سایت خبری پیام ما آنلاین | هشدار رییس کرمانی اتاق بازرگانی ایران به دولت: بیکاری و رکود، امنیت را تهدید می‌کند

هشدار رییس کرمانی اتاق بازرگانی ایران به دولت: بیکاری و رکود، امنیت را تهدید می‌کند





۲۹ فروردین ۱۳۹۵، ۲۱:۲۶

هشدار رییس کرمانی اتاق بازرگانی ایران به دولت:
بیکاری و رکود، امنیت
را تهدید می‌کند
رئیس اتاق بازرگانی ایران هشدار داد، معضلات اقتصادی مانند بیکاری ، رکود و بدهی های دولت به بخش خصوصی می‌تواند امنیت کشور را خدشه دار کند. محسن جلال‌پور در اولین نشست هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی ایران در سال جاری اظهار کرد: در سال گذشته از رکود عبور نکردیم و دولت به دلیل افت قیمت نفت فشارهای جدی بر بخش خصوصی وارد کرد. همچنین بدهی‌های دولت به بخش خصوصی پرداخت نشد.وی افزود: اما در این سال باز شدن عرصه‌های بین‌المللی انگیزه و امید را برای بخش خصوصی به همراه داشت و از طرفی ما با بزرگترین مزیت و دارایی یعنی امنیت در منطقه‌ای که درگیر جنگ و ناامنی و فروپاشی‌ دولت‌ها و تروریسم است نیز برخوردار بودیم. به گزارش صدای صنعت رئیس اتاق بازرگانی ایران ادامه داد: این امنیت بالا می‌تواند توسط مسائل اقتصادی مانند افزایش بیکاران، رکود و بدهی‌های فراوان دولت به بخش خصوصی دچار خدشه شود و این وضعیت از سال 94 به سال 95 منتقل شده است. جلال‌پور با بیان اینکه ایران در شرایط منطقه‌ای از امنیت بالایی برخوردار است و مهمترین سرمایه کشور به حساب می‌آید گفت: مسائل اقتصادی مانند بیکاری و افزایش رکود می‌تواند به این مهم خدشه وارد کند. وی با بیان اینکه با نگرانی جدیدی در خصوص رقابت‌های جناحی و ورود تنش‌های سیاسی به مسائل کسب و کار و اقتصاد روبرو هستیم، تصریح کرد: فضای شکننده کسب و کار طاقت تحمل تنش‌های سیاسی را ندارد. سیاستمدارانی که به منافع ملی و معیشت مردم پایبند هستند باید از وارد ساختن رقابت‌های سیاسی به عرصه اقتصاد بپرهیزند. رئیس اتاق بازرگانی ایران گفت: سیاسی‌بازی در فضای اقتصاد می‌تواند امنیت ملی را به خطر بیندازد. همچنین سیاه‌نمایی‌ها سبب کاهش جاذبه سرمایه‌گذاری در کشور می‌شود.
جلال‌پور با بیان اینکه اقتصاد ایران نیازمند ثبات و امنیت و از همه مهمتر آرامش و ایجاد امید و انگیزه است گفت: نگرانی دیگر من عدم اهمیت مسئولین کشور به توسعه بخش خصوصی است و باید اذعان داشت که مدیران بخش خصوصی به بلوغ لازم رسیده‌اند. وی یادآور شد: به عنوان کسی که در دو دهه اخیر در فعالیت‌های اجتماعی در عرصه اتاق ایران حضور داشته‌ام شواهد متعددی بر این ادعا دارم. رئیس اتاق بازرگانی ایران افزود: آخرین عرصه ظهور این واقعیت سفر اخیر هیئت اقتصادی ایران به کشور اتریش بود که با وجود به تعویق افتاده سفر هیئت سیاسی با احساس مسئولیت بخش خصوصی پرچم ایران در این کشور بالا برده شد.
جلال‌پور با بیان اینکه برای حضور بخش خصوصی در اقتصاد کشور باید میدان باز شود، گفت: اما مشاهده شده است که در بسیاری از رفت و آمدها و قراردادها شرکتهای خصولتی پیشگام هستند و در گام اول مسائل و مشکلات آنها حل می‌شود. وی افزود: همانطور دولت از جذب فاینانس برای شرکتهای خصولتی (نیمه دولتی) پشتیبانی می‌کند باید از بخش خصوصی نیز پشتیبانی کند زیرا دریغ از این امر باعث ضعف بیشتر آنها می‌شود. رئیس اتاق بازرگانی ایران با بیان اینکه در سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل هستیم گفت: در این شرایط باید زمینه توسعه بخش خصوصی در تمام اقدامات فراهم شود و این مهم در تمام امور ارجح قرار گیرد. جلال‌پور با اشاره به اینکه در شروع برنامه ششم قرار داریم گفت: ما از برنامه‌دارترین کشورها هستیم و خیلی از برنامه‌های ما غیرقابل جمع است و با تورم برنامه روبرو هستیم به همین منظور برخی برنامه‌ها رها می‌شوند. وی تصریح کرد: با توجه به اینکه بودجه سال 95 در مجلس در حال تدوین است از نمایندگان نیز انتظار داریم که شرایط بحرانها را در نظر گیرند تا فشار مالیاتی بر آنها وارد نشود همچنین نیازمند گره‌گشایی بخش خصوصی و بدهی آنها هستیم.

به اشتراک بگذارید:





نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *