سایت خبری پیام ما آنلاین | رئیس هیات مدیره شرکت پلاسمای نوین: پس از 38 سال عملیات اجرایی کارخانه پلاسمای خون در کرمان آغاز شد

رئیس هیات مدیره شرکت پلاسمای نوین: پس از 38 سال عملیات اجرایی کارخانه پلاسمای خون در کرمان آغاز شد





۲۲ بهمن ۱۳۹۵، ۲۳:۱۹

رئیس هیات مدیره شرکت پلاسمای نوین:
پس از 38 سال عملیات اجرایی کارخانه پلاسمای خون در کرمان آغاز شد

عملیات اجرایی کارخانه پلاسمای خون که از آن به عنوان نخستین پالایشگاه پلاسمای انسانی در ایران و بزرگترین کارخانه در خاورمیانه نام برده می شود، در ادامه سفر 2 روزه رئیس مجلس شورای اسلامی به استان کرمان آغاز شد. این کارخانه در شهرک صنعتی فناوری سلامت واقع در جاده ماهان با سرمایه گذاری بخش خصوصی احداث می شود و 300 میلیون دلار صرفه جویی ارزی در سال ایجاد می کند.
این طرح از پروژه های مصوب سفر رئیس جمهوری به کرمان است
استاندار کرمان با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی واقعی را در استان دنبال می‌کنیم گفت: امیدواریم حرکتی که در کرمان کلید خورده، آغازی برای سبک جدیدی از اداره کشور و الگوی خوبی برای کشور باشد. به گزارش ایرنا علیرضا رزم حسینی روز گذشته در آیین آغاز عملیات اجرایی کارخانه پلاسمای خون افزود: مطالعات و مراحل اداری این طرح بیش از 2 سال در دولت یازدهم پیگیری شده و از پروژه های مصوب سفر رئیس جمهوری به کرمان است.وی اظهار کرد: آیت الله هاشمی رفسنجانی، وزیر کشور، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و نمایندگان استان کرمان برای عملیاتی شدن طرح احداث کارخانه پلاسمای خون در ماهان کرمان بسیار تلاش کرده اند. رئیس هیات مدیره شرکت پلاسمای نوین نیز گفت: فقط هفت کشور در دنیا صنعت تولید پلاسمای انسانی را دارند. سید محمد صدرهاشمی افزود: پلاسمایی که اکنون در کشور تهیه می شود یا به صورت خریداری شده، اهدایی یا از طریق سازمان انتقال خون تامین می شود. وی اظهار کرد: تولید پلاسمای انسانی سال 1373 توسط مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی آغاز شد و 2 سال بعد به بهانه اینکه صنعت ویروس زدایی در کشور وجود ندارد، تعطیل شد. وی گفت: امروز در محصولاتی که از پلاسما مشتق می شود به سایر کشورها وابسته هستیم. صدرهاشمی افزود: شرکت خارجی سال 85 قرار شد برای راه اندازی کارخانه پلاسما به ما کمک کند و چندین مرتبه حتی از ایران هزینه دریافت کرد اما کاری انجام نداد و به بهانه تحریم ها تجهیزات ما را هم ندادند. وی تصریح کرد: هر سال حدود 300 میلیون دلار محصولات مشتق پلاسما وارد کشور می شود و این وابستگی همچنان وجود دارد. صدرهاشمی گفت: مراکز جمع آوری پلاسما در کشور ایجاد شده و بعد از فریز کردن این محصول با کامیون های مخصوص برای فرآوری به خارج از کشور منتقل و بعد از فرآوری دوباره به کشور برگشت داده می شود. وی خاطرنشان کرد: درست است که این کار تکنولوژی پیچیده ای دارد اما در کشور ما قابل انجام است و همه کشورهای دنیا سعی می کنند پلاسمای مورد نیاز کشورشان را خودشان تولید کنند. وی افزود: ایجاب می کند بر همین اساس ما نیز پلاسمای مورد نیاز خودمان را تولید کنیم و فاکتورها را جداگانه به مردم بدهیم. صدرهاشمی گفت: 38 سال است برای راه اندازی این پالایشگاه تلاش می کنیم ولی به دلایل مختلفی تاکنون نتوانسته ایم و امروز با مدیریت دولت یازدهم طی چهار ماه تمامی مراحل اداری و اقدامات فنی تاسیس کارخانه انجام و عملیات اجرایی این طرح آغاز شد.
داستان غم انگیز پالایشگاه کشور را کتاب کنید
رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: امروز هیچ اولویتی بالاتر از این نیست که اقتصادی قوی داشته باشیم تا پیام رسان خوبی برای ملت ها باشیم. به گزارش ایرنا علی لاریجانی در این آیین تصریح کرد: این پالایشگاه یک نمونه از امور اقتصادی است و خوشحالم که امروز این کار در کشور انجام می شود. وی اظهار داشت: خوشحال هستم که توانستم در امر توسعه استان کرمان مشارکتی داشته باشم. رئیس قوه مقننه گفت: داستان غم انگیز پالایشگاه کشور را کتاب کنید که همه متوجه شوند چگونه بعضی از بی تدبیری ها موجب می شود کشور در برخی عرصه ها عقب بیفتد و همچنین ببینند تدبیر چگونه موجب پیشرفت می شود و امروز برخی از موانع در حال برداشته شدن است.
وی اضافه کرد: استاندار کرمان روحیه خوبی دارد و این استان نمایندگان موثری در مجلس دارد که همین زمینه را برای سرمایه گذاری و توسعه در این استان فراهم کرده است. وی گفت: من عادت ندارم هیچ جایی کلنگ آغاز عملیات اجرایی را به زمین بزنم اما برای این کار به دلیل اهمیت آن حاضر شدم، انجام بدهم به شرط آنکه 2 ساله کار انجام شود.

به اشتراک بگذارید:





نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *