پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | مراسم بدرقه ملی پوشان کرمانی کاروان پاراالمپیک چشم کرمانی‌ها به ریو 2016

مراسم بدرقه ملی پوشان کرمانی کاروان پاراالمپیک چشم کرمانی‌ها به ریو 2016





۳۱ مرداد ۱۳۹۵، ۲۲:۳۵

مراسم بدرقه ملی پوشان کرمانی کاروان پاراالمپیک
چشم کرمانی‌ها به ریو 2016

صبح دیروز و در مراسمی، از اعضای کرمانی کاروان پاراالمپیک ایران حاضر در ریودوژانیرو برزیل تقدیر به عمل آمد.
درابتدای این مراسم که با حضور استاندار و جمعی از مقامات استانی درمحل سالن پیامبر اعظم استانداری بر گزار شد، عشرت کردستانی، پرچمدار کاروان پاراالمپیک ایران و بازیکن تیم والیبال نشسته ایران، با اهدا یک جلد قرآن مجید و قرائت مقاله ای به نیابت از تمامی ورزشکاران، از زحمات استاندارتشکر و ابراز امیدواری کرد با حمایت های بیشتر استاندار و جامعه ورزش استان شاهد پیشرفت این قشر از جامعه باشیم.
در ادامه عباس صادق زاده، مدیر کل بهزیستی استان در سخنانی گفت: مایه افتخار است که برپایی این گونه مراسم ها هرساله در برنامه کاری ما قرار دارد و امسال هم خوشحالیم که در جمع ملی پوشان حاضر در برزیل هستیم و آنها را برای کسب افتخار بدرقه می کنیم و امیدواریم امسال هم مثل هرسال افتخاراتى متناسب با شأن استان کرمان کسب شود و این عزیزان با دست پر به مهین اسلامى بازگردند.
وی ادامه داد: در جمع معلولین و افراد بى سرپرست حدودا سه هزار ورزشکار داریم که 500 نفر از این جمع به طور حرفه اى ورزش مى کنند که این نشان دهنده استعداد خوب ورزشى در کرمان است. امسال ده درصد از پاراالمپیکى هاى کشور کرمانى هستند و از استاندار مى خواهیم با توجه به حامیان مالی خوب، اعتبارى هم جهت اعتلا و پیشرفت ورزشکاران معلول اختصاص دهند تا بتوان براى پر کردن جاى شان در آینده برنامه ریزى کزد.
صادق زاده ادامه داد: باید شرایطی فراهم شود که بتوان از ظرفیت این عزیزان در رشد و پرورش ورزش استان استفاده شود تا بتوان جایگزین مناسبی برا آنها تربیت کرد، چرا که یک روز بالاخره دنیای ورزش حرفه ای آنها به پایان می رسد.
مهدی نخعی، رییس هیات معلولان و جانبازان به سابقه ورزش معلولان در استان کرمان اشاره کرد و افزود: این هیات با فعالیت 25 ساله سعید مختاریان را به عنوان اولین ورزشکار در سال 1996 به مسابقات اعزام کردیم و از آن سال تا کنون تعداد ورزشکاران کرمانی حاضر در پاراالمپیک تقریبا 10 برابر شده و امیدواریم در توکیو 2020 نیز همین روند پیشرفت را ادامه بدهیم.
فاطمه السادات حسینی، مدیرکل بانوان و خانواده حوزه استانداری هم با قرائت شعری به همت ورزشکاران کرمانی پرداخت و گفت: بی نظیر است دو پرچمدار برای دو کاروان از استان کرمان. تشکر می کنم از تمامی بانوان ورزشکار کرمانی که حماسه ای خلق کردند و منتظریم با افتخارآفرینی این عزیزان در برزیل شاهد بازگشت باشکوه آنها باشیم.
زهرا موسی پور، مدیرکل امور فرهنگی و اجتماعی استانداری، به مقایسه معلولان ورزشکار با افراد سالم پرداخت و بیان کرد: این عزیزان نشان دادند که ظاهر معلول آنها محدودیت نیست واراده قوی تری نسبت به بسیاری از افراد به ظاهر سالم دارند. از استاندار محترم تقاضا دارم شرایط را طوری فراهم کنند تا حال و هوای استان در طول مسابقات کاملا پاراالمپیکی باشد.
زهرا نعمتی پرچمدار کاروان المپیک ایران در ریو نیز با ابراز خوشحالی از حضور چندین ورزشکار استان در کاروان ایران، از عدم حضور کرمانی ها در المپیک ریو گلایه کرد و افزود: از استان فقط من در المپیک بودم که جای تاسف دارد. کاش موقعیتی پیش بیاید تا در کنار رشد ورزش معلولان و جانبازان، سایر ورزشکاران نیز در راه رشد و پیشرفت قرار بگیرند.
علیرضا رزم حسینی، استاندار کرمان به اسامی و افتخارات ورزشکاران کرمانی اشاره کرد و بیان داشت: اگر کاری کردیم وظیفه انجام دادیم. در ورزش هرچقدر هزینه کنیم کم است چرا که برای بیمارستان ها وآسیب های اجتماعی هزینه کمتری می پردازیم. برای ورزش کردن از همه جاها از جمله مسجد و تکایا باید استفاده کنیم تا بهانه ای برای نداشتن جا و مکان نباشد.
وی افزود: با وجود این همه امکانات و استعدادها گرفتن بازیکن غیر بومی منطقی و درست نیست و باید بومی سازی کنیم، این نظر اهالی و کارشناسان ورزشی است و باید به آن توجه شود.
استاندار ضمن آرزوی موفقیت برای کاروان ورزشی ایران، به هدایای ورزشکاران مدال آور پاراالمپیک اشاره کرد و گفت: برای کسانی که مدال طلا بگیرند، 50 سکه، مدال نقره،40 و برای مدال برنز 30 سکه به اضافه ایجاد شغل و تامین مسکن برای کسانی که فاقد آن هستند، در نطر می گیریم و از صدا و سیمای مرکزکرمان هم می خواهیم با اطلاع رسانی خوب و کامل، مسابقات این عزیزان را به طور کامل پوشش دهد.
در پایان لوح های تقدیر و جوایز نقدی به ورزشکاران اهدا شد.

به اشتراک بگذارید:





مطالب مرتبط

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *