پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | مدیرکل بهزیستی استان کرمان خبر داد: تدوین اطلس اعتیاد برای برخورد اصولی با مواد مخدر

مدیرکل بهزیستی استان کرمان خبر داد: تدوین اطلس اعتیاد برای برخورد اصولی با مواد مخدر





۱۶ آبان ۱۳۹۵، ۴:۵۴

مدیرکل بهزیستی استان کرمان خبر داد:
تدوین اطلس اعتیاد برای برخورد اصولی با مواد مخدر

عباس صادق زاده با بیان اینکه ظرفیت‌های بسیاری در حوزه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در جامعه وجود دارد گفت: با تعامل و مشارکت بسیج که قشر گسترده‌ای از جامعه را در برمی‌گیرد؛ می‌توان اقدامات موثرتری را در این حوزه انجام داد.
صادق‌زاده از طراحی GIS مناطق آسیب‌زا در شهرکرمان خبرداد و گفت: کارشناسان بهزیستی در اقدام پژوهشی، آمارگیری از نقاط اعتیادخیز در شهر کرمان را با فراوانی و نوع اعتیاد آن آغاز کرده‌اند تا اطلسی از وضعیت اعتیاد مرکز استان شامل نوع و شیوع مصرف و روش مداخله آن را از این طریق بتوانیم به دست آوریم.
وی با بیان اینکه فلسفه وجودی پایگاه‌های مقاومت به معنای نگاه اجتماع محور است گفت: پایگاه‌های مردمی مقاومت بسیج توانسته در نخستین قدم که اعتماد مردم است به خوبی گام بردارد. مدیرکل بهزیستی استان کرمان با بیان اینکه بسیج بهترین الگویی است که تاکنون به خوبی در جامعه تأثیر گذاشته است تصریح کرد: بسیج و بهزیستی در مناسبت‌ها و برنامه‌های مختلف در جامعه می‌توانند تکمیل‌کننده همدیگر باشند.
وی با بیان اینکه استان کرمان در زمینه پیشگیری از معلولیت‌ها در سطح کشور پیشرو بوده است تصریح کرد: معلولیت پدیده‌ای است که خانواده را دچار بحران می‌کند.
مدیرکل بهزیستی استان کرمان نیاز اصلی جامعه را در حوزه آسیب‌های اجتماعی ارتقا سطح دانش و آگاهی دانست و گفت: بهزیستی و بسیج طرح و برنامه‌های زیادی را در قالب موضوعات اجتماعی و فرهنگی برای ارتقا دانش مردم با مشارکت و تعامل یکدیگر می‌توانند؛ انجام دهند.
صادق‌زاده با اشاره به اینکه بیش از 70 مرکز پیشگیری و درمان اعتیاد در استان کرمان وجود دارد، خاطرنشان کرد: با آموزش به مراکز روش‌های نوین درمانی و پیشگیری در حوزه اعتیاد را می‌توان در مراکز تغییر داد.
وی با بیان اینکه یک کارگروه تخصصی با حضور کارشناسان بهزیستی و سپاه تشکیل شود افزود: مصوبات این کارگروه به تفاهم‌نامه با سپاه ثارالله استان کرمان در زمینه‌های مختلف برای همکاری منجر شود.

به اشتراک بگذارید:





نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *