پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | ساخت بزرگ‌ترین مزرعه خورشیدی جهان در چین

ساخت بزرگ‌ترین مزرعه خورشیدی جهان در چین





ساخت بزرگ‌ترین مزرعه خورشیدی جهان در چین

۱۶ تیر ۱۴۰۳، ۱۱:۵۰

یک شرکت برق دولتی در چین اعلام کرد که قصد دارد بزرگ‌ترین مزرعه خورشیدی جهان را بسازد که بتواند انرژی یک کشور کوچک را تأمین کند. این پروژه ۸.۵ میلیارد پوندی در منطقه مغولستان داخلی شمال چین ساخته خواهد شد و برق را به خوشه شهری جینگ جین-جی متشکل از پکن، تیانجین و هبی ارسال خواهد کرد. تأسیسات هشت گیگاواتی موردنظر بیش از نیمی از کل ظرفیت خورشیدی نصب‌شده در سراسر بریتانیا ظرفیت خواهد داشت و قادر است برق بیش از ۶ میلیون خانه را تأمین کند.

به گزارش پیام ما به نقل از ایمنا، این پروژه انرژی یکپارچه همچنین شامل چهار گیگاوات نیروی بادی، چهار گیگاوات نیروی زغال‌سنگ و ۲۰۰ مگاوات انرژی حرارتی خورشیدی، همچنین پنج گیگاوات ساعت ذخیره انرژی در محل خواهد بود.

انتظار می‌رود که ساخت‌وساز این نیروگاه توسط گروه انرژی‌های تجدیدپذیر چین در سپتامبر ۲۰۲۴ آغاز شود، تا ژوئن ۲۰۲۷ به پایان برسد و عرضه برق را به‌طور آنلاین آغاز کند.

برنامه‌های تأسیسات جدید تنها چند هفته پس از راه‌اندازی یک مجتمع پنج گیگاواتی در شمال غربی استان سین‌کیانگ اعلام شد و آن را به بزرگ‌ترین نیروگاه خورشیدی عملیاتی در جهان تبدیل کرد. این مزرعه خورشیدی وسیع با مساحت ۲۰۰ هزار هکتار در یک منطقه بیابانی، فضایی مشابه شهر نیویورک را اشغال می‌کند.

چین بیش از هر کشور دیگری ظرفیت انرژی خورشیدی نصب کرده است و تا نوامبر ۲۰۲۳ بیش از ۶۰۰ گیگاوات از این ظرفیت را به شبکه برق مرکزی خود متصل کرد. بر اساس گزارش آژانس بین‌المللی انرژی (IEA)، این کشور همچنان به افزایش ظرفیت خورشیدی خود ادامه می‌دهد.

آژانس بین‌المللی انرژی در گزارش اخیر خود درباره انرژی‌های تجدیدپذیر عنوان کرد در حالی که افزایش ظرفیت انرژی‌های تجدیدپذیر در اروپا، ایالات‌متحده و برزیل به بالاترین حد خود رسیده است، شتاب چین در این زمینه فوق‌العاده محسوب می‌شود. نقش چین در دستیابی به هدف جهانی سه برابر کردن انرژی‌های تجدیدپذیر حیاتی است، زیرا انتظار می‌رود این کشور تا ۲۰۳۰ بیش از نیمی از ظرفیت جدید مورد نیاز جهان را نصب کند.

به اشتراک بگذارید:





پیشنهاد سردبیر

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشترین بازنشر