پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | خبر

خبر





۲۱ بهمن ۱۳۹۵، ۳:۵۶

اخراج پناهجویان افغانستانی از آلمان
با وجود تردید چند ایالت آلمان ‌در مورد اخراج پناهجویان افغانستانی، اداره فدرال مهاجرت و پناهندگی آلمان در نظر دارد که اخراج پرمناقشه پناهجویان افغانستانی را ادامه بدهد. قبلاَ پنج ایالت تردید خود به این اخراج‌ها را ابراز داشته اند.
یوتا کورت، رئیس اداره فدرال مهاجرت و پناهندگی آلمان به روزنامه «پساور نوین پریسه» گفت: «حکومت آلمان فدرال به این نظر خود استوار می‌ماند که بازگشت (پناهجویان) به افغانستان باید به صورت مسئولانه اما ثابت قدم انجام یابد.» خانم کورت افزود که نگرانی‌ها راجع به وضعیت امنیتی نیز به شکلی در نظر گرفته می‌شود که در روند رسیدگی به تقاضای پناهندگی، نیازمندی به محافظت و خطراتی که در سطح کشور مانع اخراج می‌شوند، به صورت فردی مورد بررسی قرار می‌گیرند.
روزنامه‌های گروه رسانه‌ای «فونکه» روز دوشنبه گزارش دادند که حکومت‌های پنج ایالت آلمان در مورد اخراج پناهجویان رد شده افغانستانی مردد اند. بعد از ایالت‌های شلسویگ هولشتاین و برلین، ایالت‌های بریمن، نیدرزاکسن و راینلند فالس نیز تردید خود به اخراج مهاجران افغانستانی را بیان داشته اند. این در حالی است که براساس گزارش ملل متحد که روز دوشنبه نشر شد، وضعیت امنیتی افغانستان به صورت چشمگیر خرابتر شده است. شمار کشته‌شده‌ها و زخمیان در سال گذشته میلادی به ۱۱ هزار و ۴۱۸ تن رسیده است. وزارت کشور آلمان فدرال بعد از امضای یک تفاهمنامه با حکومت افغانستان در ماه اکتوبر از ایالت‌ها تقاضا کرد که پناهجویان رد شده افغانستانی را اخراج کنند. نخستین اخراج گروهی پناهجویان افغانستانی در ماه دسمبر و دومین مرحله آن در ماه جنوری اجرا شد./روزنامه 8 صبح افغانستان

کاهش فزاینده فرصت
شغلی در انگلیس با خروج از اتحادیه اروپا
به نقل از اسپوتنیک، اندیشکده «بروگل» مستقر در «بروکسل» در بلژیک امروز چهارشنبه با انتشار گزارشی اعلام کرد: خروج انگلیس از اتحادیه اروپا می تواند به از دست رفتن 30 هزار فرصت شغلی در بخش های مالی این کشور منجر شود؛ این درحالیست که کشورهای عضو اتحادیه اروپا می توانند به سرعت بازارهای مالی خود را توسعه دهند و در مقابل هر اتفاقی انعطاف پذیری خود را حفظ کنند. بر اساس این گزارش، همانطور که بانکهای آمریکایی یک سوم از فعالیت های عمده انگلیس را تشکیل می دهد، خروج انگلیس از اتحادیه اروپا می تواند به از دست رفتن حدود 10 هزار فرصت شغلی در حوزه بانکی در این کشور منجر شود. همچنین بین 18 هزار تا 20 هزار فرصت شغلی مربوط به خدمات حرفه ای (از جمله شغلهای مشاوره ای، حقوقی و حسابداری) ممکن است از انگلیس حذف شود. در نتیجه شهرها و کشورهای مختلف به طور طبیعی برای جذب کسب و کارهایی که در انگلیس از دست رفته است، با هم به رقابت خواهند پرداخت. انگلیس فرآیند رسمی برای خروج از اتحادیه اروپا را در ماه مارس آغاز می کند. ماه گذشته، ترزا می، نخست وزیر انگلیس درخصوص طرح خود برای خروج از بازار واحد اروپا و دستیابی به توافق تجارت آزاد با اتحادیه اروپا صحبتهایی را ارائه کرد.

به اشتراک بگذارید:





مطالب مرتبط

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *