پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | چالشهای رزرو هتل در جزایر جنوب کشور

چالشهای رزرو هتل در جزایر جنوب کشور





چالشهای رزرو هتل در جزایر جنوب کشور

۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۰:۳۱

مسافرت به جنوب کشور یکی از ایده‌های جذاب برای شش ماه دوم سال است، هوای بسیار مطبوع و دل‌انگیز که شما را از شر سرمای دیگر نقاط کشور خلاص می‌کند. برای تجربه یک سفر لذت‌بخش باید از قبل تمام اقدامات رفاهی لازم را انجام دهید. رزرو بلیط و هتل از مهم‌ترین اقدامات پیش از سفر هستند.

به هیچ عنوان رزرو محل اسکان را به تعویق نیندازید، به خصوص اگر قصد سفر به سواحل جنوبی را دارید. با توجه به اینکه دو جزیره کیش و قشم جزو مناطق توریستی کشور هستند، رزرو محل اسکان مانند ویلا، سوئیت و هتل باید پیش از سفر انجام شود. در ادامه به بررسی چالش‌های رزرو هتل در جزایر جنوب و راهکارهای پیشگیری از آن خواهیم پرداخت، با ما همراه باشید.

اهمیت گردشگری در جزایر جنوبی کشور

چرا گردشگری در جزایر جنوبی کشور اهمیت زیادی دارد؟ بهتر است بدانید که گردشگری به نوعی یک صنعت جهانی است و به عنوان یک پدیده فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی از آن نام برده می‌شود. گردشگران از نقاط مختلف جهان به  نقاط دیگر سفر می‌کنند و این باعث تعامل فرهنگ و تمدن خواهد شد.

یکی از انواع سفرهای پرطرفدار، سفرهای داخل کشور است که به دلیل داشتن زبان مشترک، رونق بیش‌تری دارد. از مهم‌ترین دلایل اهمیت گردشگری در جزایر جنوبی می‌توان به مزایای منحصربه‌فرد آن اشاره کرد که شامل موارد زیر می‌شود.

  • ایجاد مشاغل آزاد
  • معرفی فرهنگ و تمدن کشور
  • درآمدزایی در سطح بین‌المللی
  • آشنایی با جاذبه‌های طبیعی و باستانی

گردشگری را می‌توان یک صادرات نامرئی معرفی کرد که به واسطه آن می‌توان فرهنگ و تمدن کشور را به سایر نقاط جهان صادر کرد. در واقع افراد خارجی که وارد این دو جزیره می‌شوند، راه را برای تبادل فرهنگ باز می‌کنند. در ایران عزیزمان کیش و قشم دو جزیره زیبا هستند که به واسطه داشتن جاذبه‌های دیدنی، مورد توجه افراد زیادی قرار می‌گیرند.

خوراکی‌های خوشمزه، سوغاتی و صنایع دستی از دیگر موارد جذاب این دو جزیره به شمار می‌روند. در واقع توریست‌های خارجی طی سفر بخشی از سرمایه خود را برای خرید سوغاتی یا دریافت بلیط برای بازدید از مکان‌های مختلف صرف می‌کنند و این اقدام به نوعی یک درآمدزایی به حساب می‌آید.

مشکلات و چالش ‌های رزرو هتل در جزایر جنوب

با توجه به توضیحاتی که درباره اهمیت گردشگری در جزایر جنوبی کشور عنوان شد، بهتر است بدانید که سفر به این جزایر همواره با چالش‌ها و دردسرهایی همراه است. از مهم‌ترین چالش‌های مذکور می‌توان به محل اسکان اشاره کرد. رزرو هتل و محل اقامت پیش از انجام سفر، اقدام الزامی است و با رزرو آنلاین هتل می‌توانید به سادگی این کار را انجام دهید. از مهمترین این چالش‌ها تکمیل ظرفیت شدن این هتل‌ها در مواقع خاصی از سال است و از دیگر مشکلات رزرو هتل در جزایر جنوبی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

شلوغی فصل سفر

با توجه به آب‌وهوای جزایر جنوبی کشور، بهترین زمان برای سفر به کیش و قشم در پایان فصل زمستان و اوایل بهار است. بدون شک این ایام شلوغ‌ترین زمان برای مسافرت به حساب می‌آیند و مسافرین با مشکلات کمبود محل اسکان مواجه خواهند شد. اگر شما هم می‌خواهید در این ایام سواحل زیبای خلیج فارس را ببینید، بهتر است بدانید که با جمعیت زیادی از گردشگران داخلی و توریست‌های خارجی همسفر هستید. بدون شک هزینه رزرو هتل‌های بین‌المللی در این زمان با رشد چشمگیری همراه خواهد بود و برای کاهش هزینه‌های سفر خود باید به سراغ هتل‌های رده پایین بروید.

نبود زیرساخت و برنامه‌ریزی‌

از دیگر چالش‌های دردسرساز در سفر به جزایر جنوبی کشور می‌توان به نبود هتل‌های بین‌المللی در برخی از مناطق آن اشاره کرد. متاسفانه با وجود اینکه مسافران زیادی از شهرهای دیگر ایران و حتی جهان به جزایر جنوبی کشور می‌روند، برنامه‌ریزی برای احداث هتل‌های مناسب انجام نشده و زیرساخت کافی ندارند.

عدم وجود امکانات در تمام هتل‌ها

شاید با رزرو هتل‌های کیش و قشم از امکانات مختلفی بهره‌مند شوید. اما بسیاری از هتل‌های جزایر جنوبی کشور امکانات زیادی ندارند و این موضوع، سفر گردشگران را با مشکل مواجه می‌کند. برای اینکه از ظرفیت خالی هتل‌ها استفاده کنید و محلی برای اقامت داشته باشید، باید از چند روز قبل سفر به‌صورت اینترنتی برای رزرو هتل اقدام کنید.

راهکارهای رزرو هتل ارزان در جزایر جنوبی

مشکلات و چالش‌های عنوان شده به نوعی گریبانگیر دیگر مناطق توریستی در کشور نیز هستند. با این وجود راهکارهایی وجود دارند که بر اساس آن توریست‌ها و گردشگران می‌توانند سفر خوبی را تجربه کنند. از مهم‌ترین راهکارها برای رزرو هتل ارزان و آسان در جزیره‌های جنوبی کشور می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

رزرو آنلاین هتل و استفاده از تخفیف‌ها

اگر قصد دارید تعطیلات را در سواحل زیبای خلیج فارس باشید، پیشنهاد می‌کنیم حتما از تخفیفات و جشنواره‌های ویژه استفاده کنید. برخی مجموعه‌های ارائه دهنده خدمات رفاهی با ارائه تخفیفات ویژه برای مسافرین خود، امکان تجربه سفر کم هزینه را برای آن‌ها فراهم می‌کنند. با رزرو هتل در کیش از طریق این مجموعه‌ها می‌توانید از تخفیفات ویژه آن‌ها بهره‌مند شوید. در زمان رزرو آنلاین وارد بخش اطلاعیه هتل‌ها شوید و آخرین اطلاعات مربوط به تخفیفات را بررسی کنید تا در صورت وجود تخفیفات بتوانید از آن‌ها بهره‌ ببرید.

سفر در فصل‌های خلوت و ارزان

برای رزرو هتل ارزان در قشم می‌توانید زمان سفر خود را به فصل‌های خلوت سال تغییر دهید. برخی ایام نوروز را برای سفر به این جزایر زیبا در نظر می‌گیرند، بدون شک این زمان اوج مسافرت و گردشگری است و هتلداران گاهی از این موقعیت برای افزایش قیمت‌ها استفاده می‌کنند. افزایش قیمت برای رزرو هتل در این ایام طبیعی است و اگر بخواهید سفر ارزان‌تری داشته باشید باید در ایام کم مسافر مثل تابستان به جنوب سفر کنید.

انتخاب هتل‌های ارزان قیمت

هزینه‌های سفر به جزایر جنوبی به دلیل توریستی بودن این مناطق تا حدی بالاست. به همین دلیل می‌توانید با صرفه‌جویی در دیگر موارد، هزینه‌های سفر را قدری کاهش دهید. برای این کار می‌توانید به سراغ هتل‌های ارزان قیمت بروید. این مجموعه‌ها شاید خدمات بین‌المللی ارائه ندهند، ولی محل سکونت امن و با خدمات قابل‌قبولی دارند.

انتخاب هتل در فاصله زیادی از مرکز شهر

بدون شک یکی از مهم‌ترین دلایل افزایش نرخ رزرو هتل، مکان آن است. هتل‌هایی که در فاصله کوتاه به مرکز شهر قرار دارند، امکان دسترسی به سایر مکان‌های خدماتی و رفاهی را برای گردشگران فراهم می‌کنند. این میزان دسترسی به نوعی یک امتیاز محسوب می‌شود که با افزایش قیمت رزرو هتل همراه است. اگر می‌خواهید هزینه‌های سفرتان کاهش پیدا کند باید به سراغ رزرو هتل‌هایی بروید که تا مرکز شهر فاصله زیادی دارند.

به طور کلی کیش و قشم، دو جزیره زیبا در جنوب ایران هستند که همه‌ساله میزبانی تعداد زیادی از توریستان خارجی را بر عهده دارند. گردشگران داخلی نیز این دو جزیره زیبا را برای بازدید در ایام تعطیلات انتخاب می‌کنند و همین امر سبب شده است تا شش ماهه دوم سال و نیمی از فروردین، این دو جزیره مهمانان زیادی را پذیرا باشند.

با وجود زیبایی‌های فوق العاده‌ جزایر و طبیعت بکر، نبود زیرساخت رفاهی و خدماتی مشکلات و چالش‌های زیادی را برای مسافرین به همراه دارد. با اینکه این دو جزیره قطب گردشگری به حساب می‌آیند، ولی طی سال‌های گذشته هیچ‌گونه برنامه‌ریزی برای ساخت‌وساز هتل‌های بین‌المللی با امکانات رفاهی ایده‌آل صورت نگرفته است. البته مجموعه هتل‌های اندکی در این جزایر وجود دارند که با ارائه بهترین خدمات، سعی در جلب توجه مسافرین دارند ولی تعداد آن‌ها بسیار محدود است.

به اشتراک بگذارید:





پیشنهاد سردبیر

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *