پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | لزوم ایجاد در آمد پایدار برای صندوق ملی محیط زیست

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست تاکید کرد

لزوم ایجاد در آمد پایدار برای صندوق ملی محیط زیست





۲۴ مهر ۱۴۰۰، ۰:۰۰

معاون رئیس‌جمهوری و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست به همراه، اصغر دانشیان معاون توسعه مدیریت، حقوقی و امور مجلس و هیات همراه روز گذشته به بازدید از صندوق ملی محیط زیست و دیدار و گفت‌وگو با اعضای هیئت مدیره این صندوق پرداختند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان حفاظت محیط زیست، علی سلاجقه در این نشست ایجاد درآمد پایدار را امری ضروری عنوان کرد و بر ضرورت اجرای این موضوع تاکید کرد.
او به موضوع مالیات‌های محیط زیستی اشاره کرد و گفت: همه در امر محیط زیست و ارتقا و احیای آن موظف هستیم و هر کس به هر اندازه‌ای که در این بستر در حال استفاده از آن است باید مشارکت در ارتقا آن داشته باشند از این رو شرکت‌ها و سازمان‌ها موظف به پرداخت مالیات هستند تا محیط زیستی سالم به آیندگان تحویل دهیم. سلاجقه کنوانسیون‌ها و مشارکت صندوق در این امر را مهم دانست و گفت حمایت از این کنوانسیون‌های بین‌المللی می‌تواند حضور و مشارکت صندوق را در عرصه بین‌المللی فراهم سازد . او با تاکید مجدد بر آموزش و تعامل با بستر فرهنگ‌سازی گفت : صندوق همواره باید در این امر با برنامه‌ریزی‌های خوب نقش سازنده‌ای در اتقای فرهنگ و آموزش محیط زیست داشته باشد و در تمام مقاطع آموزشی با مشارکت آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها و رسانه‌ها و سمن ها و سایر نهادهای دلسوز محیط زیست همکاری شود .
رئیس سازمان محیط زیست کشور با تاکید به بحث تجهیز مراکز پایش آب و خاک و هوا در سطح کشور تاکید کرد و گفت: این بخش هم برای ما بسیار اهمیت دارد چرا که می توانید اطلاعات و داده‌های آماری خوبی داشته باشیم و می‌تواند نقش به‌سزایی در تهیه و تدوین برنامه‌های مختلف ایفا کند.
او در پایان با تاکید بر انسجام در بین سازمان محیط زیست با سایر ارگان‌ها گفت: این انسجام و همکاری با سایر ارگان ها به‌عنوان یک اصل در سازمان مطرح است و می تواند نقش مهمی در جامعه بشری داشته باشد.

به اشتراک بگذارید:





نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشترین بازنشر