سلاجقه در نامه‌ای به استانداران سراسر کشور:

طبیعت پاکسازی و مسیرهای گردشگری و برای نوروز آماده شود





طبیعت پاکسازی و مسیرهای گردشگری و برای نوروز آماده شود

۷ اسفند ۱۴۰۲، ۱۶:۳۴

 معاون رییس جمهور از استانداران سراسر کشور خواست تا با اجرای طرح‌های پاکسازی طبیعت به‌ویژه حاشیه محورهای مواصلاتی شهری و روستایی، مراکز گردشگری و زیستگاه‌های طبیعی استان در قالب طرح «مسیر سبز-ایران پاک» مسیرهای گردشگری را برای بهره‌مندی گردشگران از ظرفیت‌های محیط‌زیستی پاک و سالم فراهم کنند.

به گزارش پیام ما به نقل از ایسنا علی سلاجقه در نامه‌ای به استانداران سراسر کشور نوشت: عدم مدیریت اصولی پسماندها به‌ویژه درحاشیه محورهای مواصلاتی، مناطق ساحلی، دریایی و طبیعی و پراکنش انواع پسماندها به‌ویژه پلاستیک، ضایعات و نخاله‌های ساختمانی علاوه بر زشت و نازیبا کردن سیمای طبیعت، موجب ایجاد آلودگی و تخریب منابع زیستی(آب، خاک و …) و بروز اثرات سوء بهداشتی و محیط زیستی شده است.

او با اشاره به اینکه این موضوع با توجه به حضور گسترده مسافران و گردشگران در ایام تعطیلات نوروز تشدید خواهد شد، تاکید کرد: نبود زیرساخت‌های گردشگری و برنامه‌ریزی مطلوب به منظور بهره گیری معقول از ظرفیت‌ها و فرصت‌های موجود نیز این مساله را قوت می‌بخشد که نیازمند توجه جدی برای حل آن است.

معاون رییس جمهوری تصریح کرد: با توجه به ضرورت پیشگیری از آلودگی و تخریب محیط زیست، حفظ سیمای محیط طبیعی و شرایط بوم شناختی رودخانه‌ها و همچنین حفظ و پاکسازی سواحل، ضرورت دارد، استانداران محترم در اجرای ماده ۷ قانون مدیریت پسماند و ماده ۷ آئین‌نامه کاهش مصرف کیسه‌های پلاستیکی و در راستای توجه بخشی به مسئولیت قانونی-اجتماعی آحاد جامعه، با بهره‌گیری از ظرفیت تمامی دستگاه ها به‌ویژه شهرداری‌ها، بخشداری‌ها، راهداری‌ها و تشکل‌های مردم‌نهاد، بسیج کلیه امکانات و اطلاع رسانی از طریق رسانه‌های پر مخاطب نظیر مراکز صدا و سیمای استانی، طبق برنامه‌ای جامع تحت عنوان «مسیر سبز-ایران پاک» اجرای طرح‌های پاکسازی طبیعت به‌ویژه حاشیه محورهای مواصلاتی شهری و روستایی، مراکز گردشگری و زیستگاه‌های طبیعی استان تا پایان اسفند ماه را برنامه ریزی و بسترهای لازم را برای بهره‌مندی مسافران و گردشگران از ظرفیت‌های موجود و برخورداری از محیط زیستی پاک و سالم در سال جدید فراهم کنند.

او عنوان کرد: با توجه به اهمیت موضوع و سابقه اجرای موفق طرح در سنوات گذشته، لازم است استانداران محترم ضمن برنامه‌ریزی و ایجاد هماهنگی‌های لازم در کارگروه های استانی و متناظر شهرستانی به منظور اجرای مطلوب این پویش با مشارکت فعال تمامی دستگاه‌های مرتبط، گزارش اقدامات را نیز منعکس کنند.

به اشتراک بگذارید:





نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

روی تاریک مصرف بی‌رویه سویا

احتیاط هایی درباره مصرف سویا

روی تاریک مصرف بی‌رویه سویا

استقرار هزاران سار صورتی در زیستگاه‌های طبیعی شهرستان انگوت

حضور پرندگان مهاجر در شمال غرب کشور

استقرار هزاران سار صورتی در زیستگاه‌های طبیعی شهرستان انگوت

چرای غیرمجاز دام در خراسان شمالی؛ تهدیدی جدی برای بقای یوزپلنگ آسیایی

بحران در زیستگاه‌های حساس حیات‌وحش

چرای غیرمجاز دام در خراسان شمالی؛ تهدیدی جدی برای بقای یوزپلنگ آسیایی

فیش حقوقی خردادماه بازنشستگان تأمین اجتماعی صادر شد

اطلاعیه مهم سازمان تأمین اجتماعی

فیش حقوقی خردادماه بازنشستگان تأمین اجتماعی صادر شد

بازگشت حیات‌وحش به طبیعت؛ ۳۵ گونه جانوری در مناطق حفاظت‌شده تهران رهاسازی شدند

گامی مؤثر در جهت حفاظت از تنوع زیستی استان تهران

بازگشت حیات‌وحش به طبیعت؛ ۳۵ گونه جانوری در مناطق حفاظت‌شده تهران رهاسازی شدند

کاهش یک‌متری تراز آب دریای خزر در ۵ سال اخیر

وضعیت نگران‌کننده تراز آب بزرگ‌ترین دریاچه جهان

کاهش یک‌متری تراز آب دریای خزر در ۵ سال اخیر

لاهیجان‌زاده: حفاظت پایدار از تالاب‌ها بدون مشارکت جوامع محلی ممکن نیست

حفاظت از تالاب‌های کشور

لاهیجان‌زاده: حفاظت پایدار از تالاب‌ها بدون مشارکت جوامع محلی ممکن نیست

منبع آگاه: رفع اختلالات چهار بانک زودتر از دو هفته انجام می‌شود

اختلال در سامانه‌های بانکی

منبع آگاه: رفع اختلالات چهار بانک زودتر از دو هفته انجام می‌شود

پویش «محرم سبز» در استان تهران؛ کاهش پسماند و ترویج نذر سبز در مراسم عزاداری

محیط زیست و آیین‌های مذهبی

پویش «محرم سبز» در استان تهران؛ کاهش پسماند و ترویج نذر سبز در مراسم عزاداری

رهاسازی بیش از ۲ میلیون بچه‌ماهی بومی در تالاب هورالعظیم

رهاسازی بیش از ۲ میلیون بچه‌ماهی بومی در تالاب هورالعظیم