پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | گلایه از عدم اجرای مصوبه احیا بافت تهران تاریخی

گلایه از عدم اجرای مصوبه احیا بافت تهران تاریخی





گلایه از عدم اجرای مصوبه احیا بافت تهران تاریخی

۲۴ تیر ۱۴۰۳، ۱۱:۳۴

رئیس کمیته میراث فرهنگی شورای شهر تهران از عدم اجرای مصوبه احیا بافت تهران تاریخی گلایه کرد.

به گزارش پیام ما به نقل از ایسنا، احمد علوی در تذکر پیش از دستور خود با بیان اینکه هیات‌ها پایگاه‌های فرهنگی‌ هستند که سالیان سال در خدمت نظام تشییع هستند، گفت: در کشور شیعه ما چه اصولگرا و چه اصلاح‌طلب همه به امام حسین(ع) علاقه‌مند هستند و می‌خواهند پرچم امام حسین(ع) برافراشته باشد.

 

او با بیان اینکه همچون سال گذشته تاکید می‌کنم که می‌بایست شهرداری تهران در راستای پرمحتوا شدن اقدامات در هیات‌ها نسبت به تقویت هیات‌های مذهبی اقدام کند، گفت: نباید از قلم به دست‌هایی که می‌گویند چرا به هیات‌های مذهبی هزینه می‌کنید، بترسید و شهرداری باید با قدرت و قوت برای برگزاری پربارتر این‌گونه مراسم‌ها تلاش کند.

 

این عضو شورای شهر تهران در بخش دیگری از صحبت‌های با اشاره به عدم اجرای مصوبه احیاء بافت تهران تاریخی به شهرداری تهران تذکر داد و گفت: اسفندماه سال گذشته این مصوبه خوب تصویب شد اما متاسفانه با اینکه چند ماه از تصویب این مصوبه گذشته اما هنوز این مصوبه در معاونت‌های شهرسازی مناطق حتی مطالعه هم نشده است.

 

او افزود: قرار بود به استناد این مصوبه بناهای تاریخی ثبت شده و یا واجد ارزش بدون پرداخت عوارض شهرداری، کاربری‌هایی را که میراث فرهنگی مجاز دانسته را در املاک خودشان مستقر کنند. اما می‌بینیم این مصوبه مورد توجه قرار نگرفته و در زمان تغییر کاربری مقابل ملک نیوجرسی قرار می‌دهند و باید این مصوبه در شهرداری مورد توجه قرار گیرد.

به اشتراک بگذارید:





نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشترین بازنشر