پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | بررسی سه محصول سرمایشی محبوب در فصل گرما

بررسی سه محصول سرمایشی محبوب در فصل گرما





بررسی سه محصول سرمایشی محبوب در فصل گرما

۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۳:۳۶

در دنیای امروز با پیشرفت تکنولوژی وسایل سرمایشی زیادی روانه بازار شده که بتواند به راحتی و با کمترین مصرف انرژی بهترین بازدهی را داشته باشد. از جمله این وسایل سرمایشی که از سالیان دور در کشور ما مورد استفاده قرار میگیرد کولر های آبی و پنکه است. کولر آبی جزو بهترین وسایل سرمایشی است که ما ایرانی ها جزو طرفداران آن هستیم و معمولا در بیشتر ساختمان ها از کولر های آبی در فصول گرم سال استفاده می‌شود.

برای خرید کولر آبی باید یکسری فاکتور ها را در نظر بگیریم تا سیستم مورد نظر بهترین بازدهی را داشته باشد. برای مثال برای خرید کولر آبی باید فضایی که در اختیار داریم را در نظر بگیریم و با توجه به آن، کولر آبی را با ظرفیت مناسب تهیه کنیم. برای این کار میتوانید از متخصصان این زمینه نیز کمک بگیرید. یکی دیگر از فاکتور های مورد برسی میزان مصرف انرژی، نوع نصب سیستم است که باید به راحتی نصب شود و بتوانیم با آن کار کنیم.

همانطور که در بالا اشاره شد یکی از سیستم های محبوب سرمایشی کولر آبی است، همانطور که در بالا اشاره شد یکی از سیستم‌های محبوب سرمایشی کولر آبی است که  در مدل‌ها و ظرفیت‌های متفاوت تولید و به بازار عرضه شده است کولر آبی جزو محصولاتی است که در بازار ایران دارای محبوبیت بالایی می‌باشد. در ادامه این مقاله به بررسی انواع کولرهای آبی پنکه و چند نمونه از برندهای مطرح بازار می‌پردازیم.

انواع کولر آبی و برندهای مطرح بازار

کولر آبی ها امروزه دارای مدل های مختلفی هستند و در 3 دسته معمولی (پوشالی)، سلولزی و پرتابل تقسیم می‌شوند. کولر آبی های معمولی جزو اولین مدل هایی هستند که به بازار معرفی شدند و از سالیان دور مورد استفاده قرار میگیرند. در این نوع کولر ها واسط تبخیر آب پوشال بوده که معمولا در این کولر ها هرساله تعویض می‌شوند. این نوع کولر ها دارای بازدهی بسیار خوبی هستند و جوابگوی بسیاری از ساختمان ها در فصول گرم سال می‌باشند.

مدل های سلولزی که به تازگی و چند سال است که وارد بازار شده اند درواقع مدل به‌روز شده کولر های پوشالی هستند. تنها تفاوت مهم این نوع کولر ها نوع پوشال آنهاست که از سلولز (ترکیب فیبر و کاغذ) استفاده شده. تفاوت هایی که پوشال با سلولز دارد در این است که سلولز دارای یک بافت یکنواخت است، بر خلاف پوشال که دارای یک بافت غیر متغیر است و پس از مدتها که آب روی آن ریخته می‌شود جابجا شده و با افت 20% همراه است. در کولر آبی سلولزی به دلیل جنس آن، هوای گرم به داخل آن نفوذ نمی‌کند و تا حد زیادی آب را درون خود نگه میدارد. همین موضوع باعث شده تا عملکرد این نوع کولر ها چند برابر کولر آبی های معمولی باشد.

در ادامه به برسی قیمت کولر آبی ایران شرق و همینطور کولر آبسال می‌پردازیم.

کولر آبی

در کشور ما برند های متفاوتی اقدام به تولید کولر آبی از انواع مدل های مختلف کرده اند که میتوان به مطرح ترین آنها یعنی آبسال و ایران شرق اشاره کرد. این دو برند سالیان زیادی است که مشغول به فعالیت در زمینه تولید لوازم خانگی و محصولات سرمایشی و گرمایشی هستند. این دو تولید کننده دارای بیشتر از 40 سال فعالیت در این زمینه هستند. قیمت کولر آبی آبسال و همچنین کولر ایران شرق با توجه به اینکه دارای ویژگی ها و آپشن های بالایی هستند، به صرفه بوده و از لحاظ کیفیت نیز جزو محصولات پرفروش بازار به حساب می‌آیند.

معمولا قیمت کولر آبی با توجه به چند ویژگی تعیین می‌شود، اولین و مهم ترین ویژگی ظرفیت آن است که از 2000 شروع شده و تا 7000 به بالا می‌باشند و باید برای خرید طبق متراژی که در نظر داریم ظرفیت مورد نیاز را خریداری کنیم.

فاکتور دیگری که بر روی قیمت تاثیر دارد مدل آن است که در بالا به برسی آن پرداختیم، و دانستیم که قیمت کولر آبی سلولزی بیشتر از نوع معمولی و پرتابل بوده. فاکتور دیگری نیز مانند مصرف انرژی و آپشن های دستگاه مانند کنترل از راه دور و … نیز در مراحل بعد بر روی قیمت کولر آبی تاثیر گذار هستند.

پنکه های پارس خزر

از جمله وسایل سرمایشی دیگری که از سالیان دور در خانه ها یافت می‌شود، پنکه ها هستند. پنکه ها معمولا در اتاق های کوچک که امکان کانال کشی کولر را نداشتند، مغازه ها، هتل های کوچک و … مورد استفاده قرار میگیرند. پنکه پارس خزر جزو محبوب ترین محصولات بازار است که بیشتر ما با آن خاطره داریم و معمولا در بیشتر خانه های ایرانی یافت می‌شد. امروزه نیز این برند از محبوبیت بالایی برخوردار است و اقدام به تولید مدل های جدیدی با ویژگی های متفاوت کرده. قیمت پنکه پارس خزر با توجه به مدل، توان مصرفی، نوع آن (سقفی، دیواری، ایستاده، پایه بلند …) و ویژگی های دیگری مانند ریموت کنترل و … تعیین می‌شود.

پنکه های پارس خزر در مدل ها و رنگ های متفاوتی در بازار موجود هستند که میتوان با توجه به سلیقه خود انواع آن را انتخاب و خریداری کرد.

به اشتراک بگذارید:

برچسب ها:

، ،





نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشترین بازنشر