان بوده‌اند قطعاً برای رضای خدا این کار را نکرده‌اند و به دنبال حاشیه‌سازی و جریان سازی‌های خاصی هستند که بهتر است از این امر منصرف شوند.» او با طرح این پرسش که چرا در بین این‌همه سخنران مطرح در کشور، دانشگاه باید از یک چهره‌ای دعوت کند که روی یکسری مسائل که حتی در شورای امنیت ملی هم نسبت به خط قرمز بودن آن‌ها توافق دارد مانور بدهد، بیان کرد: «استان کرمان در حالت اعتدال قرار دارد. باید از هرگونه جنجال و حاشیه‌ای دور باشد و تمام تلاش خود را متمرکز مسئله اقتصاد مقاومتی کند، بنابراین حضور ایشان در استان نه‌تنها به صلاح نیست بلکه ممکن است باعث ایجاد چالش و دردسرهایی برای مسئولین استانی باشد.» وی روز گذشته در گفت‌وگو با خبرگزاری مهر هم مخالفت خود با سخنرانی مطهری را ابراز کرد، اما پس از موضع گیری استاندار، در گفت و گو با خبرگزاری ایرنا سعی کرد موضع خود را تعدیل کند. در نماز جمعه‌های هفته گذشته کرمان هم برخی ائمه جمعه ازجمله امام‌جمعه رفسنجان، بم و جیرفت واکنش تندی نسبت به سخنرانی مطهری واکنش نشان دادند و خواستار لغو این سخنرانی شدند.

واکنش وزارت کشور

پس از انتشار خبرهایی در خصوص احتمال لغو برخی سخنرانی‌ها در سراسر کشور در رسانه‌ها سخنگوی وزارت کشور درباره مراسم‌های روز دانشجو توضیحاتی ارائه داد. سخنگوی وزارت کشور، گفت: «وزارت کشور از تجمعات و سخنرانی‌های قانونی حمایت کرده و امنیت آن‌ها را تأمین می‌کند.» سید سلمان سامانی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره آمادگی وزارت کشور برای برگزاری مراسم 16 آذر در سراسر کشور، اظهار کرد: «این مسأله در جلسه شورای معاونین وزارت کشور مطرح و تأکید شد که وزارت کشور از هرگونه سخنرانی، تجمع و گردهمایی‌هایی که مجوز قانونی گرفته باشند حمایت خواهد کرد و امنیت آن‌ها را تأمین می‌کند.» وی درباره برگزاری مراسم روز دانشجو در دانشگاه‌های کشور نیز خاطرنشان کرد: «به لحاظ قانونی شورای نظارت دانشگاه‌ها صلاحیت اعطای مجوز برای سخنرانی، گردهمایی و تجمع در دانشگاه‌ها را دارد و درواقع این شورا مرجع قانونی صدور مجوز در داخل دانشگاه‌هاست.»

دعوت از پور ابراهیمی در جواب حضور مطهری

امروز علی مطهری برای سخنرانی به مناسبت روز دانشجو به دانشگاه شهید باهنر کرمان می‌رود. تشکل اصلاح‌طلب مجمع اسلامی دانشجویان این دانشگاه در حالی مطهری را دعوت کرده که در روزهای گذشته برخی چهره‌های جریان اصولگرا و منتقد دولت، خواستار جلوگیری از سخنرانی مطهری در کرمان شده‌اند و فعلاً موضوع سخنرانی مطهری در کرمان در صدر خبرها قرار دارد. در این میان یکی از تشکل‌های منتقد دولت در دانشگاه برای 20 آذر، از محمدرضا پور ابراهیمی، نماینده اصولگرای کرمان و راور در مجلس که اخیراً با صراحت بیشتری مواضع انتقادی خود از دولت را بیان می‌کند، دعوت کرده تا در نشست جریان شناسی فساد اقتصادی سخنرانی کند. به نظر می‌رسد منتقدان دولت در دانشگاه با برگزاری این نشست به‌نوعی قصد پاسخ به سخنرانی مطهری را دارند.

به اشتراک بگذارید:





مطالب مرتبط

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *