سایت خبری پیام ما آنلاین | سخنگوی‌وزارت‌خارجه: استفاده روسیه از پایگاه‌همدان عجالتا پایان‌یافت

سخنگوی‌وزارت‌خارجه: استفاده روسیه از پایگاه‌همدان عجالتا پایان‌یافت





۲ شهریور ۱۳۹۵، ۰:۳۰

سخنگوی‌وزارت‌خارجه:
استفاده روسیه از پایگاه‌همدان عجالتا پایان‌یافت

سخنگوی جدید وزارت‌خارجه ایران در اولین کنفرانس خبری خود گفت که استفاده روسیه از پایگاه هوایی همدان عجالتا پایان یافته است. به گزارش تسنیم بهرام قاسمی در پاسخ به سوالی درباره اطلاع ندادن ایران درباره سفر چاووش اوغلو و نیز استفاده روسیه از پایگاه نوژه در حالی که طرف مقابل موضوع را مطرح کرد گفت: «هر چه کار شفاف‌تر باشد بهتر است اما قرار با ترکیه این بود که اطلاع رسانی بعد از آن باشد که البته به دلیل اختلاف ساعت این موضوع رخ داد. با توجه به نقش ترکیه در منطقه و نقش بزرگ ایران در منطقه نشست‌های ما می‌تواند کمک کند به اوضاع سوریه و منطقه. درباره روسیه هم تفاهم بود که طرفین بعد از عملیات اطلاع رسانی کنند که انجام گرفت.
روسیه نه در ایران پایگاه دارد و نه مستقر شده است. موضوعی بود که انجام و عجالتا پایان گرفت.» سخنگوی دستگاه دیپلماسی کشور در خصوص تشکیل مثلث ایران، سوریه و ترکیه گفت: «در پرونده روابط ترکیه و ایران موضوعات زیادی وجود دارد که مسائل دو جانبه و منطقه‌ای است که یمن، عراق و سوریه و مدیترانه را در بر می‌گیرد که صحبت شده است.
سوریه یکی از مسائل جدی است اما اینکه همکاری 3 جانبه داشته باشیم هنوز زود است. از گسترش روابط روسیه و ترکیه استقبال می‌کنیم که می‌تواند در جایی اشتراک نظر سه جانبه را داشته باشد اما اینکه کجا و کی مشخص نیست.» وی در خصوص بازداشت 2 دیپلمات خارجی در ایران گفت: «سفر آنها به منطقه با اطلاع رسانی به وزارت خارجه بوده و بدون هماهنگی ما نبوده که به طبع دیگر ارگان‌ها هم در جریان نبودند.
تخلف خاصی صورت نگرفته اما اینکه در منطقه چه اتفاقی افتاده که نیروی انتظامی به آنها مشکوک شده و سوالاتی پرسیده که بلافاصله بعد از احراز هویت آزاد شده‌اند روشن است، اصلا دستگیری در کار نبوده است.»
قاسمی در خصوص توقیف لنج‌های ایرانی از سوی عربستان گفت: «ما نسبت به وضعیت ایرانیان خارج از کشور حساس و پیگیر هستیم اما متاسفانه نمی‌توانیم مستقیما از عربستان پیگیر کنیم و به طرق مختلف دنبال می‌کنیم که گاهگاهی این مسیر طولانی و کند می‌شود.»

به اشتراک بگذارید:





نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *