پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | ادامه واکنش به کمپین #بلیت_را_ارزان_کنید نماینده شهربابک: گرانی بلیت قابل‌قبول نیست

ادامه واکنش به کمپین #بلیت_را_ارزان_کنید نماینده شهربابک: گرانی بلیت قابل‌قبول نیست





۱۸ آبان ۱۳۹۵، ۲:۰۲

ادامه واکنش به کمپین #بلیت_را_ارزان_کنید
نماینده شهربابک: گرانی بلیت قابل‌قبول نیست

کمپین #بلیت_را_ارزان_کنید در حالی تا لحظه تنظیم این گزارش بیش از 2500 امضا جمع کرده که واکنش‌ها به این کمپین ادامه دارد.
کمپین #بلیت_را_ارزان_کنید که از شنبه هفته گذشته و در پی انتشار گزارش‌هایی در رابطه با «گران‌فروشی هواپیمایی ماهان به کرمانی‌ها» راه افتاده بود، نه‌تنها ساعت‌به‌ساعت بر تعداد حامیانش افزوده می‌شود که مسئولان هم به‌تدریج نسبت به آن واکنش نشان می‌دهند. روز گذشته هم 2 نفر دیگر به این کمپین واکنش نشان دادند. علی اسدی، نماینده مردم شهربابک در مجلس نسبت به قیمت بلیت‌های ماهان اعتراض دارد و علی مصطفوی، عضو هیأت مدیره خیریه مولی‌الموحدین از بررسی این موضوع خبر می‌دهد.
گرانی بلیت قابل‌قبول نیست
نماینده مردم شهربابک به «پیام ما» گفت: «در رابطه با موضوعی که اخیراً در رابطه باقیمت بلیت‌های هواپیمایی ماهان پیش‌آمده، پنج‌شنبه گذشته در هواپیما با برخی نمایندگان استان صحبت کردیم و قرار شد در جلسه مجمع نمایندگان بررسی شود.» علی اسدی افزود: «قبل از راه‌اندازی این کمپین هم من دو بار اعتراض خود را نسبت به قیمت بلیت‌های ماهان بیان کرده بودم. ازنظر من گرانی بلیت قابل‌قبول نیست.» او از برگزاری جلسه مجمع نمایندگان در روز یکشنبه هفته آینده و بررسی این موضوع خبر داد. به گفته این نماینده، اگر لازم شود با مدیرعامل ماهان در این خصوص صحبت می شود.
بررسی در هیأت مدیره
سهام هواپیمایی ماهان به خیریه مولی‌الموحدین تعلق دارد. ماجرای تأسیس این شرکت هم به سال‌ها پیش برمی‌گردد. یکی از روزهای سال‌های میانی دهه شصت و زمانی که حسین مرعشی استاندار کرمان بود، به دلیل مشکلی امنیتی می‌بایست خود را سریعاً به کرمان برساند اما مجبور شد معطلی 24 ساعته در فرودگاه مهرآباد را تحمل کند تا پروازی به کرمان پیدا شود و از همین‌جا جرقه «ایجاد یک هواپیمایی مستقل برای کرمان» در ذهن او و دوستانش که موسسه مولی‌الموحدین را در سال 67 تأسیس کرده بودند، زده شد و سال 71 شرکت هواپیمایی «ماهان» که اسمش را عطاالله مهاجرانی پیشنهاد داده بود، تأسیس شد. علی مصطفوی، عضو هیأت مدیره خیریه مولی‌الموحدین در این خصوص به «پیام ما» گفت: «از مدیرعامل و هیأت مدیره باید سؤال کنید. آن‌ها باید پاسخ بدهند.» وی در پاسخ به اینکه شما به‌عنوان عضو هیأت مدیره مولی‌الموحدین مگر نباید بر ماهان نظارت کنید، پاسخ داد: «نظارت قطعاً هست.» او درباره کمپین #بلیت_را_ارزان_کنید و تقاضای مردم برای ارزان شدن بلیت‌های ماهان گفت: «در جریان این کمپین هستیم. این موضوع در هیأت مدیره بررسی می‌شود.»

واکنش‌های قبلی
پیش‌ازاین هم دو نماینده دیگر در مجلس به این ماجرا واکنش نشان داده بودند. یحیی کمالی پور، نماینده مردم جیرفت و سخنگوی مجمع نمایندگان استان کرمان از تشکیل جلسه ‌این مجمع برای بررسی گرانی بلیت‌های ماهان خبر داد. او به «پیام ما» گفت: «نمایندگان باید صدای مردم را بشنوند. هرکجا که مردم خواسته‌ای داشته باشند، حمایت می‌کنیم. در همین راستا از طریق مجمع نمایندگان این موضوع را پیگیری می‌کنیم.» وی اضافه کرد: «هفته آینده با برگزاری جلسه‌ای، این موضوع را پیگیری خواهیم کرد و اگر نیاز شود، حتماً با مسئولان شرکت «ماهان» هم جلسه می‌گذاریم.»
«ماهان» نگرانی مردم را رفع کند
کمالی پور بابیان اینکه همه امکاناتی که در کشور وجود دارد برای جلب رضایت مردم است، اضافه کرد: «ماهان باید جلب رضایت مردم کرمان را در اولویت بگذارد. این شرکت که از کرمان شکل‌گرفته، باید اگر دغدغه‌ای در بین مردم وجود دارد، آن دغدغه و نگرانی را رفع کند.» سخنگوی مجمع نمایندگان استان اظهار کرد: «ماهان باید پای‌کار بیاید. نباید نگرانی مردم را نادیده بگیرند.»
سازمان هواپیمایی کشور به مردم حق انتخاب دهد
نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به لزوم وجود تناسب بین پول گرفته‌شده و خدمات ارائه‌شده، گفت: «سازمان هواپیمایی کشوری اگر شرکت‌های دیگری وجود دارند که امکان سرویس‌دهی به مردم کرمان را دارند، با اجازه به آن‌ها، به مردم کرمان حق انتخاب بیشتری بدهد.»
از طریق وزیر راه پیگیری می‌کنم
زاهدی، نماینده مردم کرمان در مجلس هم ضمن تأکید بر بررسی دقیق موضوع در جهت جلوگیری از تضییع حق شهروندان کرمانی به «پیام ما» گفت: «حتماً این موضوع را از طریق وزیر راه تا حصول نتیجه پیگیری خواهم کرد.»

#بلیت_را_ارزان_کنید ادامه دارد
شنبه هفته گذشته گزارش دادیم کرمانی‌ها برای سفرهای هوایی با هواپیماهای «ماهان»، باید هزینه به‌مراتب بیشتری نسبت به مردم دیگر استان‌ها بپردازند. از طرف دیگر ازآنجایی‌که «ماهان» به‌طور انحصاری تمام پروازهای کرمان را در اختیار دارد، کرمانی‌ها حق انتخاب دیگری ندارند و مجبورند هر قیمتی که این شرکت تعیین کرد را بپردازند. به‌عنوان‌مثال، در گزارش‌های پیشین اشاره کردیم که برای بلیت‌های روز 8 آبان، کمترین قیمت بلیت پرواز کرمان- تهران (216 هزار و 300) هواپیمایی ماهان در این روز از بیشترین قیمت بلیت پرواز بندرعباس-تهران (164 هزار) همین شرکت، 52 هزار و 300 تومان بیشتر بود.
این در حالی است که فاصله هوایی بندرعباس تا تهران 1052 کیلومتر و کرمان تا تهران 799 کیلومتر است. موضوعی که گفته می‌شود به دلیل تقاضای بالای کرمانی‌ها برای پرواز است و به قول «ماهانی‌ها» هواپیماهای کرمان – تهران همیشه «سرریز» هستند. اگر قبول کنیم که کرمانی‌ها به نسبت سایر استان‌ها، بیشتر با هواپیما سفر می‌کنند، بازهم نباید بلیت گران‌تری بخرند. چراکه به‌عنوان‌مثال حداقل بندرعباسی‌ها می‌توانند از بین 6 شرکت هواپیمایی، یک شرکت را انتخاب کنند اما کرمانی‌ها فقط مجبور به استفاده از «ماهان» هستند و حق انتخاب دیگری ندارند. یعنی تقاضای بالای کرمانی‌ها را فقط یک شرکت باید جواب دهد. در اینجا این مسئله پیش می‌آید که اگر ماهان نمی‌تواند با افزایش تعداد پروازها، از پس تقاضای پرواز کرمانی‌ها و کاهش قیمت بلیت به حد معمولی که در دیگر استان‌های نزدیک به کرمان عرضه می‌شود، برآید، بهتر است انحصار پروازهای کرمان از ماهان گرفته شود تا حداقل کرمانی‌ها بتوانند از میان شرکت‌های مختلف هواپیمایی دست به انتخابی بزنند که بیشتر به معیارهایشان نزدیک است. برای امضای نامه اعتراضی مردم از رمزینه زیر استفاده کنید.

به اشتراک بگذارید:





پیشنهاد سردبیر

مسافران قطار مرگ

مسافران قطار مرگ

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *