پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | صادرات برق تجدیدپذیر امکان‌پذیر شد

وزیر نیرو:

صادرات برق تجدیدپذیر امکان‌پذیر شد





صادرات برق تجدیدپذیر امکان‌پذیر شد

۲ بهمن ۱۴۰۲، ۱۲:۵۷

وزیر نیرو در حاشیه افتتاح سیزدهمین نمایشگاه بین‌المللی «انرژی‌های تجدیدپذیر و بهره‌وری انرژی برق» گفت: آیین نامه‌ای تدوین شد که بر اساس آن تولیدکنندگان برق تجدیدپذیر هم می‌توانند برق صادر کنند‌.

به گزارش پیام ما،‌علی‌اکبر محرابیان وزیر نیرو در آیین افتتاحیه سیزدهمین نمایشگاه بین‌المللی «انرژی‌های تجدیدپذیر و بهره‌وری انرژی برق» گفت: تجدیدپذیر، امروز دیگر انتخاب نیست؛ بلکه یک ضرورت است. سال‌های گذشته در کشور ما موضوع تجدیدپذیرها تابع مسائل مختلف، چالش‌های زیادی داشت و رشد چندانی نکرد.

محرابیان ادامه داد: با همکاری ساتبا توانستیم، اقدامات خوبی در این زمینه انجام دهیم. تجدیدپذیرها امروز دارای یک اقتصاد خوب است. نمی‌خواهیم این صنعت با یارانه‌‌ گره بخورد.

او افزود: با توسعه تجدیدپذیرها هم ناترازی انرژی‌ جبران می‌شود، هم می‌توانیم محیط‌ زیست را حفظ کنیم و هم در حفظ منابع آب تاثیر دارد.

وزیر نیرو همچنین مطرح کرد: زمانی که تابلوی برق سبز در بورس انرژی‌ راه‌اندازی شد، گمان می‌رفت ادامه نداشته باشد اما حالا هر روز شاهد معامله در آن هستیم.

محرابیان از فراهم شدن امکان صادرات برق تجدیدپذیر خبر داد و گفت: موضوع صادرات برق تجدیدپذیر با چالش‌های زیادی مواجه بود. آیین‌نامه‌ای برای آن تدوین شد و بر این اساس تولیدکنندگان برق تجدیدپذیر هم می‌توانند برق صادر کنند.

او اضافه کرد: ما خطوط زیادی با همه کشورهای همسایه داریم؛ اخیرا خطوطی بین ایران و پاکستان احداث کردیم. خطوط لازم بین ایران و ترکیه نیز احداث شده و آزمایش‌های لازم را با موفقیت انجام شده است.

محرابیان گفت: بر این اساس از این به بعد امکان صادرات برق ایران به بازار ترکیه و از آن طریق به اتحادیه اروپا فراهم شده است‌‌.

وزیر نیرو تأکید کرد: در تابستان قیمت‌هایی که در بورس انرژی‌ معامله می‌شود مشابه قیمت‌های صادراتی است. اولویت با تامین برق داخل است. اما تقریبا در ۸۰ درصد سال امکان صادرات وجود دارد.

به اشتراک بگذارید:





نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشترین بازنشر