بایگانی مطالب برچسب: خوزستان
خوزستان را جهنم نکنید
«بهبهانه خاموشیهای مکرر برق در گرمای استان خوزستان»
رنج بیآبی بر دوش ایل
طی چندسال گذشته عشایر کشور در فصل قشلاق به چالش کمبود سوخت روبهرو میشدند. چالشی که بهنظر میرسد امسال با وجود ورود دو سامانه سرمایی و پر بارش اتفاق نیفتاد و دولت بهخوبی آن را مدیریت کرد. حالا اما عشایر میگویند برف، باران و سرما گرچه مشکلی در تأمین سوخت ایجاد نکرد، اما گرهای هم از چالش همیشگی آب باز نکرد. آنچه ایلات و عشایر از مناطق مختلف ایران به «پیامما» میگویند، نشان از توزیع ناکافی آب و علوفه سهمیه عشایری است. سرپرست مدیریت بحران سازمان امور عشایری ایران اما میگوید مدیریت سوخت با توزیع بهنگام و ذخیرهسازی آن انجام شد و توزیع آب و علوفه هم مطابق بر سهمیههای مشخص ادامه دارد، اما موضوع کمبود آنها بهشکل مستقیم از استانها پیگیری خواهد کرد.
هوای پنج شهر خوزستان برای گروههای حساس ناسالم شد
آخرین دادههای سامانه پایش کیفی هوای کشور نشان میدهد، هوای پنج شهر خوزستان برای گروههای حساس ناسالم شد.
هوای هشت شهر خوزستان در وضعیت خطرناک
آخرین دادههای سامانه پایش کیفی هوای کشور نشان میدهد، هوای هشت شهر خوزستان در وضعیت خطرناک قرار گرفت.
آلودگی هوا در ۱۵ شهر خوزستان؛ هوای چهار شهر در وضعیت قرمز
آخرین دادههای سامانه پایش کیفی هوای کشور نشان میدهد، هوای ۱۵ شهر خوزستان آلوده است که از این تعداد هوای اهواز، اندیمشک، هندیجان و ماهشهر ناسالم و قرمز اعلام شد.
کار سخت محیطزیست در خوزستان
|پیامما| معاون حقوقی و امور مجلس سازمان حفاظت محیطزیست با بیان اینکه خوزستان جزو معدود استانهایی است که با این حجم از مأموریتهای ملی مواجه است و باید پاسخگوی توسعه نفت، تولید برق و صنایع بزرگ باشد و این وضعیت، وظیفه سازمان حفاظت محیطزیست را سختتر میکند، گفت: خوزستان به ایجاد زیرساخت و اشتغال نیاز دارد و باید حفاظت محیطزیست در یک چارچوب منعطف انجام شود تا علاوهبر حفظ محیطزیست، به نیازهای توسعهای منطقه و کشور پاسخ داده شود.
سالانه ۱۱۰ میلیون دلار سرمایه کشور در فلرهای نفتی میسوزد
مدیرکل محیط زیست خوزستان گفت: متاسفانه سرمایه کشور به اندازه ۱۱۰ میلیون دلار در فلرهای نفتی سوزانده میشود و علاوه بر سرمایه کشور، سلامت مردم خوزستان نیز در همین فلرها سوازنده میشود.
تراکتور و سپاهان مدعیان اصلی قهرمانی؛ پرسپولیس به رده چهارم سقوط کرد
هفته نخست از نیمفصل دوم رقابتهای لیگ برتر فوتبال ایران در حالی به پایان رسید که تراکتور و سپاهان با عملکردی درخشان، خود را بهعنوان مدعیان اصلی قهرمانی معرفی کردند و پرسپولیس با توقف در مقابل ذوبآهن، از کورس رقابت صدرنشینی فاصله گرفت.
