پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | خطر مرگ برای سه هزار کودک در غزه

هشدار یونیسف:

خطر مرگ برای سه هزار کودک در غزه





خطر مرگ برای سه هزار کودک در غزه

۲۳ خرداد ۱۴۰۳، ۱۷:۲۲

صندوق کودکان ملل متحد (یونیسف) درباره وضعیت تغذیه و درمان سه هزار کودک در نوار غزه ابراز نگرانی کرد و از نبود امکانات و دسترسی برای ارسال کمک‌های بشردوستانه به این افراد خبر داد.

به گزارش پیام ما به نقل از مهر، صندوق کودکان ملل متحد (یونیسف) اعلام کرد که بیش از سه هزار کودک در نوار غزه از سوء‌تغذیه رنج می برند و به دلیل محرومیت از درمان لازم در نتیجه حمله رژیم صهیونیستی به شهر رفح در جنوب نوارغزه در معرض مرگ قرار دارند.

بر اساس گزارش یونیسف، در ارسال کمک‌های غذایی به شمال نوار غزه اندکی بهبود یافته‌است، درحالی که دسترسی بشردوستانه به جنوب این باریکه به میزان قابل توجهی کاهش یافته‌است که کودکان بیشتری را در معرض خطر سوء تغذیه قرار می‌دهد.

«ادیل خضر»، مدیر منطقه‌ای یونیسف در خاورمیانه و شمال آفریقا، دراین‌باره گفت: تصاویر وحشتناک از نوار غزه، کودکانی را نشان می‌دهد که پیش چشمان خانواده‌های خود به دلیل کمبود مواد غذایی و تخریب خدمات بهداشتی و درمانی جان می‌دهند.

او افزود: تا زمانی که درمان برای 3000 کودک به سرعت از سر گرفته نشود، آن‌ها در معرض خطر جدی و فوری بیماری، ابتلا به عوارض تهدیدکننده زندگی و پیوستن به لیست رو به رشد پسران و دخترانی هستند که در اثر محرومیت‌های بیهوده و ساخته دست بشر، جان خود را از دست می‌دهند.

«خضر» در ادامه گفت: هشدارهای سازمان در مورد افزایش مرگ و میر کودکان به دلیل ترکیبی قابل پیشگیری از سوءتغذیه، کم آبی و بیماری، باید اقدامات فوری را برای نجات جان کودکان بسیج کند، اما این ویرانی همچنان ادامه دارد. با ویران شدن بیمارستان‌ها، توقف درمان و کمبود منابع، شاهد رنج و مرگ کودکان بیشتری در نوار غزه خواهیم بود.

مدیر منطقه‌ای یونیسف با درخواست صدور مجوز برای این سازمان به منظور ارسال کمک‌های بیشتر به نوار غزه و بازگشایی گذرگاه‌ها گفت: آنچه کودکان فلسطین بیش از هر چیزی به آن نیاز دارند، آتش بس در نوار غزه است.

به اشتراک بگذارید:





پیشنهاد سردبیر

مطالب مرتبط

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشترین بازنشر