پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | وجود ۱۴ میلیون هکتار کانون بحرانی فرسایش بادی در کشور

 وجود ۱۴ میلیون هکتار کانون بحرانی فرسایش بادی در کشور





 وجود ۱۴ میلیون هکتار کانون بحرانی فرسایش بادی در کشور

۱۹ تیر ۱۴۰۳، ۱۳:۳۹

 سرپرست جدید سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور با اشاره به وجود ۱۴میلیون هکتار کانون بحرانی فرسایش بادی در سطح کشور گفت: تنها دستگاهی که مسئولیت کاشت درخت در کانون‌های بیابان‌زایی و خیزش ریزگردها را برعهده گرفته است، سازمان منابع طبیعی است و شکی نیست که اگر پویش کاشت یک میلیارد درخت راه نمی‌افتاد،به‌طور قطع شاهد تشدید بسیاری از مشکلات زیست‌محیطی از جمله خیزش گرد و غبار بودیم.

به گزارش پیام ما به نقل از ایسنا حسن وحید در مراسم تکریم از رییس سابق سازمان منابع طبیعی و معرفی سرپرست جدید این سازمان که روز گذشته با حضور علی تیموری – مشاور پارلمانی وزیر جهاد کشاورزی، حجت‌الاسلام علاییان – مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان منابع طبیعی، مدیرکل دفتر مرکزی حراست ، معاونان و جمعی از مدیران و مشاوران سازمان در سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور برگزار شد، با بیان این که از سال ۱۳۸۵به این سو، در مسئولیت‌های مختلف با عباسعلی نوبخت همکاری داشته است، عنوان کرد: از ایشان بابت این که به بنده اعتماد کردند و اینجانب را به عنوان معاون خود برگزیدند، تشکر می‌کنم. تلاش‌ها و جدیت دکتر نوبخت در عرصه کار و فعالیت مثال‌زدنی است و حتی در سفرهای استانی نیز از ساعات اولیه بامداد تا ساعات پایانی شب همواره با پشتکار بالایی مشغول تلاش و خدمت‌رسانی بود و شخصا درس‌های فراوانی را از او یاد گرفته‌ام.

وی تاکید کرد: در دولت جمهوری اسلامی ایران این اصل را یاد گرفته‌ایم که اگر کسی می‌خواهد مسئولیت قبول کند، حتما باید با قدرت و جدیت مسئولیت خود را انجام دهد. این ویژگی به‌خصوص در سازمان منابع طبیعی به‌کار می‌آید زیرا با وجود این که در این سازمان با چالش‌های گوناگونی مواجه هستیم، ولی همه همکاران با تعصب و علاقه سازمانی خاصی به انجام وظایف خود می‌پردازند و این تعصب را در صحنه‌هایی مانند فداکاری همکاران در اطفای حریق جنگل‌ها به‌خوبی می‌بینیم.

در دولت سیزدهم نگاه‌ها به سازمان منابع طبیعی تغییر کرد

وحید با بیان این که در دولت سیزدهم خوشبختانه شاهد تغییر نگاه مسئولان دولت، بخش خصوصی و عموم شهروندان به سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور بوده‌ایم، اظهارکرد: در حال حاضر دیگر به سازمان منابع طبیعی به عنوان بنگاه زمین نگاه نمی‌شود بلکه مردم، مسئولان محلی و نمایندگان مجلس در دیدارهایی که با مقامات سازمان دارند، به‌جای تقاضا برای واگذاری زمین، درخواست‌هایی نظیر لزوم انجام فعالیت‌های آبخیزداری برای جلوگیری از تشدید خسارات سیل، کاشت درخت برای جلوگیری از فرسایش خاک و دیگر موضوعات فنی و تخصصی را مطرح می‌کنند.

سرپرست جدید سازمان منابع طبیعی با تاکید بر این که بخش مهمی از تغییر نوع نگاه به این سازمان، ناشی از ریل‌گذاری فنی و تخصصی انجام‌ شده در دوره مدیریتی دکتر نوبخت است، گفت: مسأله کاشت یک میلیارد درخت در ایران که در دولت سیزدهم مطرح شد، به هیچ وجه کار ساده‌ای نیست. همه ما می‌دانیم که تولید بذر و نهال و رونق بخشیدن به یک نهالستان چقدر دشوار است و خود من در بدو حضور در سازمان در زمینه تولید بذر و سپس در نهالستان‌ها فعالیت می‌کردم.

وحید در بخش دیگری از اظهارات خود خاطرنشان کرد: در نزدیک ۲۵ سالی که در سازمان منابع طبیعی مشغول به کار هستم، هیچ وقت کسی را به جدیت دکتر نوبخت برای انجام اقدامات لازم به‌منظور بهبود وضعیت نهالستان‌ها در سطح کشور، ندیده بودم و چه بسیار نهالستان‌ها و ایستگاه‌های تولید بذر مخروبه که به همت او در طول دو سال گذشته احیا شد. این تلاش دکتر نوبخت مورد توجه همکاران تمام استان‌ها قرار گرفته است و بسیاری از همکاران ستادی و استانی سازمان منابع طبیعی، شخصا به نهضت تولید نهال پیوسته‌اند.

وی با اشاره به وجود ۱۴میلیون هکتار کانون بحرانی فرسایش بادی در سطح کشور گفت: تنها دستگاهی که مسئولیت کاشت درخت در کانون‌های بیابان‌زایی و خیزش ریزگردها را برعهده گرفته است، سازمان منابع طبیعی است و شکی نیست که اگر پویش کاشت یک میلیارد درخت راه نمی‌افتاد،به‌طور قطع شاهد تشدید بسیاری از مشکلات زیست‌محیطی از جمله خیزش گرد و غبار بودیم.

به اشتراک بگذارید:

برچسب ها:





نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشترین بازنشر