بایگانی مطالب: انرژی

کاهش 50 درصدی مصرف انرژی تصفیه‌خانه‌ها با فناوری نانوحباب

بومی‌سازی فناوری نانوحباب در ایران، مصرف انرژی تصفیه‌خانه‌های آب و فاضلاب را تا 50 درصد کاهش داده و به پایداری شبکه برق کشور در شرایط بحران کمبود انرژی کمک می‌کند.

آغاز بهره برداری رسمی و عملیات اجرایی فاز نخست نیروگاه های خورشیدی خراسان جنوبی

بهره برداری رسمی و عملیات اجرایی فاز نخست نیروگاه های خورشیدی خراسان جنوبی با ظرفیت مجموع 97 مگاوات امروز، ۱۱ مردادماه با حضور عباس علی آبادی، وزیر نیرو به صورت ویدئو کنفرانسی آغاز شد.)

ثبت بیشترین مصرف برق سال جاری در آغاز مرداد / برای عبور از تابستان، ذخایر برق‌آبی باید حفظ شود

مدیر بهره‌برداری و کنترل شبکه برق کشور با اشاره به ثبت رکورد ۷۷ هزار و ۴۹۷ مگاوات در روز سه‌شنبه ۷ مرداد، تأکید کرد: ذخایر نیروگاه‌های برق‌آبی باید برای ادامه تابستان و روزهای گرم پیش‌رو به‌صورت هدفمند مصرف شود.

راه‌اندازی سامانه هوشمند جذب سرمایه‌گذاری در پالایشگاه اصفهان

سامانه هوشمند جذب سرمایه‌گذاری (چت‌بات) با هدف تسهیل جذب سرمایه، با امضای تفاهم‌نامه‌ای میان استاندار اصفهان و مدیرعامل پالایشگاه اصفهان، به‌صورت پایلوت در این استان راه‌اندازی شد.

آغاز احداث پروژه ۴۲۰ مگاواتی نیروگاه خورشیدی در سیرجان

مجری طرح نیروگاه های خورشیدی خصوصی کشور با اشاره به آغاز عملیات اجرایی پروژه ۴۲۰ مگاواتی نیروگاه خورشیدی در شهرستان سیرجان، از سرمایه‌گذاری ۱.۲ میلیارد دلاری بانک گردشگری برای احداث ۱۵ ساختگاه نیروگاهی در هشت استان کشور جمعا به ظرفیت ۳۰۰۰ مگاوات خبر داد.

آغاز واردات بنزین سوپر توسط بخش خصوصی

فرآیند واردات بنزین سوپر توسط بخش خصوصی با صدور پنج مجوز آغاز شده است. شرکت‌های خصوصی صاحب صلاحیت می‌توانند بر اساس این مجوزها، بنزین سوپر را وارد کنند.

دود شهران؛ ناشی از جمع‌آوری ضایعات مخازن نفت

شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران اعلام کرد دود مشاهده شده در انبار نفت شهران ناشی از جمع‌آوری ضایعات مخازن آسیب‌دیده در جنگ با رژیم صهیونیستی است و جای نگرانی نیست.

کاهش ۵ میلیون لیتری مصرف روزانه گازوئیل در چهار ماه نخست امسال

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس از کاهش ۵ میلیون لیتری مصرف روزانه گازوئیل در چهار ماه نخست امسال خبر داد و اعلام کرد که این کاهش عمدتاً حاصل اقدام‌های صورت‌گرفته در زمینه مقابله با قاچاق سوخت بوده است.

انکار خاموشی

وزیر نیرو روز دوشنبه در حاشیه برنامه افتتاح «طرح‌های آب و برق غرب و جنوب‌غرب تهران» به سؤالات روزنامه «پیام‌ ما» پاسخ گفت. «عباس علی‌آبادی» در واکنش به این موضوع که تشدید اعمال خاموشی در شهرهای مختلف ایران و افزایش ساعت قطع برق از یک نوبت دوساعته به دو نوبت (مجموعاً چهار ساعت) نارضایتی مردم را افزایش داده است، این موضوع را کاملاً رد کرد. علی‌آبادی در پاسخ به «پیام ما» گفت: «بسیاری از این موارد ناشی از حادثه است نه اعمال خاموشی. برنامه وزارت نیرو ایجاد محدودیت در دسترسی به برق برای یک نوبت دوساعته است، نه چهار ساعت. تلاش می‌کنیم این محدودیت هم در شب اتفاق نیفتد تا تحمل آن برای‌ مردم راحت‌تر باشد. شهروندان هر موردی غیر از این برنامه را گزارش کنند.» گفته‌های وزیر نیرو درحالی‌است که در جدول زمان‌بندی ارائه‌شده در اپلیکیشن «برق من»، به‌جز پایتخت، زمان قطع مناطق در بسیاری شهرهای کشور، از جمله اسلامشهر در مجاورت پایتخت، اصفهان، شهرهای استان‌های خراسان‌رضوی، گلستان، خوزستان و بسیاری مناطق دیگر به‌شکل رسمی دو بار در روز اعلام شده است. همچنین، بسیاری از شهروندان با قطع برق، امکان دسترسی به آب را هم از دست می‌دهند.

تداوم صادرات نفت ایران با وجود تحریم‌ها

وزیر نفت، محسن پاک‌نژاد، تاکید کرد صادرات نفت ایران با وجود تحریم‌ها و احتمال فعال شدن مکانیسم ماشه ادامه دارد و وزارت نفت برای سناریوهای مختلف برنامه‌ریزی کرده است.