پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | در گفت و گو با مهدی قراری زاده و سیروس خالقی، دو کاراته کا موفق کرمانی عنوان شد: پیشرفت کاتا بیشتر از کومیته است

در گفت و گو با مهدی قراری زاده و سیروس خالقی، دو کاراته کا موفق کرمانی عنوان شد: پیشرفت کاتا بیشتر از کومیته است





۳۰ مرداد ۱۳۹۵، ۲۳:۴۳

در گفت و گو با مهدی قراری زاده و سیروس خالقی، دو کاراته کا موفق کرمانی عنوان شد:
پیشرفت کاتا بیشتر از کومیته است

ورزش کاراته در استان کرمان دارای سابقه و قدمت بسیاری می باشد که با زحمات عده زیادی از اساتید این فن، روز به روز پیشرفت و علاقمندان زیادی را به خود کسب کرده است. در این بین بوده و هستند ورزشکارانی که با جدیت خود و صرف فعل خواستن به رتبه ها و مدارج بالایی در داخل و خارج از ایران دست یافته و برای کشورمان افتخار آفرین شده اند.
مهدی قراری زاده و سیروس خالقی دو تن از این جوانان کم نام و نشان اما موفق کرمانی هستند که بارها در سطح مسابقات داخلی و بین اللملی مقام کسب کرده اند.مهدی قراری زاده متولد سال 76 کرمان. کاراته را از 6 سالگی زیر نظر سنسی سامع محمدی در باشگاه الماس شروع واز سال 92 تا 94 به عضویت تیم ملی کاراته در رده نوجوانان جوانان در آمده است.همچنین سیروس خالقی نیز متولد1370 کرمان است و کاراته را از 5سالگی با استاد صادقی شروع و سپس زیر نظر استاد مهدی محمدی در باشگاه الماس ادامه واز آن زمان تا کنون در رشته کاتا زیر نظر ایشان ، بطور حرفه ای مشغول فعالیت ورزشی می باشد. مصاحبه کوتاهی را با این دو ورزشکار جوان و آینده دار انجام دادیم که در زیر با هم می خوانیم.

چه مقام هایی تا کنون کسب کرده اید؟
قراری زاده: تقریبا در تمامی ردهای سنی مقام ها و رتبه هایی را در سطح کشور کسب کرده ام اما آنچه که باعث رشد و پیشرفت بیشتر من در کنار تمریناتم بود، حضور در مسابقات برون مرزی و بین المللی است که مهترین این مدال‌ها و رتبه‌ها عبارتند از:
طلا انفرادی کاپ جهانی انگلیس سال2008، برنز تیمی کاپ جهانی انگلیس سال 2008، طلا انفرادی آسیا گوجوکای تایلند2011، طلا انفرادی لیگ جهانی ترکیه 2013 و طلای انفرادی در مسابقات جهانی گوجوکای هند 2013.
پس از اینکه از سال1392 به عضویت تیم ملی در آمدم، مقام‌های ذیل را به صورت انفرادی کسب کردم که شامل:
برنز جهانی اندونزی 2015، برنز آسیایی مالزی2013، پنجمی جهانی اسپانیا2013، طلا کاراته وان ترکیه2014 و طلا کاپ آزاد تایلند در سال 2015 می باشد.
خالقی: بنده نیز دررشته کاتا و کلیه ردهای سنی مقام های کشوری زیادی هم در مسابقات سبکی و هم مسابقات آزاد دارم
که مهمترین آنها عبارتند از؛
طلا انفرادی کاپ جهانی انگلیس سال2008، طلا تیمی کاپ جهانی انگلیس سال 2008، طلا تیمی مسابقات اروپایی بیرمنگام 2008، نقره تیمی جهانی گوجوکای هند 2013 ونقره بین المللی جام وحدت ودوستی ارومیه در سال 93. ضمن اینکه در حال حاضر با داشتن مقام اول کشور و کسب نفر برتر اردوهای تیم ملی کاتا، برای مسابقات جهانی اتریش اماده میشوم.
دلیل موفقیت های خود را در چه می بینید؟
قراری زاده: اول عنایت خداوند و دعای خیر پدرو مادرم و دوم زحمات مربی عزیزم وسوم نظم و تلاش و تمرینات بی وقفه که زندگی خودم را خلاصه کردم در درس و تمرین. امیدوارم نتیجه زحماتم را خداوند به من هدیه کند همان گونه که تا کنون لطفش نصیب من بوده است.
خالقی: لطف خداوند منان و دعا خیر پدرو مادرم که همیشه مشوق و حامی من بودند همچنین زحمات مربی عزیزم استاد مهدی محمدی. نظم درتمرینات، زحمات شبانه روزی و برنامه ریزی منظم و خوب نیز یکی از عوامل موثر در راه پیشرفت در این ورزش است. امیدوارم باعنایت به خداوند، اولین مدال جهانی کاتا انفرادی را برای کشور عزیزم به ارمغان بیارم.
وضعیت کاراته استان را چگونه است؟
قراری‌زاده: کاراته استان متشکل از بهترین وفنی ترین مربیان است و پتانسیل قوی دارد و در کاتا یک قطب در کشور هستیم. همان طوری که آگاه هستید، امسال در تیمی و انفرادی رکورد شکن شدیم و امیدوارم در کومیته هم زمین‌های مهیا شود تا قهرمانان کومیته افزایش و عنوان دار شوند.
خالقی: کاراته استان دارای بهترین وفنی ترین مربیان است و در رشته کاتا پتانسیل قوی دارد ورکوردهای قابل توجه ای در کاتا دارد وامیدوارم من نیز بتوانم یک رکورد از خودم با مدال جهانی بجا بگذارم ولی در کومیته متاسفانه فقط مختص شده به هم باشگاهی اینجانب آقای قراری. امیدوارم با برنامه ریزی که در هیات شده یک جهش هم در کومیته داشته باشیم.
برنامه های آتی شما چیست و برای چه مسابقاتی آماده می شوید؟
قراری زاده: انشالله با دعا خیر ملت و حمایت خانواده وتلاش مربی ام قصد دارم مدال آسیایی و جهانی رده امید و بزرگسالان را به آلبوم کاراته استان اضافه کنم.
خالقی: درحال حاضر با 6جلسه تمرین کاتا درهفته، 3جلسه کار با وزنه و3 جلسه کار هوازی، با توکل به خدا و دعای خیرهمشهریان و حمایت ها و پشتیبانی های مربی ام فقط به مدال کاتا انفرادی جهانی می اندیشم. اگر خدا کمکم کند و بد شاسی نیاورم، در اتریش پرچم پرصلابت کشورم را به اهتزاز درخواهم آورد.
و سخن پایانی شما….؟
قراری زاده: وظیفه دارم از مسولین ورزش استان و هیات کاراته و مربیان محترم تیم ملی اساتید فرید خمامی، روحانی و مربیان محترم بدنساز استاد سید محمد حسینی و استاد کوهی تشکر و قدردانی نمایم که همواره مرا یاری کردند.
خالقی: لازم می دانم از همه پیشکسوتان، مربیان وهمرزمانم در کاراته استان و هیات کاراته و مربیان محترمی که ک.چکترین نکته را هم به بنده یاداوری می کنند، تشکر و قدردانی کنم، به ویژه از مربی بدنسازم استاد سید محمد حسینی که دین بزرگی به گردن من دارند.

به اشتراک بگذارید:





مطالب مرتبط

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *